Βρισκόμαστε βέβαια πολύ μακριά ακόμη από την εμπορική διάθεση του επόμενου οικιακού PlayStation - αυτού που για την ώρα αποκαλούμε PS5 και αναμένουμε τον Νοέμβριο του 2020 - όμως η Sony προετοιμάζει σταθερά πια τον δρόμο του προς τα ράφια των καταστημάτων και νέες πληροφορίες γι' αυτό αποκαλύπτονται πια σε τακτική βάση. Και ενώ οι καταναλωτές ενδιαφέρονται προφανώς για τις δυνατότητες, τα games και το κόστος του, η στρατηγική βάσει της οποίας θα προωθηθεί το PlayStation5 και ο χαρακτήρας που θα επιδιώξει να τού δώσει η Sony στα πρώτα του βήματα είναι σχεδόν εξίσου σημαντικά. Και για αυτά έχουμε πλέον σαφείς ενδείξεις.
Σε πρόσφατη σύσκεψη των υψηλόβαθμων στελεχών όλης της Sony για τον σχεδιασμό των επόμενων ετών, ο διευθύνοντας σύμβουλός της, ο Kenichiro Yoshida, σκιαγράφησε το πώς σκοπεύει η εταιρεία να τοποθετήσει το PS5 ως προϊόν στην αγορά της οικιακής ψυχαγωγίας. Ο Yoshida υπογράμμισε πως το νέο PlayStation θα είναι εστιασμένο στους αφοσιωμένους gamers: αυτούς που θέλουν να έχουν πρόσβαση στις τεχνολογίες αιχμής στην εικόνα και τον ήχο, αυτούς που απαιτούν τα πλέον εξελιγμένα games, αλλά και σε αυτούς που αποδίδουν στα αποκλειστικά games επιπέδου ΑΑΑ την σημασία που τούς αναλογεί και προτίθενται να επενδύσουν τα αντίστοιχα χρήματα ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτό το περιεχόμενο που δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού.
Το PS5, με άλλα λόγια, δεν θα προωθηθεί ούτε ως "media hub" για τηλεοπτικές σειρές και ταινίες (αν και είναι βέβαιο πως θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και έτσι), ούτε ως σύστημα για αξιοποίηση διαφόρων Δικτυακών και μη apps (αν και είναι σίγουρο πως κάποια βασικά θα γίνουν διαθέσιμα). Θα προωθηθεί αμιγώς ως σύστημα για διασκέδαση με video games, θα βασιστεί στην πολύ μεγάλη ισχύ του για να αποδίδει σε αυτά προηγμένη εικόνα και ήχο, ενώ θα στηριχθεί στις ικανότητες και την εμπειρία των Sony Interactive Studios για να προσφέρει τίτλους τόσο υψηλής ποιότητας ώστε να ωθήσουν τους αφοσιωμένους παίκτες να αποκτήσουν ένα PS5 για να τους απολαύσουν.
Ο Yoshida υπογράμμισε πως το αποκλειστικό περιεχόμενο για ένα σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης είναι "σημαντικότερο από ποτέ" και γι' αυτόν τον λόγο η εταιρεία του θα εστιάσει σε μεγάλες (big budget) παραγωγές, τις δικές της κι εκείνες των κορυφαίων εκδοτριών παγκοσμίως, "όχι σε games που μπορεί να βρει κανείς και σε κινητά ή tablets". Αυτό ακούγεται λογικό - μόνο συμπληρωματικό ρόλο έχουν τέτοια games στην βιβλιοθήκη ενός PlayStation - αλλά σε δεύτερο επίπεδο υποννοεί και κάτι άλλο: πως στο PS5 θα δοθεί λιγότερη έμφαση στα games των μικρότερων, ανεξάρτητων ομάδων δημιουργίας (indies) απ' ότι δόθηκε στο PS4. Τέτοια games θα είναι βεβαίως διαθέσιμα στον ίδιο ή και μεγαλύτερο βαθμό (οι indies θα μπορούν να αξιοποιήσουν και την τεράστια πελατειακή βάση του PS4 αφού θα υπάρχει η συμβατότητα "προς τα πίσω") μα η ίδια η Sony δεν θα συμμετέχει στην προώθησή τους όσο άλλοτε.
Όλα αυτά ισχύουν σίγουρα για το αρχικό τμήμα της διαδρομής του PlayStation5 - καθώς ναι, για ν' αποκτήσει γρήγορα αξιόλογη πελατειακή βάση το σύστημα της Sony θα πρέπει πρώτα απ' όλα τα "κερδίσει" τους αφοσιωμένους παίκτες video games. Είναι εκείνοι που πρώτοι επενδύουν σε νέα συστήματα ψυχαγωγίας, εκείνοι που αγοράζουν τους πιο πολλούς τίτλους, εκείνοι που εγγράφονται σε συνδρομητικές υπηρεσίες. Όμως αργότερα υπάρχει πάντοτε το περιθώριο - καθώς οι hardcore gamers δεν ξεπερνούν τα 50 ή 60 εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως - ο ιαπωνικός κολοσσός να απευθυνθεί και στο ευρύτερο κοινό με άλλες παραγωγές, όπως έκανε π.χ. με τους τίτλους PlayLink στο PS4 ή με άλλα games που θ' αντιστοιχούν στις δυνατότητες του PS5. Η Sony πάντως δεν "κοιτά τόσο μακριά" ακόμη, καθώς χρονικά μιλάμε για το 2024 ή 2025.
Σε άλλη, παράλληλη συνέντευξη μα στο ίδιο στρατηγικό πλαίσιο, ο πρόεδρος της Sony Interactive Entertainment, o Jim Ryan, δήλωσε στην ιαπωνική εφημερίδα Nikkei ότι η εταιρεία του αξιολογεί αυτόν τον καιρό διάφορες ευκαιρίες εξαγοράς εταιρειών ανάπτυξης video games ή συγχώνευσής τους με τις υπάρχουσες 13 της SIE. Ακριβώς επειδή τα αποκλειστικά games είναι, και ο ίδιος θεωρεί, σημαντικότερα από ποτέ, είναι πολύ πιθανό τελικά να αποδειχθούν αυτά το κύριο "πεδίο μάχης" ανάμεσα στην Sony και την Microsoft - η οποία με παρόμοια συλλογιστική έχει εξαγοράσει περισσότερες από 10 τέτοιες μικρότερες εταιρείες ανάπτυξης την τελευταία διετία - και όχι τα τεχνικά χαρακτηριστικά ή οι Δικτυακές υπηρεσίες των PS5 και Xbox Scarlett.
Από την πλευρά μας... φυσικά επικροτούμε: αν και οι δύο πολυεθνικές έχουν πια αποδεχθεί πως τα αποκλειστικά, κορυφαία games αυτά καθ' αυτά είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιλογής ανάμεσα σε δύο συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης, και "τα δώσουν όλα" στον συγκεκριμένο τομέα με μεγάλα κονδύλια και τον ποιοτικό "πήχυ" ψηλά, τότε ωφελημένοι περισσότερο απ' όλους θα είμαστε εμείς, οι gamers. Για να δούμε, λοιπόν!