banner

Project Natal: 3D κάμερα από το μέλλον

Xbox 360 vs Wii (HD): 1-0!

Η φημολογία μίας εξελιγμένης κάμερας από τη Microsoft που θα ήταν σε θέση να συλλάβει την κίνηση όχι μόνο ενός χειριστηρίου αλλά όλου του σώματος του παίκτη ήταν τον τελευταίο χρόνο πολύ έντονη. Και... όπου υπάρχει καπνός, αποδεικνύεται πως όντως υπάρχει και φωτιά: η αμερικανική εταιρεία ονομάζει τη διαδικασία ανάπτυξης αυτού του περιφερειακού "Project Natal" και, παρ' ότι δεν δεσμεύτηκε σε καμία ημερομηνία κυκλοφορίας του, το επέδειξε πλήρως λειτουργικό με μία σειρά από διαφορετικούς τρόπους στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου της στην Ε3 2009. Το τελικό προϊόν θα συνεργάζεται με όλα τα μοντέλα Xbox 360, τωρινά και μελλοντικά, και (σύμφωνα με όσα επιδείχθηκαν) η Microsoft το προορίζει για κάτι πολύ περισσότερο από μία απλή "απάντηση" στο χειριστήριο Wiimote της Nintendo.

To περιφερειακό τοποθετείται - όπως και το strip επικοινωνίας του Wii με το Wiimote - πάνω ή κάτω από την τηλεόραση και είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε μέγεθος από π.χ. το PlayStation Eye. Αυτό συμβαίνει προφανώς γιατί ενσωματώνει όχι μόνο υψηλότερης ανάλυσης αισθητήρα για κάθε μία από τις (τουλάχιστον) δύο κάμερες, αλλά και επειδή χρειάζεται να τις τοποθετήσει σε κάποια απόσταση μεταξύ τους, ώστε να ανιχνεύουν και "βάθος" παράλληλα με το ύψος και το πλάτος. Το περιφερειακό ενσωματώνει επίσης μικρόφωνα - όπως το PS Eye αλλά ακόμη πιο ευαίσθητα - ώστε να διενεργεί και αναγνώριση φωνής. Συνδυάζοντας, λοιπόν, αυτά τα δύο, μπορεί κανείς να έχει μία ευρύτατη, αν όχι ανεξάντλητη, γκάμα τρόπων αλληλεπίδρασης με games ή/και άλλες εφαρμογές (η Μicrosoft επέδειξε ακόμη και το χειρισμό του παρόντος Dashboard του Xbox 360 με χειρονομίες α λα... Minority Report).

Φυσικά, το ερώτημα είναι ένα ουσιαστικά: πόση λεπτομέρεια μπορεί να ανιχνεύσει η 3D κάμερα της Microsoft, ώστε να επιτρέψει στους gamers να χρησιμοποιήσουν φυσικές, ανεπιτήδευτες κινήσεις και όχι τις εκνευριστικά περιορισμένες και μηχανικές που αυτή τη στιγμή επιβάλλει το Wii. Η απάντηση είναι: εκπληκτικά πολλή λεπτομέρεια, αν σκεφτεί κανείς ότι το Project Natal ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Στα live demo της αμερικανικής εταιρείας οι κινήσεις των χεριών, των ποδιών, του κορμού του παίκτη μεταφέρονταν με μεγάλη ακρίβεια στην οθόνη, ενώ οι κάμερες δείχνουν ικανές να αναγνώσουν ακόμη και τον μορφασμό στο πρόσωπο του χρήστη (!) σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Το ίδιο αποτελεσματική έδειξε να είναι και η αναγνώριση φωνής, έστω κι αν έγινε μόνο με συγκεκριμένες, μονολεκτικές εντολές.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner