Στην Αθηνόραμα Digital Week που φιλοξενούμε με θέμα το νέο God of War (αποκλειστική παραγωγή του PS4 που έχουμε ήδη αξιολογήσει ως κορυφαία) αναφερθήκαμε στην μακρόχρονη πορεία της σειράς στην οποία ανήκει, στην μελετημένη παρουσίαση και κινηματογραφική σκηνοθεσία που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο τίτλο, στον έξοχο τεχνικό του τομέα (συγκεκριμένα αυτόν των γραφικών), αλλά και σε μία σειρά από απορίες που ενδέχεται να έχουν αρχάριοι παίκτες ή και βετεράνοι της σειράς. Ολοκληρώνουμε, δε, σήμερα την αρθογραφία μας αυτής της εβδομάδας για τον τίτλο της Sony με ορισμένες συμβουλές που είναι πολύ πιθανό να φανούν χρήσιμες σε οποιονδήποτε παίκτη ξεκινήσει αυτές τις ημέρες την ενασχόληση με το God of War. Για να τις δούμε μία-μία, λοιπόν!
Εξερεύνησε όσο και όποτε θέλεις - αλλά όποτε το κάνεις, κάνε το εξαντλητικά.
Η δομή του God of War είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να μην υποχρεώνει τον παίκτη να επισκεφθεί όλες τις περιοχές του με μια συγκεκριμένη σειρά - για την ακρίβεια πολλές από αυτές μπορούν να περιμένουν και μετά από την ολοκλήρωση του σεναρίου του. Αυτό που είναι όμως πραγματικό "χάσιμο χρόνου" είναι να επισκέπτεται κανείς περιοχές χωρίς να τις ψάχνει εξονυχιστικά. Όλες ανεξαιρέτως κρύβουν άφθονα bonus όλων των ειδών, όχι μόνο τα προφανή δηλαδή μα και άλλα πολλά, επιβάλλεται όμως να τις εξερευνά κανείς από άκρη σ' άκρη για να τα βρει όλα. Γνώμη μας; Σε όλες τις σεναριακές περιοχές εξαντλητικό ψάξιμο πρώτα, ολοκλήρωση του τίτλου, εξαντλητικό ψάξιμο στις υπόλοιπες μετά. Είπαμε να περνάμε διασκεδαστικά τον χρόνο μας, όχι να τον σπαταλάμε δίχως αντίκρυσμα!
Δεν είναι όλοι οι θησαυροί για την πρώτη φορά που τούς βλέπεις, εκτός αν είναι με ρουνικά.
Η αλήθεια είναι πως οι σχεδιαστές του God of War έχουν και ορισμένες... σαδιστικές τάσεις, με την έννοια πως ενίοτε μπορεί να ταλαιπωρήσουν τον παίκτη με θησαυρούς που φαίνονται σαν να είναι προσβάσιμοι μεν, αλλά κλεισμένοι πίσω από κάγκελα, συντρίμια, σε ψηλά ή μακρινά σημεία κλπ. και τελικά όχι διαθέσιμοι στην φάση που τους πρωτοσυναντά κανείς. Ψάξε την γύρω περιοχή για λίγο, αλλά μην απογοητευτείς αν δεν βρεις έναν προφανή τρόπο που σε οδηγεί σε αυτούς. Είναι για αργότερα, όταν έχεις αποκτήσει κάποια δυνατότητα που σ' εκείνη την φάση δεν έχεις - μπορείς να επιστρέψεις με την ησυχία σου σε μια άλλη χρονική στιγμή ανάμεσα σε δύο αποστολές ή μετά το τέλος του σεναριακού τμήματος και να πάρεις και αυτούς τους θησαυρούς. Εξαίρεση είναι εκείνοι που σημαδεύονται από τρία ρουνικά γράμματα. Αυτοί είναι ουσιαστικά γρίφοι που σε παρακινούν να βρεις αντίστοιχα αντικείμενα σε συνήθως κοντινή απόσταση και να τα χρησιμοποιήσεις για να τους ανοίξεις.
