banner

Kinect for Xbox 360: Πρακτικά, Νο 2

To ζήτημα της χρονικής καθυστέρησης. Εξηγούμε.

Για την τεχνολογία πίσω από το Kinect και τους τρόπους με τους οποίους υπόσχεται να υλοποιήσει ψυχαγωγικές εμπειρίες ανέφικτες στο παρελθόν, μπορεί να μιλά κανείς για... ώρες. Όταν όλα έχουν ειπωθεί όμως όσον αφορά στην εμπειρία χρήσης του προϊόντος αυτή καθ' αυτή, μία είναι η ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί: ποιά εντύπωση δίνει στο χειρισμό των ίδιων των games; Πόσο γρήγορη είναι η απεικόνιση των κινήσεων του παίκτη στην οθόνη; Είναι άμεση ή χαρακτηρίζεται από καθυστέρηση; Και αν ναι, πόση;

Η ερώτηση τίθεται γιατί, στη διάρκεια της ανάπτυξης του Kinect, η Microsoft - το πιθανότερο είναι για λόγους μείωσης του κόστους πώλησής του - αφαίρεσε μέσα από τη συσκευή τον ειδικό επεξεργαστή που είχε αναλάβει να αναλύει την κίνηση που συλλαμβάνουν οι κάμερες του Kinect. Ανέθεσε αυτή τη δουλειά στον επεξεργαστή του Xbox 360, κάτι που - σύμφωνα με τη γνώμη πολλών - θα είχε επιπτώσεις στη διαδικασία αυτή συγκεκριμένα και στην ποιότητα των games του συνολικά. Πρακτικά, λοιπόν, ισχύει κάτι τέτοιο;

Το γενικό συμπέρασμά μας, μετά από αρκετές ώρες χρήσης του Kinect με διάφορους τίτλους, είναι πως... εξαρτάται, αφενός, και πως αυτό δείχνει προσωρινό, αφετέρου. Γινόμαστε συγκεκριμένοι: χρονική διαφορά ανάμεσα στη στιγμή που δίνεται μια εντολή π.χ. με την κίνηση του χεριού του παίκτη και τη στιγμή που η κίνηση αυτή απεικονίζεται στην οθόνη, υπάρχει. Η διαφορά αυτή - στα αγγλικά χρησιμοποιείται ο όρος lag - είναι ανεπαίσθητη όταν ρυθμίζουμε το Kinect ή το χρησιμοποιούμε σε απλές λειτουργίες κι εντολές. στο Dashboard του Xbox 360. Σε συγκεκριμένα games όμως γίνεται αντιληπτή. Ενίοτε δυσάρεστα.

Αν υπάρχει όμως ένα ασφαλέστερο συμπέρασμα γι' αυτή τη χρονική καθυστέρηση ανάμεσα στις κινήσεις του παίκτη και την απεικόνισή τους στα games του Kinect, είναι αυτό: γενικός κανόνας δεν υπάρχει. Κάθε τίτλος κρίνεται κατά περίπτωση, καθώς η διαφορά αυτή σε άλλες κατηγορίες games γίνεται αμέσως εμφανής και σε άλλες πρακτικά καθόλου. Η εμπειρία του καταναλωτή με τα video games συνολικά παίζει, δε, από μόνη της ένα ρόλο: είναι πολύ πιθανό οι μη έμπειροι gamers και οι άνθρωποι που δεν χρησιμοποιούν συχνά συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης γενικότερα - στους οποίους στοχεύει κατά κύριο λόγο η Microsoft με το Kinect - να μην διακρίνουν καν την όποια καθυστέρηση. Αντίθετα, οι έμπειροι παίκτες π.χ. των shoot' em up, το πιθανότερο είναι να εντοπίσουν τη διαφορά αυτή αμέσως.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner