banner

Πόσες ελπίδες έχει, ρεαλιστικά, το Nintendo Switch;

Τί προσπαθεί να επιτύχει, πώς και σε ποιό πλαίσιο το νέο σύστημα των Ιαπώνων; Αναλύουμε.

Η αντίστροφη μέτρηση για την διάθεση του νέου συστήματος της Nintendo, του Switch, έχει πρακτικά ξεκινήσει με την ανακοίνωση εκ μέρους των Ιαπώνων και των τελευταίων σημαντικών στοιχείων για το προϊόν την Παρασκευή - και πολλές μικρές ή... όχι και τόσο μικρές σχετικές λεπτομέρειες που διαρρέουν έκτοτε στο Web συμεισφέρουν στην εντύπωση που και εμείς έχουμε σχηματίσει, ως τώρα τουλάχιστον, γι' αυτό: είναι μία ιδιόρρυθμη πρόταση, όπως πολλές άλλες της Nintendo στο παρελθόν, όμως ο κολοσσός του Kyoto δεν έχει προσπαθήσει να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας γι' αυτήν. Αντιθέτως το Switch θα προσπαθήσει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του παγκόσμιου κοινού κάτω από συνθήκες ούτως ή άλλως αντίξοες, τις οποίες δεν βελτιώνονται ούτε στο ελάχιστο (και) από επιλογές που η Nintendo, όντας η... γνωστή Nintendo, έχει ήδη κάνει.

Σημαντικότερο θέμα που προκύπτει αναφορικά με το Switch είναι αυτό της τιμής πώλησής του: αυτή στα $299 - αναμένεται να διαμορφωθεί στα €309, €319 ή και €329 στην ελληνική αγορά, αναμένουμε επίσημη επιβεβαίωση - κάτω από κανονικές συνθήκες δεν θα ήταν καθόλου κακή, όμως... δεν είναι κανονικές οι συνθήκες. Στην ίδια τιμή, ενίοτε και σημαντικά χαμηλότερα, μπορεί να βρει κανείς ήδη δύο οικιακά συστήματα ψυχαγωγίας κατά πολύ ισχυρότερα, με πολύ μεγάλες εγκατεστημένες βάσεις, εκτενείς βιβλιοθήκες με ΑΑΑ games και ώριμες Δικτυακές υπηρεσίες να τα στηρίζουν: τα PS4 και Xbox One με άλλα λόγια. Κυκλοφορώντας στο ίδιο κόστος με αυτά, το Switch πρακτικά παραδέχεται πως φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως "δεύτερο σύστημα" για το κοινό αυτών των 75 εκατομμυρίων καταναλωτών. Όχι να ανταγωνιστεί στο "πεδίο μάχης" των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας τις προτάσεις των Sony και Microsoft. Ο πήχυς έχει τεθεί, με άλλα λόγια, χαμηλότερα "με το καλημέρα".

Αλλά και για το πιστό κοινό της Nintendo - στο οποίο πάντοτε απευθύνεται στην αρχή κάθε φορά η εταιρεία - αυτά τα $299 δεν είναι στην ουσία τόσα. Είναι πιο πολλά: στο κόστος αυτό δεν περιλαμβάνεται κανένας τίτλος του Switch, η σχεδόν υποχρεωτική κάρτα μνήμης και "κλασικού" τύπου χειριστήριο (το ενδεδειγμένο π.χ. για το νέο Legend of Zelda που είναι πρακτικά βέβαιο πως θα χρειαστεί και για άλλα games). Ο ιαπωνικός κολοσσός έχει, δε, κοστολογήσει υψηλά όλα τα περιφερειακά ή αξεσουάρ του Switch, από τα extra χειριστήρια JoyCon μέχρι τους φορτιστές τους. Με την... πάγια θέση της να είναι εξ αρχής επικερδής από την πώληση των συστημάτων της (στα αξεσουάρ και στα games φθηνή δεν ήταν ποτέ), η Nintendo φέρνει το Switch σε μειονεκτική θέση. Στα €249 θα το αγόραζε πολύς κόσμος, στα €199 - αν οι Ιάπωνες είχαν την πρόθεση να μην έχουν κέρδος αρχικά από το ίδιο το σύστημα - πολύ περισσότερος. Στα π.χ. €319 θα το αγοράσουν μόνο όσοι το θέλουν πολύ. Και η Nintendo, σε αυτό το χρονικό σημείο, χρειάζεται πιο πολλούς από αυτούς.

