Η ίδια τεχνολογία "μετάδοσης" games άλλωστε (streaming) δίνει τη δυνατότητα στη Sony να προσφέρει τη δική της εκδοχή συνεργασίας ενός "μεγάλου" συστήματος με ένα φορητό. Το WiiU είναι σε θέση να "στείλει" στην οθόνη του ιδιότυπου χειριστηρίου του βασικού επιπέδου games, με τον παίκτη να τα ελέγχει εκεί και το WiiU να τα φιλοξενεί και να τα επεξεργάζεται. Το ίδιο πράγμα επέδειξε πρόσφατα και η nVidia με την δική της τέτοια εκδοχή, το Project Shield, το οποίο αξιοποιεί ένα φορητό σύστημα που η ίδια ανέπτυξε και οποιοδήποτε οικιακό PC, αρκεί το τελευταίο να ενσωματώνει κάποια από τις συμβατές κάρτες γραφικών της εταιρείας. Ε, η εκδοχή της Sony αξιοποιεί, φυσιολογικά, το PS Vita: το PS4 μπορεί να "στέλνει" games που παίζονται στο PS Vita, κανονικά σαν να ήταν δικά του κι ας μην είναι εγκατεστημένα στην κάρτα μνήμης του φορητού συστήματος. Απομένει να δούμε πώς το έχει σκεφτεί και εμπορικά αυτό η Sony, καθώς δεν πρόκειται για το ίδιο πράγμα με το π.χ. να αγοράζει κανείς έναν τίτλο για PS3, να λαμβάνει δωρεάν αυτόν του Vita και οι δύο τίτλοι να ανταλάσσουν δεδομένα μεταξύ τους.
Η τάση της περίφημης "δεύτερης οθόνης", της συνεργασίας δηλαδή μιας τηλεόρασης ή ενός συστήματος συνδεδεμένου σε αυτήν με φορητές συσκευές όπως τα tablet και τα smartphones, είναι επίσης ένα στοιχείο που η Sony αναγνωρίζει ως σημαντικό και έχει ενσωματώσει στο "οπλοστάσιο" του PS4. H ιαπωνική εταιρεία θα διαθέσει τον ίδιο καιρό με το νέο PlayStation και ειδικές εφαρμογές για συσκευές βασισμένες στο iOS της Apple και το Android της Google, οι οποίες θα καθιστούν ένα tablet ή smartphone "συνεργατική" συσκευή: στις οθόνες τους θα προβάλλονται πληροφορίες ενόσω παίζουν συμβατά games, θα είναι εφικτή η αγορά τίτλων από αυτές απευθείας ακόμη κι αν είναι εκτός σπιτιού, ενώ είτε στο σπίτι είτε εκτός θα μπορούν να παρακολουθούν live αναμετρήσεις των φίλων τους, ενώ αυτοί παίζουν games στα PS4 τους. Εννοείται πως η Sony έχει σκέψεις για πολύ περισσότερα πράγματα σε αυτόν τον τομέα σε βάθος χρόνου.
Ένα τελευταίο χαρακτηριστικό στοιχείο του PS4 σχετίζεται με την "έξυπνη" προσαρμογή του τί προβάλλει το ανασχεδιασμένο γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας του. Το νέο PlayStation αφενός δίνει στον χρήση τη δυνατότητα να παραμετροποιήσει σε ένα βαθμό ο ίδιος ποιές πληροφορίες και λειτουργίες θα περιέχουν οι οθόνες του περιβάλλοντος αυτού, αφετέρου το ίδιο το σύστημα καταγράφει τις επιλογές και τις προτιμήσεις του, έτσι ώστε να προσαρμόζει π.χ. τις προτάσεις το PlayStation Store στα είδη games που ο παίκτης αγαπά πιο πολύ. Υπάρχουν πολλές άλλες πλευρές της λειτουργίας του PS4 που αξίζουν αναφοράς - όπως π.χ. η αδρανοποίηση του συστήματος κι επαναφορά στα games χωρίς επανεκκίνηση ή η εγκατάστασή τους στο σκληρό δίσκο ενόσω ο παίκτης έχει ξεκινήσει να τα παίζει ήδη - όμως αυτό που για την ώρα "αξίζει να κρατήσει" κανείς είναι το εξής: το PS4 έχει σχεδιαστεί εξ αρχής ώστε να είναι περισσότερο ευέλικτο, "δικτυωμένο", κοινωνικό, προσαρμόσιμο στο προφίλ του κατόχου του και γρήγορο σε καθημερινή χρήση από οποιοδήποτε άλλο PlayStation. Ανυπομονούμε να δούμε όλα τα παραπάνω και πρακτικά!