Η Microsoft το είχε αναφέρει... "επιδερμικά" και άλλοτε όμως πριν από λίγες ημέρες το κατέστησε επίσημο - και σύντομα θα έχουμε για το συγκεκριμένο θέμα περισσότερες λεπτομέρειες: με εφαλτήριο τα Windows 10 οι Αμερικανοί φιλοδοξούν να δημιουργήσουν μία "γέφυρα" ανάμεσα στο Xbox One και τα PC, θέτοντας τις προϋποθέσεις για τον ίδιο εμπορικό μηχανισμό που έχει συνθέσει η Sony με τα PlayStation4 και PlayStation Vita. Αυτός χαρακτηρίζεται από τις δυνατότητες CrossBuy, CrossSave και CrossPlay. Οι παίκτες θα δηλαδή είναι σε θέση να πληρώνουν μία ενιαία τιμή για έναν τίτλο και να αγοράζουν με αυτήν και τις δύο εκδόσεις του, τόσο αυτήν για Xbox One όσο και αυτήν για Η/Υ. Το συνεργατικό ή/και ανταγωνιστικό παιχνίδι ανάμεσα στους χρήστες διαφορετικών εκδόσεων του ίδιου τίτλου είναι απολύτως εφικτό, ενώ η πρόοδός τους σε αυτόν θα είναι "αποθηκευμένη" στο Δίκτυο - στο πολυσυζητημένο cloud - οπότε θα μπορούν να ξεκινούν το παιχνίδι σε PC, να το συνεχίζουν σε Xbox One και να επιστρέφουν στο PC από το σημείο όπου το άφησαν στο Xbox One.
Το σχέδιο της Microsoft "με μία πρώτη ανάγνωση" είναι σαφώς ενδιαφέρον και συμφέρον για τους παίκτες. Και για την αμερικανική εταιρεία. Κανείς ποτέ δεν... διαμαρτυρήθηκε για δωρεάν games - αν δεχθεί κανείς πως η "έτερη" έκδοση όντως θα παιχθεί από τον ίδιο παίκτη, βέβαια - αφενός. Αφετέρου, τα Windows 10 (γιατί μόνο για τα συγκεκριμένα Windows μιλάμε) με αυτήν την προσέγγιση θα μπορούσαν να βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο των games που πωλούνται μέσα από το Windows Store, καθώς αυτό την ημέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές αριθμούσε... δύο μόνο ΑΑΑ games (το Minecraft και το Rise of the Tomb Raider). Η επικοινωνία, άλλωστε, ανάμεσα σε τίτλους για Xbox One και PC αυτομάτως λειτουργεί ως λόγος απόκτησης των τίτλων αυτών: όλοι αγαπούν τα games που μπορούν να παίζουν με τους φίλους τους online και με αυτόν τον τρόπο η Microsoft ουσιαστικά διπλασιάζει για λογαριασμό τους τις πιθανότητες να κάνουν ακριβώς αυτό, ευκολότερα.
Από την ημέρα όμως που ο ίδιος ο επικεφαλής του τμήματος του Xbox, ο Phil Spencer, ανακοίνωσε την πρόθεση αυτή της Microsoft, έχει δεχθεί πολλές και ενίοτε εντονότατες επικρίσεις από το... φανατικά πιστό κοινό του Xbox One - και ενώ αρχικά αυτό "ακούγεται" υπερβολικό και ενδεχομένως παράλογο, με μία "δεύτερη ανάγνωση" ίσως δεν είναι και τόσο. Οι PC gamers όντως ωφελούνται περισσότερο από τους Xbox gamers, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως η όλη "συνδυαστική" προσέγγιση κατά βάση στερεί από το Xbox One αποκλειστικούς τίτλους: το είδος δηλαδή των games που θα διατεθούν μόνο στο οικιακό σύστημα της Microsoft και πουθενά αλλού, λειτουργώντας ως λόγος απόκτησής του. Το οποίο τυγχάνει να είναι, παρεμπιπτόντως, το είδος των games που χρειάζεται σχεδόν απελπισμένα το Xbox One φέτος προκειμένου να αντιμετωπίσει τον... φυσικό του αντίπαλο, το PlayStation4. Το οποίο, ειδικά φέτος, παρουσιάζει υπεροπλία σε αυτόν τον τομέα.
