Πολλές φορές δεν είναι καν οι επιλογές και οι ενέργειες μιας πολυεθνικής αυτές που φανερώνουν την πραγματική θέση στην οποία βρίσκονται: και μόνο οι δηλώσεις της, αν προέρχονται από ανθρώπους που στο μυαλό του κόσμου αντιπροσωπεύουν τις πολυεθνικές αυτές, αρκούν. Δεν έχουν περάσει παρά τρεις εβδομάδες από την απίθανη εκείνη συνέντευξη του Shigeru Miyamoto στους New York Times - στην οποία ο θρυλικός δημιουργός video games ούτε λίγο ούτε πολύ ομολόγησε πως πρόσφατα η Nintendo ανακάλυψε το Internet (!) και το πόσο σημαντικό είναι για το καταναλωτικό κοινό - και σε νέα του συνέντευξη, αυτή τη φορά στο CNN, έφτασε σε νέα επίπεδα... ταπεινοφροσύνης. Ο Miyamoto ζήτησε, κυριολεκτικά, υπομονή (!) από το κοινό του video gaming, για λογαριασμό του WiiU.
Ερωτηθείς για τους λόγους που ο ίδιος θεωρεί πως ευθύνονται για το κακό ξεκίνημα του WiiU στην αγορά και την πολύ δύσκολη θέση στην οποία αυτό βρίσκεται πλέον, ο Μiyamoto απάντησε: "Το κοινό δεν είναι ακόμη εξοικειωμένο με τη λογική που διέπει το χειρισμό του WiiU. Όσο όμως αυτή γίνεται περισσότερο οικεία, τόσο θα αλλάζει και η συνολική εικόνα του συστήματος. Πιστεύω πως θα έλθει κάποια στιγμή στην οποία οι παίκτες θα σκέφτονται 'Δεν μπορώ να κάνω όλα όσα θέλω να κάνω αν δεν έχω στη διάθεσή μου μια δεύτερη οθόνη'."
Για πολλοστή φορά ο Miyamoto αποφεύγει φυσικά να απαντήσει στον ολοφάνερο προβληματισμό πάρα πολλών gamers: με άλλα λόγια στο πώς ακριβώς θα αξιοποιείται με τρόπο ουσιαστικό κι ενδιαφέροντα, όχι επιφανειακό και του εντυπωσιασμού, η δεύτερη εκείνη οθόνη... χωρίς να αναγκάζει τους χρήστες να βλέπουν και αυτήν και την οθόνη της τηλεόρασης ταυτόχρονα (πράγμα απλώς αδύνατο). Τα περισσότερα δείγματα που έχουμε μέχρι στιγμής σε παρόντες τίτλους του WiiU είναι από απογοητευτικά έως τραγικά ενίοτε και στον ορίζοντα δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τίτλος που να επιδεικνύει αναμφίβολα πως ναι, η υπόσχεση της Nintendo για νέα προσέγγιση στο χειρισμό έχει νόημα και πως ναι, το WiiU αξίζει την πίστωση χρόνου που ο Miyamoto ζητά από το καταναλωτικό κοινό.
Ο Miyamoto τουλάχιστον έθιξε, στην ίδια συνέντευξη, με ουσιαστικό τρόπο ένα άλλο μεγάλο παρόν θέμα του WiiU: τα τεχνικά του προβλήματα. Είναι γνωστό σε όλους πλέον, μέσα από πολλαπλές δημοσιογραφικές αναφορές και τα παράπονα πολλών χιλιάδων χρηστών, πως το WiiU χρειάζεται πολλές διορθωτικές αναβαθμίσεις προκειμένου να γίνει γρήγορο και εύχρηστο ως σύστημα - κάτι που δεν έχει δηλαδή σχέση π.χ. με τον περιορισμένο αριθμό games του, αλλά ξεκάθαρα με το γεγονός ότι χρειαζόταν περισσότερη δουλειά το λειτουργικό του πριν κυκλοφορήσει στην αγορά. "Στόχος μας", ομολόγησε ο Miyamoto, "είναι τους επόμενους μήνες να κάνουμε το WiiU σταθερότερο και φιλικότερο στη χρήση ως σύστημα". Και να βελτιωθεί η Δικτυακή υποδομή που το στηρίζει, θα προσθέταμε εμείς, καθώς ουκ ολίγα από τα πλέον εκνευριστικά στοιχεία του WiiU σήμερα οφείλονται εκεί και όχι στην ίδια τη συσκευή.
Το πρόβλημα, φυσικά, παραμένει για τη Nintendo: ό,τι και να κάνει το επόμενο διάστημα, έχει πλέον χάσει οποιοδήποτε χρονικό "πλεονέκτημα" είχε - αν ποτέ είχε - με την παρουσία της στην αγορά ένα χρόνο πριν από τα PS4 και NextBox. Η κακή του εμπορική πορεία το έχει καταστήσει αδιάφορο στα "αυτιά" του καταναλωτικού κοινού, οι Sony και Microsoft έχουν ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον του κόσμου στα δικά τους συστήματα, οι ανεξάρτητες εταιρείες δημιουργίας games δεν επενδύουν στο WiiU σοβαρά γιατί απλώς δεν πιστεύουν στην επιτυχία του. To να εξηγήσει η Nintendo τη λογική χρήσης και τα πλεονεκτήματα της οθόνης αφής στο ιδιότυπο χειριστήριό του ήταν κάτι που έπρεπε να είχε ήδη γίνει, με τρόπο πολύ σαφέστερο και πολύ πιο αποτελεσματικό απ' ότι έγινε μέχρι σήμερα.
Ο θρυλικός Shigeru, άλλωστε, ξεχνά πως πίστωση χρόνου ζητά από ένα κοινό το οποίο έχει πλέον τόσες επιλογές για την ψυχαγωγία του με games, που δεν αισθάνεται... υποχρεωμένο ακριβώς να "κάνει χάρες" με το πορτοφόλι του σε κανέναν πλέον. Θα μπορέσει να ανατρέψει η Nintendo την εις βάρος της κατάσταση ή θα αναγκαστεί - όπως πολλοί "οικονομικοί αναλυτές" συμβουλεύουν - να αποσυρθεί από την αγορά ως κατασκευάστρια και να επικεντρωθεί στη δημιουργία games, όπου είναι ισχυρότερη; Ίδωμεν.