Ένα από τα πράγματα που όλοι συμφωνούσαμε πως θα έπρεπε να εκμοντερνιστεί στο PS4, σε σχέση με το PS3, ήταν το γραφικό περιβάλλον χειρισμού και επιλογών του. Το XMB στήριξε όχι μόνο το προηγούμενο οικιακό PlayStation, αλλά και το PSP, τηλεοράσεις, Blu-ray player και media player της Sony για χρόνια - μόλις με τις φετινές Bravia του Ιουνίου η ιαπωνική εταιρεία έκανε ριζικές αλλαγές (τις οποίες κρίναμε ως εξαιρετικά θετικές στην παρουσίαση της Bravia 65X9005). Περιμέναμε λοιπόν το PS4 να είναι "στην αιχμή του δόρατος" των αλλαγών αυτών για το ευρύτερο κοινό. Και είναι. Χρειάζεται όμως πολλή, πάρα πολλή δουλειά ακόμη - δουλειά την οποία η Sony θα πρέπει να κάνει σε χρονικό πλαίσιο μηνών, αλλά με ορίζοντα ετών. Όχι το ευκολότερο πράγμα, προφανώς.
Γινόμαστε συγκεκριμένοι: όπως είχαμε αναφέρει, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει οποιοσδήποτε βάζοντας σε λειτουργία το ολοκαίνουργιο PS4 του, είναι να το συνδέσει με το Internet και να εφαρμόσει την αναβάθμιση υπ' αριθμόν 1.50. Το κάναμε πολύ γρήγορα και χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα (αναφέρθηκαν μερικά τέτοια στο Web τις δύο αυτές μέρες). Η συνέχεια, δυστυχώς, ήταν... λιγότερο προβλέψιμη, καθώς οι servers της Sony "υπέκυψαν" κάτω από το βάρος 1 και πλέον εκατομμυρίου καταναλωτών και στάθηκε αδύνατο να εισέλθουμε (login) στο αμερικανικό προφίλ μας στο PSN την Παρασκευή το βράδυ και το Σάββατο το πρωί. Δεν είχαμε λοιπόν τίποτε άλλο να κάνουμε στο μεσοδιάστημα από το να περιπλανηθούμε στο νέο γραφικό περιβάλλον, που η Sony ονομάζει PDM (PlayStation Dynamic Menu) και να εξοικειωθούμε με τη δομή του. Εννοείται πως, όταν το PSN επανήλθε σε κανονική λειτουργία, κάναμε νέα περιήγηση... "live" αυτή τη φορά αφού το PS4 ήταν σε θέση να αντλήσει περιεχόμενο κι απ' το Internet.
To PDM από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του καθιστά σαφές ότι δεν έχει καμία σχέση με το XMB ούτε ως προς τον σχεδιασμό, ούτε ως προς τη γενικότερη φιλοσοφία. Το XMB είχε σχεδιαστεί με γνώμονα τα είδη των λειτουργιών - φωτογραφίες, μουσική, games, Δίκτυο κλπ. - ενώ το PDM λειτουργεί με γνώμονα το περιεχόμενο, απ' όπου κι αν αντλείται αυτό. Στο νέο περιβάλλον χειρισμού, δε, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι πληροφορίες που προέρχονται από την λίστα φίλων του παίκτη, προβάλλοντας τις ενέργειές τους - από το τί παίζουν εκείνοι και τί π.χ. Trophies κερδίζουν, μέχρι τί σχολιάζουν και τί δημοσιεύουν στα Facebook ή Twitter μέσω PSN. Με αυτόν τον τρόπο η Sony - στα σχετικά... διαφημιστικά τουλάχιστον - προάγει την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους χρήστες του PlayStation Network και επιδιώκει να δημιουργήσει έτσι το δικό της είδος "κοινωνικού δικτύου" α λα Facebook (ακόμη και τα posts θυμίζουν προσέγγιση social networking).