banner

"Μαγειρεύοντας"... τα νούμερα

Από τη μία πλευρά, είναι άκρως εκνευριστικό γιατί προδίδει καταφανώς την εντύπωση που έχουν οι πολυεθνικές εταιρείες για τα μέσα ενημέρωσης και το κοινό τους: την εντύπωση ότι μπορούν με άνεση να τα παραπλανήσουν και τα δύο, να διαστρεβλώσουν την όποια αλήθεια "κρύβουν" οι αριθμοί - οι οποίοι, ως γνωστόν, "λένε ό,τι τους πεις" - και να δημιουργήσουν εντυπώσεις σε ένα επικοινωνιακό "παιχνιδάκι" εν πολλοίς βαρετό. Από την άλλη... "'έχει πλάκα", καθώς την ίδια στιγμή προδίδουν πόση ανασφάλεια έχει κάθε πολυεθνική απέναντι στον ανταγωνισμό, πόσα πολλά νοιώθει ότι έχει να αποδείξει, πόσο φοβάται εν τέλει το απροσδιόριστο "κλίμα" που συγκεντρωμένες πολλές "ειδησούλες" μπορούν να καλλιεργήσουν. Top fun.

"Φρέσκο" παράδειγμα των παραπάνω η Sony και η Microsoft, οι οποίες είχαν εμπλακεί σε ένα τέτοιο "παιχνιδάκι" για πολλές από τις τελευταίες εβδομάδες. Το GTA IV "πούλησε" περισσότερα αντίτυπα για Xbox 360 ή για PS3; Σε αυτά συμπεριλαμβάνουμε τα "πακέτα" τίτλου με το σύστημα ή όχι; Παίζει ρόλο το αν η μία έκδοση είναι στην κορυφή των charts και η άλλη χαμηλότερα ή όχι; Και, μια που το έφερε η κουβέντα, ποιό σύστημα έχει την μεγαλύτερη εγκατεστημένη βάση στην Ευρώπη; Και... Ευρώπη; Ναι, αλλά... define Ευρώπη. Είναι μόνο οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή και οι άλλες; Και είναι μόνο η ηπειρωτική Ευρώπη ή και η Βόρειος Αφρική και η Αυστραλία, που υπάγονταν πάντοτε στις PAL περιοχές; Είναι τα δάση, τα βουνά, οι κάμποι;

Η στήλη δεν μπορεί να ελπίζει ότι θα... αλλάξει φυσικά την άποψη των πολυεθνικών για τις "κοκκορομαχίες μέσω δελτίων Τύπου", πολύ θα ήθελε όμως κάποια στιγμή (αν γίνεται σε αυτή τη ζωή, άντε και στην επόμενη) να εμφανιστεί μία εταιρεία μετρήσεων για τα εμπορικά στοιχεία κάθε "παίκτη" της αγοράς, αποδεκτή απ' όλους. Ούτε στην Ευρώπη, ούτε φυσικά στην Ελλάδα υπάρχει τέτοια - και οι όποιες ανεξάρτητες "πηγές" εμπορικών στοιχείων υφίστανται είτε επικεντρώνονται μόνο σε συγκεκριμένες αγορές (π.χ. ChartTrack) είτε λαμβάνουν "στα υπόψιν" μόνο τις παραδοσιακές πωλήσεις, αυτές δηλαδή στα καταστήματα και μόνο (ενώ σημαντικές πλέον είναι και οι πωλήσεις software και υπηρεσιών Δικτυακά). Και πολύ θα θέλαμε να εμφανιστεί αυτή η εταιρεία μετρήσεων, ώστε οι... "κόκκορες" να σταματήσουν να "μαλώνουν" για πράγματα που θα μπορεί να διαπιστώσει κανείς με ευκολία και να επικεντρωθούν σε άλλα, σημαντικότερα. Όπως να μας προσφέρουν ποιοτικότερη διασκέδαση. Λέμε τώρα.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner