Αν και, τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά, το σημαντικότερο στοιχείο που πρέπει να προσφέρει όσο το δυνατόν αρτιότερα ένα νέο σύστημα διασκέδασης για να επιτύχει, παραμένουν τα games, η πραγματικότητα... είναι κατά τι διαφορετική. Συγκεκριμένα: αυτά δεν αρκούν. Το καταναλωτικό κοινό αναμένει πλέον από ένα επόμενο PlayStation ή Xbox να κάνουν και πολλά άλλα πράγματα όταν θα τοποθετηθούν κάτω από την τηλεόραση του σαλονιού. Συν τοις άλλοις, και τα ίδια τα games έχουν αλλάξει ραγδαία την τελευταία διετία - τόσο, ώστε θα ήταν το λιγότερο... αναχρονιστικό πλέον να διαθέσει μία Sony ή μία Microsoft κορυφαίους τίτλους για το σύστημά της, με τον τρόπο που το έκαναν όταν το PS3 και το Xbox 360 εμφανίστηκαν στην αγορά. Και οι δύο εταιρείες το αντιλαμβάνονται. Η Sony, ωστόσο, δείχνει περισσότερο "ανοιχτή" στην προσέγγισή της, αν κρίνουμε από τα όσα είδαμε και ανακοίνωσε χθες βράδυ.
Το PlayStation4 θα προσφέρει στον κάτοχό του μία σειρά από δυνατότητες και λειτουργίες που και προχωρούν την ιδέα του gaming συνολικά "ένα βήμα παραπέρα", και δεν ήταν εφικτές με το PlayStation3. Στην δεύτερη περίπτωση υπάγεται π.χ. η χρήση του νέου πλήκτρου Share που φέρει το DualShock4: με αυτό ο χρήστης μπορεί να συλλάβει σε πραγματικό χρόνο video από το παιχνίδι που παίζει, να το αποθηκεύσει στο σκληρό δίσκο του PS4, να κάνει με ευκολία κάποιες αλλαγές σε αυτό και να το "δημοσιεύσει" στο YouTube ή σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, άνετα. Το PS3 δεν ήταν σε θέση να το κάνει αυτό για λόγους καθαρά τεχνικούς, όπως αποδεικνύεται - και η Sony έχει υποσχεθεί μια σειρά από τέτοιες ευκολίες, οι οποίες θα καταστήσουν το PS4 το πιθανώς περισσότερο "Δικτυωμένο" και "κοινωνικό" σύστημα που έχει ποτέ προσφέρει.
Τεχνικοί είναι επίσης οι λόγοι για τους οποίους το PS3 δεν μπορούσε να αξιοποιήσει την τεχνολογία της Gaikai, της εταιρείας "μετάδοσης games" που εξαγόρασε η Sony πέρυσι ακριβώς για να χρησιμοποιήσει στο PS4. Tο νέο PlayStation μπορεί να αποδώσει games που δεν φιλοξενούνται στο σκληρό του δίσκο, αλλά σε κάποιον server "κάπου στο Internet" (cloud), επειδή έχει τα υποσυστήματα που αναλαμβάνουν την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση της "μετάδοσης" games χωρίς πρόβλημα, σε πραγματικό χρόνο. Όπως είχε συζητηθεί εκτενώς στο Web τις προηγούμενες εβδομάδες, αυτή είναι η οδός με την οποία η Sony θα εξασφαλίσει την "προς τα πίσω" συμβατότητα του PS4 με τίτλους του PS3 - ακόμη και τίτλοι του PS2 και του... αρχικού PlayStation θα προσφερθούν ενδεχομένως κάποια στιγμή από την ιαπωνική εταιρεία μέσω αυτής της οδού.