Τα συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης δεν έχουν βέβαια τη συλλογιστική των PC με την έννοια της... αναβάθμισης π.χ. λειτουργικών συστημάτων ή καρτών γραφικών. Όχι μέχρι σήμερα, τουλάχιστον (και δεν είναι υπονοούμενο για την αρχιτεκτονική των PS4/Xbox One αυτό). Κρίνοντας ένα PlayStation4, ωστόσο, δεν μπορεί να μην αναφερθεί κανείς στα πράγματα που αυτό προσφέρει και το PlayStation3 δεν προσέφερε: Είναι, αν μη τί άλλο, η ερώτηση που μάς γίνεται πιο συχνά από το Φεβρουάριο, όταν το PS4 ανακοινώθηκε: "τί καινούργιο έχει;" Όλοι καταλαβαίνουν πως θα φιλοξενεί καλύτερα, σίγουρα περισσότερο εντυπωσιακά games. Αλλά τί άλλο νέο έχει να προσφέρει, ώστε να πείσει τα εκατομμύρια ανθρώπων που έχουν "το τρία" να αγοράσουν "το τέσσερα";
Οι απαντήσεις, ευτυχώς, είναι πολλές. Είναι αλήθεια πως δε αφορούν όλες όλους, όμως αυτό σπάνια συμβαίνει ούτως ή άλλως. Ξεκινώντας από τα... εύκολα, το νέο PlayStation προσφέρει ήδη τη δυνατότητα σύλληψης στιγμιοτύπων (screenshots) και video μέσα από games και δημοσίευσής τους σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter. Περιορισμοί στη συμπίεση των πρώτων για μικρότερο παραγόμενο μέγεθος αρχείου και στη διάρκεια και ποιότητα απεικόνισης των δεύτερων για τον ίδιο λόγο, υπάρχουν. Όμως είναι η πρώτη φορά που οποιοσδήποτε gamer, όχι μόνο αυτοί με ειδικό εξοπλισμό και τη σχετική τεχνογνωσία, μπορεί να δημοσιεύσει υλικό "εκεί έξω", στο Δίκτυο.
Δοκιμάσαμε και τις δύο σχετικές επιλογές και - παρ' ότι φυσικά δεν ανταγωνίζονται στην ποιότητα του τελικού αποτελέσματος εξειδικεμένο εξοπλισμό σε PC - όντως προσφέρουν αυτό που υπόσχονται: πολύ εύκολη σύλληψη στατικής και κινούμενης εικόνας, απλώς με το πάτημα του πλήκτρου Share στο χειριστήριο του PS4. Αυτό που για την ώρα λείπει από αυτήν τη δυνατότητα είναι η επιλογή να αποθηκευθούν στο σκληρό δίσκο του PS4 τα clip video με τέτοιο τρόπο, ώστε ο παίκτης να είναι σε θέση να τα πάρει το υλικό ως αρχεία π.χ. με ένα USB drive και να τα δημοσιεύσει όπου ο ίδιος θέλει, όπως π.χ. στο YouTube (αυτή τη στιγμή δημοσιεύονται μόνο σε Facebook και Twitter). Στο μέλλον, δε, προσβλέπουμε σε βελτιστοποίηση του κώδικα στον οποίο στηρίζεται αυτή η δυνατότητα, ώστε να έχουμε μικρότερης συμπίεσης (άρα καλύτερης ποιότητας) στιγμιότυπα από όλα τα games του PS4, τόσο σε ανάλυση 720p, όσο και σε 1080p. Η υποδομή σε hardware, αν μη τί άλλο, υπάρχει.