Μετά από μήνες φημολογίας σχετικής - που αρχικά δεν είχε κανένα νόημα, είναι η αλήθεια - η Netflix επιβεβαίωσε πως εισέρχεται επίσημα στην αγορά του gaming. Η ανακοίνωση έγινε από τον Mike Verdu, αντιπρόεδρο ανάπτυξης gaming για το Netflix και, ενώ πολλά σημαντικά στοιχεία σχετικά με την κίνηση αυτή έχουν αποσαφηνιστεί, υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Το πλέον... προφανές ανάμεσα σε αυτά: γιατί; Και, στην συνέχεια, γιατί τώρα;
Πρώτα απ' όλα, λοιπόν: ναι, τα games που προσφέρει η Netflix είναι δωρεάν για τους καταναλωτές (εφ' όσον διατηρούν ενεργή συνδρομή βέβαια). Ναι, δεν υπάρχουν διαφημίσεις, μικροαγορές ή άλλα κόστη σχετικά στα games αυτά. Ναι, τα games αυτά είναι διαθέσιμα μέσα από το app του Netflix και τα αποκτά κανείς κανονικά από το Google Play για κινητά ή tablet βασισμένα σε Android. Όμως: όχι, δεν είναι διαθέσιμα ακόμη για τις αντίστοιχες συσκευές με iOS (και δεν είναι σαφές αν φταίει η Apple γι' αυτό ή όχι). Όχι, τα games δεν είναι πολλά, για την ακρίβεια μόνο... πέντε. Και όχι, κανένα από αυτά δεν είναι συναρπαστικό ακριβώς. Τα Stranger Things: 1984, Stranger Things 3: The Game, Shooting Hoops, Card Blast και Teeter Up δεν είναι κατά βάση αξιοπρόσεκτα, πόσο μάλλον ένα "δυνατό ξεκίνημα" για την Netflix.
Γιατί και... γιατί τώρα, λοιπόν; Το χρονικό σημείο δείχνει να μην έχει ιδιαίτερη σημασία: από την ημέρα που η Netflix επιβεβαίωσε την εξαγορά του Night School Studio, της δημιουργικής ομάδας που ανέπτυξε το δημοφιλές video game με το όνομα Oxenfree, το μόνο που χρειαζόμασταν ήταν μία επίσημη ανακοίνωση, την οποία τώρα έχουμε. Ο πολύ μικρός αριθμός των games που προσφέρονται για αρχή υποννοεί πως και η ίδια η Netflix θέλει να κάνει... "αθόρυβο" ξεκίνημα. Οπότε περισσότερη σημασία έχει το "γιατί" και όχι το "γιατί τώρα" - και πιθανοί λόγοι υπάρχουν ουκ ολίγοι πέρα από τον... "όλοι αγαπάμε τα games" που αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Ένας πιθανός λόγος έχει αναφερθεί ήδη από τους Reed Hastings και Ted Sarantos στο παρελθόν: η Netflix καταλαβαίνει πως όλες οι μορφές της σύγχρονης ψυχαγωγίας δεν ανταγωνίζονται η μία την άλλη μόνο για τα χρήματα, αλλά και για την προσοχή και τον χρόνο των καταναλωτών. "Το Fortnite είναι για μας μεγαλύτερος ανταγωνιστής από το HBO", σημείωνε η εταιρεία στους μετόχους της το 2019. Γιατί να μην προσπαθήσει λοιπόν να προσφέρει στους συνδρομητές της και αυτήν την μορφή ψυχαγωγίας, τα games, ελπίζοντας να τους κρατήσει έτσι στο πλαίσιο χρήσης του Netflix για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο, σωστά;
Ναι, αλλά... ο τρόπος με τον οποίο προσφέρονται για την ώρα αυτά τα mobile games από την Netflix δεν βοηθά σε κάτι. Οι καταναλωτές θα εγκαταστήσουν τα games αυτά μέσα από το app της, αλλά αφού τα εκτελέσουν και παίξουν με αυτά, κανείς δεν εγγυάται πως θα... ξαναγυρίσουν στο app της απαραίτητα. Αν αυτά τα games λειτουργούσαν με την μορφή streaming αυτή θα ήταν μία άλλη συζήτηση, όμως αυτή δεν είναι μία δυνατότητα που μπορεί έτσι απλά η Netflix να προσθέσει στο app της: απαιτεί το είδος της τεχνογνωσίας που οι Microsoft και nVidia, για παράδειγμα, χρειάστηκαν χρόνια για να αναπτύξουν. Τα καλά νέα: η Netflix έχει, τουλάχιστον, ήδη την απαραίτητη Δικτυακή υποδομή σε βασικό επίπεδο, οπότε αν/όταν αποφασίσει να κάνει την σχετική επένδυση για game streaming στο μέλλον, θα είναι κατά τι ευκολότερο.
Ένας άλλος πιθανός λόγος έχει να κάνει με την πρόσθετη αξία της υπηρεσίας στα μάτια των καταναλωτών. Το Netflix έχει με άνεση, για την ώρα, την μεγαλύτερη εγκατεστημένη πελατειακή βάση στον κόσμο - πάνω από 205 εκατομμύρια συνδρομητές ενώ τα Disney Plus και HBO Max έχουν 130 και 75 αντίστοιχα - όμως η εταιρεία γνωρίζει πως δεν μπορεί να αυξήσει ξανά το κόστος των συνδρομών της χωρίς σοβαρές αντιδράσεις. Προσφέροντας αυτά τα mobile games ως bonus - γιατί αυτό είναι τώρα στην ουσία - προσθέτει αξία σε όλα τα επίπεδα συνδρομής της. Θα πρέπει να προσθέσει πολύ περισσότερα από... πέντε games, βέβαια, αν θέλει αυτά να συνυπολογίζονται σοβαρά ως παράγοντας όταν αξιολογείται το Netflix συνολικά, όμως και πάλι: είναι μία αρχή, έστω και άτολμη, πάνω στην οποία όμως μπορεί να στηριχθεί.
Ένας τελευταίος λόγος για τον οποίο η Netflix εισέρχεται στην αγορά του gaming ίσως έχει να κάνει με τις προοπτικές που αυτή η κίνηση προσφέρει γενικότερα. Η εταιρεία κατέχει αυτήν την στιγμή σημαντικό αριθμό από γνωστά ονόματα παραγωγών - κυρίως τηλεοπτικών σειρών αλλά και ορισμένων ταινιών - που θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμεύσουν ως πρωτογενές υλικό για mobile games ή και video games. Οι δύο τίτλοι Stranger Things που προσφέρονται τώρα είναι ένα απλοϊκό, αλλά κατανοητό παράδειγμα. Με προσεκτικό σχεδιασμό και προγραμματισμό κυκλοφοριών ποιός ξέρει πόσες και τί είδους συνέργειες θα μπορούσε να δημιουργήσει η Netflix ανάμεσα σε σειρές, ταινίες και games της στο μέλλον. Ένα παιχνίδι γρίφων βασισμένο στο Squid Game; Έναν τίτλο δράσης πρώτου προσώπου βασισμένο στο Extraction; Ένα παιχνίδι περιπέτειας βασισμένο στο The Umbrella Academy; Δεν θα τα έπαιζαν και λίγοι, μεταξύ μας, αφού θα προσφέρονταν - εννοείται - δωρεάν!