Αποτελεί μάλλον κοινό μυστικό στο χώρο της ηλεκτρονικής διασκέδασης το γεγονός ότι η Nintendo παραμένει η μόνη εκ των τριών "πρωταγωνιστών" της αγοράς που... και τις λιγότερες οικονομικές απώλειες είχε κατά το αρχικό στάδιο της πορείας των δύο βασικών της προϊόντων (του Wii και του DS) και την πελατειακή της βάση "έχτισε" ταχύτερα από τον ανταγωνισμό. Συνδυαστικά, οι δύο αυτοί στόχοι εξασφαλίζουν κάτι απλό αλλά σημαντικό: μεγάλα, πολύ μεγάλα κέρδη. Με την Microsoft να έχει μόλις πέρυσι το Νοέμβριο σημειώσει τα πρώτα της με το Xbox 360, και τη Sony να μην έχει ακόμη κατορθώσει να το πετύχει, ο γίγαντας του Kyoto - παραδοσιακά, άλλωστε! - στο συγκεκριμένο τομέα έχει "νικήσει κατά κράτος". Δύσκολο να υπολογίσει κανείς τα ακριβή κέρδη, βέβαια, ο τζίρος όμως του 1.6 δισεκατομμυρίων ευρώ... όλο και κάποια ενδιαφέροντα κέρδη θα έχει αποφέρει στη Nintendo!
Το αξιοπρόσεκτο άλλο στοιχείο είναι το χρονικό διάστημα στο οποίο συγκεντρώθηκε ο τζίρος αυτός: στους τελευταίους 10 μήνες μόλις. Αν λάβει κανείς "στα υπόψιν" και τα προβλήματα διαθεσιμότητας του Wii που είχε όλο αυτό το χρονικό διάστημα η Nintendo, η εμπορική επιτυχία και των δύο προϊόντων της εταιρείας φαντάζει ακόμη μεγαλύτερη. Πρακτικά, όσα Wii μπορούσε να παράγει η ιαπωνική εταιρεία βρίσκονται ήδη στα χέρια καταναλωτών, εξ ου και η πολύ μεγάλη αύξηση της τάξης του 85% που σημειώθηκε στις πωλήσεις (αύξηση που ανταποκρίνεται και στην αύξηση της εργοστασιακής παραγωγής των Wii, αφού τα DS ξεπέρασαν τα σχετικά προβλήματα γρήγορα). Δεν είναι λίγοι βέβαια αυτοί που εικάζουν ότι η έλλειψη σε Wii όλη τη χρονιά συνέβη επειδή η Nintendo "αποθήκευε" συστήματα προκειμένου να ανταποκριθεί στη ζήτηση της εορταστικής περιόδου, όμως αυτό λίγη σημασία έχει, τελικά, για τις εντυπωσιακές συνολικές πωλήσεις της.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, οι πελατειακές βάσεις των Wii και DS έχουν διαμορφωθεί σε 21 εκατομμύρια και 67 εκατομμύρια παγκοσμίως, ξεπερνώντας κατά πολύ τα 11 εκατομμύρια PS3 και 32 εκατομμύρια PSP αντιστοίχως (το Xbox 360 πριν από λίγο καιρό άγγιξε τα 19 εκατομμύρια συστήματα). Στον τομέα του software τα πράγματα είναι λιγότερο εντυπωσιακά, καθώς στο Wii μόνο 4 τίτλοι της Nintendo έχουν σημειώσει στην Ευρώπη πωλήσεις άνω του 1 εκατομμυρίου αντιτύπων - στο DS φυσικά τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, με τίτλους όπως το Nintendogs και τα δύο Brain Training να συγκεντρώνουν από μόνα τους 16 (!) εκατομμύρια αντίτυπα.
Όλα δεν είναι ρόδινα, βέβαια, στην εικόνα του Wii και του DS στην αγορά, παρά τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, το Wii έχει πολύ χαμηλό attachment ratio (ο μέσος όρος αντιστοιχίας πωληθέντων τίτλων ανά πωληθέν σύστημα), κάτι που μειώνει αισθητά τον "δείκτη χρήσης" του συστήματος, ενώ το DS συνεχίζει να σημειώνει πολύ καλή εμπορική πορεία, όμως οι πωλήσεις του PSP (μετά την ανανέωσή του με το μοντέλο Slim & Lite) δεν υπολείπονται πια σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο στο παρελθόν. Υπάρχει, άλλωστε, το μόνιμο ζήτημα της γενικής ποιότητας της βιβλιοθήκης τίτλων και των δύο συστημάτων (που είναι μάλλον χαμηλό), αλλά και το ζήτημα του πρακτικού... "μονοπωλίου" που έχει καλώς ή κακώς δημιουργήσει η Nintendo με το software και των δύο, καθώς μόνο οι ΑΑΑ τίτλοι της είναι αυτοί που ουσιαστικά σημειώνουν υψηλές πωλήσεις (δημιουργώντας τις σχετικές "γκρίνιες" σε όλες τις άλλες συνεργαζόμενες εταιρείες). Κανένα από τα παραπάνω, πάντως, δεν φαντάζει ικανό να μειώσει το ρυθμό πωλήσεων των Wii και DS τους επόμενους τουλάχιστον μήνες. Για αργότερα... ίδωμεν.