Αν ρίξει κανείς μια ματιά στο πρόγραμμα κυκλοφοριών του Xbox One για το 2016 - στο επιβεβαιωμένο τουλάχιστον... - καταμετρά τα Halo Wars 2, Fable Legends, ReCore, Sea of Thieves, Gigantic, Killer Instinct: Season 3, Quantum Break, Crackdown 3 και Gears of War 4. Από αυτά μόνο τα... δύο τελευταία (!) θα κυκλοφορήσουν αποκλειστικά για Xbox One. Τα υπόλοιπα θα κυκλοφορήσουν και για PC με Windows 10. Αν προσθέσει, δε, κανείς σε αυτά και τα Gears of War: Ultimate Edition ή Ori and the Blind Forest: Definitive Edition, τα οποία έχουν ήδη κυκλοφορήσει σε Xbox One αλλά είναι προγραμματισμένα για κυκλοφορία και σε H/Y με Windows 10 (καθώς και την έντονη φημολογία για αντίστοιχη διάθεση των Forza MotorSport 6 και Forza Horizon 3 σε PC), αρχίζει να διακρίνει τον προβληματισμό των πιστών φίλων του Xbox One. Δεν είναι ακριβώς αβάσιμος στο πλαίσιο της αυτόνομης πορείας του στην αγορά.
Η επιθυμία της Microsoft, άλλωστε, να προσφέρει σε games συνδυαστικά την έκδοση για Xbox One με την έκδοση για Windows 10, για την ώρα καλύπτει μόνο τους τίτλους που είτε αναπτύσσει η ίδια, είτε εκδίδει. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως οι ανεξάρτητες εκδότριες εταιρείες - κοινώς οι Electronic Arts, Activision, Ubisoft κλπ. - θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της, πόσο μάλλον οι αναξάρτητοι δημιουργοί (indies) και τα μικρά studios ανάπτυξης. Όλοι οι προπαναφερθέντες δεν έχουν το συμφέρον της Microsoft για την προώθηση των Windows 10, ενώ έχουν σίγουρα να προσβλέπουν σε απώλεια εσόδων αν αποπειραθούν να προσφέρουν δύο εκδόσεις του ίδιου τίτλου (έχοντας επενδύσει πόρους και στις δύο), σε μία τιμή. Και αν, μετά το 2016, καταλήξουν μόνο τα games της ίδιας της Microsoft να προσφέρουν τα χαρακτηριστικά CrossBuy, CrossPlay και CrossSave, θα αποδειχθεί πολύ δύσκολο να καθιερωθούν στην ευρύτερη αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης.
Στο χρονικό σημείο όπου βρισκόμαστε είναι - αν θέλει να είναι κανείς ειλικρινής - πάρα πολύ δύσκολο να γίνει οποιαδήποτε πρόβλεψη σxετικά με το αν και κατά πόσο αυτή η "γεφύρωση" του Xbox One με τα PC που βασίζονται σε Windows 10 είναι καλή ιδέα ή όχι. Δεν γνωρίζουμε καν αν είναι εφαρμόσιμη σε βάθος χρόνου. Δεν μπορούμε όμως σε καμία περίπτωση να αμφισβητήσουμε το "ειδικό βάρος" και την ενδεχόμενη προοπτική της πρωτοβουλίας αυτής: αν η Microsoft την υποστηρίξει "δυνατά" - τόσο σε επίπεδο παραγωγών όσο και σε επίπεδο marketing - ώστε να τύχει θετικής υποδοχής από το κοινό, τότε είναι πιθανότατο κάποιοι πρώτοι εκδότες να συνεργαστούν μαζί της με αυτό το μοντέλο και να δημιουργηθεί η περίφημη "κρίσιμη μάζα" από διαθέσιμα games που θα καταστήσει όσα δεν προσφέρουν αυτές τις λειτουργίες, ελλιπή. Επειδή, ωστόσο, οι αναμνήσεις από την κάκιστη και εν τέλει ανειλικρινή "πρωτοβουλία" Games for Windows στα Windows 7 δεν έχουν ακόμη σβήσει στο μυαλό πολλών από μας, διατηρούμε επιφυλάξεις. Θ' αποδειχθούμε περισσότερο απαισιόδοξοι απ' όσο ήταν απαραίτητο; Μακάρι!