Μην ταλαιπωρείσαι από πολύ νωρίς με όλους τους δυνατούς αντιπάλους.
Ένα από τα θετικά στοιχεία του God of War είναι οι πολλαπλές επιλογές που σού προσφέρει όσον αφορά την πορεία που θα ακολουθήσεις εξερευνώντας τον κόσμο του. Ναι, υπάρχει μία ακολουθία σχετική στις αποστολές που πρέπει να φέρεις σε πέρας ώστε να ολοκληρώσεις το σεναριακό τμήμα - όμως πολλές από τις μάχες που προκύπτουν σχετικά νωρίς στην εξέλιξη του τίτλου, ειδικά αυτές απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους (mini bosses), είναι δυσκολότερες απ' ότι θα έπρεπε γιατί δεν έχεις ακόμη αναβαθμίσει ικανοποιητικά τον εξοπλισμό και το ρεπερτόριο των κινήσεών σου. Αν δεις ότι... "τρως ξύλο" πολύ από ορισμένους συγκεκριμένους, μην "κολλάς" εκεί επί ώρες με αποτέλεσμα να εκνευρίζεσαι και ν' απογοητεύεσαι. Δεν υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο. Απόφυγε την μάχη σ' εκείνη τη φάση κι επιστρέφεις αργότερα, όταν θα είσαι καλύτερα προετοιμασμένος γι' αυτήν.
Μην υποτιμάς... τον γιο σου!
Ναι, το ξέρουμε πως, βάσει της εμπειρίας σου από άλλα games, θα σού φανεί λογικό να επενδύσεις όλα τα bonus "χρήματα" και βαθμούς εμπειρίας που συλλέγεις στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα, τον Kratos, ώστε να τον κάνεις όσο πιο γρήγορα γίνεται όσο δυνατότερο γίνεται και να έχεις στην διάθεσή σου πιο πολλές από τις κινήσεις του. Όμως εξυπνότερη επιλογή είναι να επενδύσεις σημαντικό ποσοστό από τα παραπάνω και στον Atreus, ώστε να τον "αναβαθμίσεις" σε αποτελεσματικότητα. Όπως αποδεικνύεται, χρησιμότερος θα σού φανεί αυτός σε περισσότερες περιπτώσεις αργότερα, από π.χ. 3-4 εντυπωσιακές μεν κινήσεις του Kratos, χρειαζούμενες όμως μόνο σε συγκεκριμένα σημεία.
Μην χρησιμοποιήσεις το Immersive Mode από την αρχή.
Το God of War προσφέρει στις επιλογές απεικόνισής του και μία με το όνομα "Immersive Mode": αυτή εξαφανίζει από την οθόνη την μεγάλη πλειοψηφία των ενδείξεων, από την ενέργεια των μικρών και μεγάλων αντιπάλων ή την πυξίδα, μέχρι τα προειδοποιητικά για απειλές από αντιπάλους "εκτός κάμερας". Με αυτόν τον τρόπο το ήδη "κινηματογραφικό" God of War γίνεται και... "τηλεοπτικό", καθώς η δράση καταλαμβάνει όλη την οθόνη χωρίς "τεχνητά" στοιχεία και η οπτική εντύπωση είναι συναρπαστική. Το Immersive Mode ωστόσο θα πρέπει να το ενεργοποιήσει κανείς αφού πρώτα αποκτήσει αξιόπιστη "αίσθηση του χώρου", αφού μάθει να ακούει τους γύρω ήχους ή τον Atreus για τις διάφορες απειλές και αφού μπορεί να υπολογίσει την αντοχή των αντιπάλων στα χτυπήματα. Οπότε, όχι από την αρχή. Εναλλακτικά ο παίκτης μπορεί μέσω της ρύθμισης Custom HD να βλέπει τις απολύτως απαραίτητες ενδείξεις για ελάχιστα δευτερόλεπτα ακουμπώντας την επιφάνεια αφής του DualShock4 και στην συνέχεια να τις αφήνει να εξαφανίζονται.