Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που διοργάνωσε η Sony στο Λονδίνο για την κυκλοφορία του Gran Turismo Sport, η δημιουργός Polyphony Digital είχε τοποθετήσει και έναν αριθμό από δοκιμαστικές εκδόσεις του τίτλου - άλλες σε ειδικές εγκαταστάσεις με θέση οδηγού και τιμονιέρα, άλλες σε απλά PS4 με το τυπικό τους χειριστήριο - στον χώρο όπου έγινε η κύρια παρουσίαση. Ο Kazunori Yamauchi υπογράμμισε σε πολλαπλές περιπτώσεις πως οι προεκδόσεις αυτές δημιουργήθηκαν μόνο για την εκδήλωση αυτή αρκετό καιρό πριν και πως απέχουν πολύ από την τελική έκδοση του GT Sport, δεν μπορούσαμε όμως να μην δοκιμάσουμε έστω και για λίγο τις αγωνιστικές πίστες που προσφέρονταν (στις επιλογές Arcade και Time Trial). Και, βάσει αυτών, οι πρώτες μας εντυπώσεις είναι μάλλον ανάμικτες.
Το GT Sport όσον αφορά στην αίσθηση της οδήγησης δεν παρεκλίνει από αυτήν που πάντοτε επεδίωκε να αποδώσει: ακόμη και στο επίπεδο δυσκολίας Beginner - ένα εκ των τριών διαθέσιμων, όπου ενεργοποιούνται αρκετά από τα βοηθήματα ελέγχου κατά την οδήγηση - κανένας δεν θα είναι σε θέση απλώς να... τρέχει ξέγνοιαστος στις αγωνιστικές πίστες του τίτλου με το πόδι μονίμως στο γκάζι και θράσος στις στροφές. Όλα τα αυτοκίνητα, από τα "εισαγωγικά" μέχρι τα φανταστικά που σχεδιάστηκαν στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GT Vision απαιτούν προσοχή και "σεβασμό" στο χειρισμό - έστω κι αν η... κωμική πια επιλογή της δυνατής επαφής με άλλα οχήματα στις στροφές χωρίς συνέπειες παραμένει εφικτή (σ.σ. ο Yamauchi σε συνέντευξη άφησε να εννοηθεί πως αυτό δεν θα ισχύει στην τελική έκδοση).
Ίσως μάλιστα είναι εντύπωσή μας - είχαμε να παίξουμε Gran Turismo από τις αρχές του 2014 - όμως το GT Sport δείχνει να επιδιώκει την ρεαλιστική οδήγηση με λίγο... περισσότερο ενθουσιασμό απ' ότι παλιότερα, καθώς μία και μόνη "στραβοτιμονιά" αρκεί για να στείλει κάθε εικονικό όχημα όχι απλώς εκτός πίστας, αλλά σε... πιρουέτες ανάλογα με το αν το εκάστοτε τετράτροχο είναι εμπροσθοκίνητο ή οπισθοκίνητο. Αυτή η εντύπωση μπορεί να οφείλεται στο νέο μοντέλο συμπεριφοράς των αυτοκινήτων που η Polyphony Digital ανέπτυξε εξ αρχής για το PlayStation4, μπορεί και στη δική μας... έλλειψη πρόσφατης επαφής με τα GT, όμως είναι βέβαιο πως η Polyphony θα πρέπει να δώσει περισσότερη προσοχή στην ισορροπία του χειρισμού του Sport.
Ο λόγος γι' αυτό είναι απλός: καλή η "ρεαλιστική" - και πάλι επίφαση, λέμε τώρα - εικονική οδήγηση, αν όμως το νέο GT θέλει να προσελκύσει, και να κρατήσει, ένα ποσοστό από εκείνο το περίφημο κοινό που αγόρασε το PS4 χωρίς να έχει πριν PS3 (και άρα δεν είχε επαφή με τα GT5/6), οφείλει να καταστήσει το μοντέλο χειρισμού περισσότερο προσβάσιμο. Οι αφοσιωμένοι και έμπειροι παίκτες έχουν πάντοτε την επιλογή να κάνουν το GT Sport δυσκολότερο απενεργοποιώντας όλα τα βοηθήματα οδήγησης, οι αρχάριοι όμως αν απογοητευτούν γρήγορα με τον τίτλο δεν πρόκειται ν' ασχοληθούν μαζί του ξανά. Σενάριο που, αν μη τί άλλο, θα πρέπει να είναι ανεπιθύμητο για την Polyphony και την Sony επειδή αποκλείει έναν από τους πιο σημαντικούς στόχους κάθε νέου τίτλου που ανήκει σε καθιερωμένη σειρά games: να φέρει "νέο κόσμο" στο κοινό των Gran Turismo. Το γεγονός ότι αυτό είναι πιστό και αρκετά μεγάλο, δεν σημαίνει πως δεν χρειάζεται διεύρυνση, επίσης.