Τις εταιρείες παραγωγής και έκδοσης video games τις έχουμε κατ' επανάληψη στο παρελθόν στηλιστεύσει και εμείς και οι ίδιοι οι gamers για μία σειρά από πρακτικές που... κάθε άλλο παρά λόγο μας δίνουν να τιμούμε τα επόμενα προϊόντα τους. Υπάρχουν ωστόσο και οι λιγοστές φωτεινές εξαιρέσεις, οι οποίες όχι μόνο αξίζουν αναφοράς, αλλά ελπίζουμε να χρησιμεύσουν ως παράδειγμα προς μίμηση για τις υπόλοιπες. Σ' αυτές τις εξαιρέσεις ανήκει η Criterion Games, δημιουργός (ανάμεσα στα άλλα) της διάσημης σειράς racing games των Burnout. Η Criterion ανακοίνωσε χθες ότι σταματά τη διάθεση περιεχομένου DLC, έξτρα υλικού που διατίθεται μέσω Xbox Live και PlayStation Network, για το Burnout Paradise. Πρόκειται για τον μοναδικό στο είδος του τίτλο αγώνων ταχύτητας για αυτοκίνητα και έναν από τους πιο ποιοτικούς σ' αυτή τη γενιά hardware. Γιατί αισθανόμαστε την ανάγκη να... την επιβραβεύσουμε, λοιπόν;
Απλό. Το Burnout Paradise κυκλοφόρησε το Φεβρουάριο του 2008. Το περιεχόμενο της εμπορικής συσκευασίας του ήταν ήδη άκρως ικανοποιητικό σε όγκο και ποικιλία, η Criterion ωστόσο είχε από τότε συνειδητοποιήσει πόσο πολύ ο μηχανισμός του περιεχομένου DLC μπορεί να βοηθήσει στην εμπορική πορεία ενός καλού τίτλου και να κρατήσει το ενδιαφέρον των gamers ψηλά, ώστε να συνεχίσουν να ασχολούνται με αυτόν για καιρό. Αφιέρωσε χρόνο και πόρους, λοιπόν, στην ανάπτυξη και διάθεση όχι λιγότερων από 10 (!) "πακέτων" έξτρα υλικού DLC στη διάρκεια αυτών των δύο ετών. Κάποια πωλήθηκαν αντί λογικού αντιτίμου, κάποια η Criterion τα προσέφερε δωρεάν. Κάποια προσέθεσαν αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, κάποια νέους τρόπους παιχνιδιού, κάποια άλλα extra λειτουργίες. Όλα, όμως, ανεξαιρέτως προσέδωσαν στο Burnout Paradise ψυχαγωγική αξία μεγαλύτερη από αυτή που έχει ένα τυπικό video game, του οποίου η διάρκεια ζωής - αφότου αποσυρθεί από τα ράφια - σπάνια ξεπερνά το... τρίμηνο. Max.
Δεν ξέρουμε σε ποιό κόστος αντιστοιχεί αυτή η επένδυση της Criterion σε χρόνο και χρήμα. Δεν ξέρουμε αν η επένδυση αυτή απέφερε κέρδη ή πόσα ήταν αυτά. Αυτό στο οποίο εστιάζουμε είναι το γεγονός ότι μία εταιρεία που θα μπορούσε να είχε κάλλιστα προχωρήσει στην ανάπτυξη ενός άλλου video game από το... Μάρτη του 2008, επέλεξε να στηρίξει τον τίτλο της για δύο ολόκληρα χρόνια, τιμώντας το κοινό που την τίμησε και εμπλουτίζοντας το Burnout Paradise σε βαθμό που αυτή τη στιγμή να είναι το... τριπλάσιο σχεδόν παιχνίδι από αυτό που αγοράσαμε το Φλεβάρη του 2008. Πανελάχιστες άλλες εταιρείες φτάνουν σε αυτό το επίπεδο υποστήριξης του προϊόντος τους, για τόσο μεγάλο διάστημα. Μόνο τη Valve μπορούμε να σκεφτούμε, η οποία παρέχει αντίστοιχου επιπέδου υποστήριξη για το Team Fortress 2, και πάλι το πράττει για PC, όχι για Xbox 360 και PS3 - κάτι σαφώς απλούστερο.
Ε, μετά από όλα αυτά, είναι να μην εμπιστευτεί κανείς την Criterion σε ο,τιδήποτε κυκλοφορήσει στο μέλλον; Η βρετανική εταιρεία - ναι, με τη στήριξη της Electronic Arts, αλλά αμφιβάλλουμε αν θα ήταν τόσο αποφασισμένη με το θέμα αυτό αν δεν πίστευε πρωίστως η ίδια στην αξία του περιεχόμενου DLC - έχει πλέον τα εχέγγυα που τής επιτρέπουν να ζητήσει τα χρήματά μας με αξιώσεις για οποιαδήποτε παραγωγή δημιουργήσει. Είναι τυχαίο το γεγονός ότι στα χέρια της η ΕΑ έχει εμπιστευθεί το επόμενο Need For Speed; Εννοείται πως όχι. Εύγε, λοιπόν!