Επιτέλους, λοιπόν, έχουμε συγκεκριμένες πληροφορίες για την εμπορική διάθεση του WiiU - και παρά το γεγονός ότι επίσημη πληροφόρηση για την ελληνική αγορά δεν υπάρχει ακόμη, είναι μάλλον ασφαλές να υποθέσει κανείς πως όσα θα ισχύσουν για την Ελλάδα δεν θα απέχουν πολύ απ' όσα ισχύουν για την Ευρώπη. Το WiiU έχει μπει και επίσημα "στην τελική ευθεία" της εισόδου του στην αγορά της οικιακής ψυχαγωγίας - ομολογουμένως όχι με τις καλύτερες συνθήκες λαμβάνοντας κανείς στα υπ' όψιν το οικονομικό κλίμα και τις διαφορετικές παραμέτρους που ορίζουν το σημερινό gaming σε σχέση με π.χ. το 2006, όταν κυκλοφόρησε το Wii. Συν τοις άλλοις, κάθε είσοδος ενός καινούργιου φορμά συνοδεύεται από τα δικά της προβλήματα, όπως διαπίστωσαν άλλωστε και οι Microsoft και Sony με τις δικές τους προτάσεις στο παρελθόν. Όμως η Nintendo με τη νέα της προσπάθεια έχει να αντιμετωπίσει ένα επιπλέον πρόβλημα: το... παρελθόν της.
Συγκεκριμένα: η Nintendo έκανε μία σειρά από λάθη με το Wii, τα οποία ένας αριθμός από δημοσιογράφους και αναλυτές υπογράμμιζε από τότε πως η ιαπωνική εταιρεία θα "πληρώσει" στο μέλλον. Η μεγάλη εμπορική επιτυχία του Wii - που θα μείνει στην ιστορία των video games ως το... μεγαλύτερο κατόρθωμα marketing - δεν σχετίζεται με τα λάθη αυτά. Συνέβη παρά τα λάθη, για να είμαστε ακριβείς. Όμως η αγορά δεν ξεχνά τόσο εύκολα και το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού δεν μπορεί να το απολαμβάνει κανείς... δύο φορές συνεχόμενες. Γι' αυτό και το πώς ακριβώς αυτά τα λάθη της Nintendo θα επηρεάσουν το WiiU, προβληματίζουν ήδη. Και δεν είναι ούτε λίγα, ούτε μικρά.
Το πρώτο και μεγαλύτερο λάθος της Nintendo είχε να κάνει με το κοινό της, φυσικά. Η ιαπωνική εταιρεία προσανατολίστηκε εξ αρχής στους μη gamers και πέτυχε, με τον τρόπο αυτό, να κεντρίσει το ενδιαφέρον του ευρύτερου κοινού. Όμως οι αφοσιωμένοι gamers είναι εκείνοι που δίνουν τις πρώτες πολύ σημαντικές "στροφές" στον τροχό ενός νέου φορμά, ώστε αυτός να κυλήσει. Αυτοί αισθάνθηκαν παραγκωνισμένοι και "δεύτερης κατηγορίας" καταναλωτές στα μάτια της Nintendo για το πιο μεγάλο διάστημα της διαδρομής του Wii. Στο τέλος της, όταν πια το Wii είχε ήδη υποστεί... ευθανασία, η Nintendo παρουσίασε έναν αριθμό από τίτλους για τους αφοσιωμένους gamers, όντως ΑΑΑ ποιότητας. Ίσως όμως ήταν πολύ αργά. Ρίχνοντας μια ματιά στους αρχικούς τίτλους που θα κυκλοφορήσουν για το WiiU εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως η Nintendo γνωρίζει τί συμβαίνει και θα προσπαθήσει να εξιλεωθεί. Πέρα όμως από το τυφλά φανατικό κοινό της (που ούτως ή άλλως θ' αγόραζε ο,τιδήποτε με το λογότυπο της Nintendo), οι υπόλοιποι gamers θα ενδιαφερθούν; Θα δείξει.