Το ζήτημα της σημαντικής διαφοράς στις προδιαγραφές και δυνατότητες που υπάρχει ανάμεσα στο Switch και τα PS4/Xbox One (πόσο μάλλον τα PS4 Pro/Xbox Scorpio) θεωρούμε πως δεν έχει νόημα να αναλυθεί εν τέλει: έχουμε πια... συμφιλιωθεί με το γεγονός πως κανένα σύστημα της Nintendo δεν θα είναι ισχυρό όσο τα αντίστοιχα των ανταγωνιστών της, ακόμη κι αν κυκλοφορήσει 3.5 χρόνια αργότερα (όπως συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση). Σε αυτό το μειονέκτημα το Switch υποτίθεται πως έχει ν' αντιπαραβάλλει το συγκριτικό πλεονέκτημα της φορητότητας, όμως εκεί... κάνει τα πρώτα βήματα στον επικίνδυνο δρόμο που επέλεξε το PlayStation Vita χωρίς την επιτυχία που ήθελε η Sony: τον δρόμο του ανταγωνισμού με τα smartphones και τα tablets, αλλά και τα πάμφθηνα games τους - εμπόδια τα οποία το Switch δεν έχει πείσει μέχρι στιγμής πως είναι σε θέση να ξεπεράσει με τα "πλήρη games" του δικού της συστήματος (πάντοτε χρησιμοποιούμενου ως φορητό).

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, ωστόσο, μεγαλύτερο εμπόδιο στην προσπάθεια της Nintendo να επανέλθει στο προσκήνιο με το Switch θεωρούμε ακριβώς αυτό: τα ίδια τα games. Η αρχική λίστα με τίτλους που θα είναι διαθέσιμοι για το νέο σύστημα όλα δείχνουν πως θα είναι σύντομη και, ως εκ τούτου, φτωχή σε επιλογές και ποικιλία. Το νέο Legend of Zelda θα λειτουργήσει, αν είναι τόσο καλό, ως system seller, ναι - μα είναι επικίνδυνο να στηρίζει κανείς ένα καινούργιο φορμά σε έναν και μόνο τίτλο ουσιαστικά με το ξεκίνημά του. Πολλά από τα επερχόμενα games του Switch είναι επανεκδόσεις παλαιότερων τίτλων, και άρα όχι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, ενώ άλλες ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες βρίσκονται ακόμη πολλούς μήνες μακριά. Υπάρχει, άλλωστε, και το θέμα της μη παρόμοιας αρχιτεκτονικής υποσυσυστημάτων του Switch με την αντίστοιχη των PS4/Xbox One/PC, γεγονός που δίνει ολοφάνερο "επιχείρημα" στις ανεξάρτητες εταιρείες δημιουργίας κι έκδοσης games να μην κυκλοφορούν εύκολα τις παραγωγές τους επιπέδου ΑΑΑ στο σύστημα της Nintendo.

Με... αυτά και μ' εκείνα, κοινώς, η "αποστολή" του Switch δείχνει πολύ δύσκολη: θα προσπαθήσει να "πείσει" για την αξία του σε μία αγορά στης οποίας το "πάνω τμήμα" έχει... κάνει κατάληψη το PS4/PS4 Pro, της οποίας το "κάτω τμήμα" ελέγχουν τα smartphones και τα tablets, ζητώντας ουκ ολίγα χρήματα και προσφέροντας πολύ λίγα games αρχικά. Αν Συνυπολογίζοντας κανείς την περιορισμένη αξία που προσέφεραν στο καταναλωτικό κοινό μακροπρόθεσμα τα Wii και WiiU (και άρα τον εύλογο δισταγμό των μη... φανατικών οπαδών της Nintendo να επενδύσουν σε τρίτο σύστημα της εταιρείας από νωρίς), καθώς και την έλλειψη ώριμης Δικτυακής υποδομής για να στηρίξει το Switch, συνθέτει μία εικόνα που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για... άκρατη αισιοδοξία σχετικά με το νέο σύστημα των Ιαπώνων. Θα κατορθώσει να διαψεύσει εμάς και άλλα μέσα ενημέρωσης που έχουν αποκομίσει την ίδια συνολική εντύπωση από το Switch μέχρι στιγμής; Από πολλές απόψεις... μακάρι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner