banner

Γραφικά 3D... πέρα από τα games του σήμερα

Demo δημιουργημένο με τον μηχανισμό της Unreal Engine 4 εντυπωσιάζει - έστω κι αν είναι ακόμη... μακρινό

Είναι φανερό στα μάτια οποιουδήποτε έχει παρακολουθήσει την πορεία της ηλεκτρονικής διασκέδασης για πολλά χρόνια, αλλά ακόμη και άνθρωποι που δεν δηλώνουν... φανατικοί του "αθλήματος" το διακρίνουν εύκολα πλέον: τα σύγχρονα video games έχουν βελτιώσει τα τρισδιάστατα γραφικά τους σε βαθμό που τρία-τέσσερα βήματα μακριά από την οθόνη της τηλεόρασης, προσδίδουν σχεδόν την εντύπωση του "κινηματογραφικού". Εκείνη τη... χίμαιρα του φωτορεαλισμού μπορεί εν πολλοίς να μην την επιδιώκουν πια οι δημιουργοί των games π.χ. για PS4 ή Xbox One - σίγουρα όχι στο βαθμό που υποστήριζαν κάποτε πως μπορούν να την προσφέρουν. Όμως με ισχυρά PC και τη σταδιακή καθιέρωση της υπερυψηλής ευκρίνειας έχουμε αρχίσει να πλησιάζουμε στο σημείο που συγκεκριμένες παραγωγές μπορούν να "προκαλέσουν" σε αληθοφάνεια και λεπτομέρεια τις ταινίες animation μόλις λίγων ετών πριν. Αν κρίνουμε, μάλιστα, από ένα συγκεκριμένο δείγμα video, σε λίγα χρόνια θα έχουμε ξεπεράσει και αυτό το επίπεδο, πλησιάζοντας... όντως το φωτορεαλισμό πια!

Ο Benoît Dereau είναι δημιουργός γραφικών εξειδικευμένος στις αναπαραστάσεις 3D κυρίως επαγγελματικού προσανατολισμού - του είδους που "συνεργάζεται" κυρίως με το αρχιτεκτονικό σχέδιο και την διαρρύθμιση ή διακόσμηση εσωτερικών χώρων. Πειραματιζόμενος ωστόσο με την πλέον πρόσφατη έκδοση του ίσως ισχυρότερου μηχανισμού δημιουργίας γραφικών 3D για video games αυτή τη στιγμή, της περίφημης Unreal Engine 4 που αναπτύσσει κι εξελίσσει η Epic, επιχείρησε την αναπαράσταση ενός διαμερίσματος στο Παρίσι με στόχο την όσο το δυνατόν περισσότερο αληθοφανή του απόδοση. Το αποτέλεσμα είναι όχι απλώς πολύ καλό αλλά... αφοπλιστικά εντυπωσιακό: το είδος του demo που ναι μεν φαίνεται (από τις κινήσεις του mouse) πως είναι αλληλεπιδραστικό με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει στα video games, αλλά έχοντας να επιδείξει τόση λεπτομέρεια, ώστε όχι μόνο από απόσταση, μα και... από κοντά να δίνει την εντύπωση live video στην αρχή!

Φυσικά τα πολύγωνα που απαρτίζουν τα αντικείμενα είναι πάρα πολλά, οι υφές υλικών υψηλότατης ανάλυσης, η γεωμετρία των χώρων περισσότερο περίπλοκη από το επίπεδο που οι δημιουργοί video games "τολμούν" να χρησιμοποιήσουν - όμως ο Dereau έχει επιτύχει να αποδώσει την αληθοφανή εικόνα στο demo του δίνοντας τη δέουσα προσοχή σε όλα εκείνα τα "μικρά" στοιχεία που εν τέλει "κρατούν πίσω" τα σημερινά games όσον αφορά στο πόσο πειστικά συνήθως δείχνουν. Το φως διαχέεται φυσικά στο χώρο και όχι... φαντεζί, τα μεταλλικά υλικά δεν "γυαλίζουν" αντιρεαλιστικά, οι σκιές δεν είναι επίτηδες έντονες για τη δημιουργία "ατμόσφαιρας": τα πάντα δείχνουν όπως περιμένει κανείς να δείχνουν στην καθημερινή ζωή. Αυτό επιτυγχάνεται με περίπλοκες τεχνικές και αλγόριθμους, βέβαια - λόγος για τον οποίο δεν πρόκειται να δούμε τέτοια γραφικά σε πραγματικό χρόνο από συστήματα που κοστίζουν 400 ευρώ, όπως τα PS4 και Xbox One, παρά το γεγονός ότι η Unreal Engine 4 αξιοποιείται ήδη σε νέα games τους. Σε ισχυρά PC του 2016 και τα επόμενα PlayStation ή Xbox, όμως...; Ενδεχομένως και σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας μέσω Occulus Rift ή Project Morpheus επόμενης γενιάς...; Δεν φαντάζουν, εν έτει 2015, πλέον τόσο μακρινά!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner