Κυκλοφορεί σήμερα (3/3) και στην χώρα μας το νέο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας της Nintendo, το Switch, το οποίο φιλοδοξεί όχι μόνο να επιτύχει εκεί που απέτυχε οικτρά ο προκάτοχός του, το WiiU, αλλά και να διευρύνει το "παραδοσιακό" κοινό του ιαπωνικού κολοσσού σε αυτό της ευρύτερης αγοράς (καθώς αποδεδειγμένα πλέον μόνο οι φανατικοί οπαδοί της Nintendo δεν είναι αρκετοί για να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα ενός συστήματος στην αγορά). Το Switch υιοθετεί διαφορετική προσέγγιση, όντας πρακτικά φορητό και ταυτόχρονα "σταθερό" σύστημα ψυχαγωγίας: στην πρώτη του μορφή είναι ένα tablet που δέχεται στις πλευρές του χειριστήρια-προεκτάσεις και μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού, στην δεύτερη συνδέεται σε τηλεοράσεις μέσω ειδικής βάσης και μπορεί να προβάλλει εκεί τα ίδια games σε υψηλότερη ανάλυση από αυτήν του tablet.
Η προσέγγιση αυτή χαρίζει στο Nintendo Switch θέση αξιόμαχη απέναντι στον ανταγωνισμό, καθώς έχει να αντιπροτείνει στα οικιακά συστήματα τον φορητό του χαρακτήρα και στα φορητά τον οικιακό, όμως τό φέρνει αντιμέτωπο... και με τις δύο αυτές κατηγορίες συσκευών με τρόπο όχι πλεονεκτικό. Συγκρινόμενο με τα PS4/Xbox One, πόσο μάλλον με τα PS4 Pro/Xbox Scorpio, είναι ήδη ολοφάνερα υποδεέστερο τεχνολογικά - και αυτή η διαφορά μόνο περισσότερο έκδηλη θα γίνεται με τον καιρό. Συγκρινόμενο με πολλά smartphones ή tablets - γιατί με αυτά συναγωνίζεται στην ουσία, όχι με φορητά συστήματα για games - επίσης τεχνολογικά δεν έχει να επιδείξει κάτι ενδιαφέρον, έχοντας παράλληλα και το μειονέκτημα των πολύ ακριβότερων τίτλων και αξεσουάρ, καθώς και την κατά πολύ μικρότερη σε εύρος και διάρκεια υποστήριξη από εταιρείες δημιουργίας games.
Όλα τα παραπάνω θα ίσχυαν ακόμη και αν η Nintendo είχε φροντίσει να είναι όλα τέλεια κατά την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του συστήματός της αλλά επειδή... η Nintendo είναι η Nintendo, αυτό δεν ισχύει. Τα €330 που ζητά από το ελληνικό κοινό κρίνονται ως ουκ ολίγα (τη στιγμή που τα PS4 και Xbox One ζητούν μόλις €199), σε αυτήν την τιμή δεν περιλαμβάνεται κανένας τίτλος (ούτε καν κάτι βασικού επιπέδου α λα Wii Sports), η αγορά extra κάρτας μνήμης microSD είναι πρακτικά υποχρεωτική (το ίδιο το σύστημα προσφέρει μόλις 25GB αποθηκευτικό χώρο) και η αυτονομία του σε σύγχρονα games δεν ξεπερνά τις 3-3.5 ώρες (λίγη περισσότερη με απλοϊκά). Συν τοις άλλοις τα αξεσουάρ του είναι ακριβά (σίγουρα γι' αυτό που είναι...), ενώ η Δικτυακή του υποδομή περιορισμένη και όχι ιδιαίτερα αξιόπιστη (τομέας στον οποίο η Nintendο είχε πάντοτε μεγάλο πρόβλημα).
Ως σημαντικότερο πρόβλημα του Switch σε αυτήν την φάση, ωστόσο, θα πρέπει να χαρακτηριστεί αυτό της μικρής γκάμας από games που προσφέρει - της οποίας το γενικό ποιοτικό επίπεδο, μάλιστα, είναι σχετικά χαμηλό. Υπάρχει ένα μεγάλο, υπέροχο highlight, το νέο Legend of Zelda - το οποίο έχει ήδη αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές και είναι σαφές πως θα λειτουργήσει ως λόγος απόκτησης του Switch για σημαντικό ποσοστό των φίλων της Nintendo - αλλά από κει και πέρα... μια μικρή μιζέρια, με μόλις τέσσερις (4) ακόμη τίτλους, εκ των οποίων οι μισοί είναι συλλογές από mini games και οι υπόλοιποι remakes υπαρχόντων τίτλων. Υπάρχουν και κάποιες μικρότερες παραγωγές (10-12 συνολικά) στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Nintendo, αλλά είναι οφθαλμοφανές πως θα μπορούσε να είχε γίνει περισσότερη δουλειά στον τομέα της υποστήριξης από games, ώστε η αρχική εικόνα που προσφέρει το Switch ως πρόταση συνολικά να ήταν καλύτερη.
Η Nintendo σε αυτά απαντά με την σταδιακή κυκλοφορία καθ' όλη τη διάρκεια του έτους πιο πολλών τίτλων, βεβαίως, όμως ακόμη και οι 4-5 δικοί της ΑΑΑ επιπέδου να γίνουν διαθέσιμοι έως τον Δεκέμβριο, η υποστήριξη των ανεξάρτητων εταιρειών ανάπτυξης τίτλων και των μεγάλων εκδοτών games παραμένει απαραίτητη και... "άγνωστος Χ" για την ώρα. Ως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή το Switch δείχνει να είναι ένα στοίχημα στην καλύτερη περίπτωση ριψοκίνδυνο: δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι αναλυτές αγοράς αδυνατούν να συμφωνήσουν στις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις του έως το Δεκέμβριο, με την... γκάμα των απόψεων να ποικίλλει ανάμεσα στα 4.4 εκ. συστήματα και τα 10 εκ. συστήματα. Θα χρειαστεί καιρός, με άλλα λόγια, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν το Switch μπορεί να "συγκινήσει" αρκετούς καταναλωτές πέραν αυτών που θα... αγόραζαν και ένα άδειο κουτί με το λογότυπο της Nintendo. Οι Ιάπωνες είχαν, πιθανώς, μία καλή ιδέα. Το πώς θα την διαχειριστούν και υποστηρίξουν μέσα στους πρώτους 12 μήνες της πορείας της στην αγορά θα είναι το ίδιο σημαντικό.