banner

PS5: ήδη με 75 εκατομμύρια συστήματα στην παγκόσμια αγορά

Εξαιρετικά επιτυχημένο εμπορικά το εορταστικό τρίμηνο του 2024, φιλόδοξη η Sony για το 2025

Εκπλήσσοντας ακόμη και... την εταιρεία που το κατασκευάζει και προωθεί, το PlayStation5 κατέγραψε το τελευταίο τρίμηνο του 2024 ως το περισσότερο εμπορικά επιτυχημένο στην ιστορία του: σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που εξέδωσε η Sony, διατέθηκαν στην αγορά περισσότερα από 9.5 εκατομμύρια συστήματά της στην αγορά στο διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, βοηθώντας το έτσι να αγγίξει το ορόσημο των 75 εκατομμυρίων συστημάτων παγκοσμίως στο ίδιο περίπου χρονικό σημείο που το είχε κάνει και το PS4.

Η διάθεση τόσων συστημάτων στην αγορά δεν ισοδυναμεί με συστήματα που έχουν πωληθεί, ναι - το VGChartz τοποθετεί την πελατειακή βάση του PS5 στα 72.31 εκ. συστήματα την ημέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές - όμως η αύξηση των διαθέσιμων προϊόντων εννοείται πως οδήγησε σε αύξηση και των πωλήσεων (τον Σεπτέμβριο το PS5 βρισκόταν στα 60 εκ. πωληθέντα συστήματα).

Είναι αξιόλογο αυτό το ορόσημο για μία σειρά από διαφορετικούς λόγους. Πρώτον, το 2024 ήταν μία δύσκολη χρονιά για το PS5 από πλευράς αποκλειστικών τίτλων, καθώς ο μόνος ΑΑΑ της ίδιας της Sony ήταν στην ουσία το Astro Bot (η άλλη μεγάλη επιτυχία των Ιαπώνων ήταν το Helldivers 2 το οποίο κυκλοφόρησε όμως και για PC). Ένας μικρός αριθμός από αποκλειστικά games άλλων δημιουργών για το PS5 και η έλλειψη, δυστυχώς, σοβαρού ανταγωνισμού από το Xbox αποδείχθηκαν αρκετά για να εξισορροπήσουν αυτήν την αδυναμία.

Δεύτερον, τα PS5 και PS5 Pro είναι ακριβότερα και... πολύ ακριβότερα αντιστοίχως από τα PS4 και PS4 Pro στο ίδιο χρονικό σημείο της πορείας τους - ακόμη και λαμβάνοντας στα υπ' όψιν την αύξηση του πληθωρισμού - με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μεγάλο τμήμα της καταναλωτικής αγοράς σήμερα.

Κάτι που αξίζει να συνυπολογιστεί σε όλα αυτά, δε, είναι το γεγονός ότι το PS5 αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα διαθεσιμότητας κατά τα πρώτα σχεδόν 2.5 χρόνια της πορείας του, εξαιτίας μίας σειράς εξωγενών παραγόντων εκτός ελέγχου της Sony. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως, για να αγγίξει τον ίδιο αριθμό συστημάτων στο ίδιο περίπου χρονικό σημείο, το PS5 σημείωσε σημαντικό ποσοστό των πωλήσεών του ταχύτερα από το PS4 από την στιγμή που έγινε ευρέως διαθέσιμο (το PS4 δεν είχε ποτέ στην πραγματικότητα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα διαθεσιμότητας).

Βάσει των παραπάνω δικαίως είναι η Sony φιλόδοξη για την πορεία των PS5/PS5 Pro το 2025. Από την μία πλευρά θα είναι χρονιά με πιο πολλά αποκλειστικά games για τα συστήματά της, καθώς τα Ghost of Yotei, Death Stranding 2, Phantom Blade Zero, Where Winds Meet και Sword of the Sea είναι όλα επιβεβαιωμένα για διάθεση μέσα στο 2025 - ίσως το προλάβουν, δε, και τα Marathon ή/και FairGame$ στο τέλος του έτους.

Από την άλλη πλευρά όχι μόνο αναμένεται ο ανταγωνισμός από το Xbox σε επίπεδο συστημάτων να είναι πλέον ακόμη περισσότερο αδύναμος, αλλά η ίδια η Microsoft έχει ήδη προγραμματίσει να κυκλοφορήσει όχι λιγότερους από 7 (!) τίτλους των Xbox Game Studios για PS5. Τα παραπάνω, μαζί με σχεδόν όλες τις μεγάλες παραγωγές μεγάλων εκδοτών που θα προσφέρονται και για PS5, συνθέτουν ένα πρόγραμμα κυκλοφοριών σταθερό, πολυποίκιλο και υψηλού επιπέδου για όλο το 2025.

Σε όλα αυτά, άλλωστε, υπάρχει και η παράμετρος του Grand Theft Auto VI που θα πρέπει να ληφθεί στα "υπ' όψιν". Ένας τίτλος αυτού του βεληνεκούς είναι από μόνος του αρκετός, χωρίς... καμία προώθηση ή βοήθεια δηλαδή, για να πείσει πολλά εκατομμύρια καταναλωτές που παίζουν ακόμη στο PS4 να μεταβούν επιτέλους στο PS5 - ή να αναβαθμιστούν σε PS5 Pro - μέσα στο 2025. Αν όμως η εκτενής φημολογία που έχει αναπτυχθεί στο Web γύρω από κάποιου είδους αποκλειστική συνεργασία των Take-Two και Sony με αντικείμενο το GTA VI στο PS5 αληθεύει, τότε μιλάμε για κάτι άλλης, ακόμη μεγαλύτερης δυναμικής με αντίστοιχη επιρροή στην αγορά συνολικά.

Ανάλογα με το τί θα προέβλεπε μία τέτοια συνεργασία - από π.χ. εμπορικές εκδόσεις PS5 ή PS5 Pro μαζί με GTA VI και αποκλειστικό περιεχόμενο μέχρι ειδικές προσφορές ή άλλες από κοινού προωθητικές ενέργειες των δύο εταιρειών - το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά θετικό για τις πωλήσεις των συστημάτων της Sony στην διάρκεια του τρίτου τριμήνου, δίνοντάς του την μέγιστη δυνατή εμπορική ώθηση για το κρίσιμο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.

Με δεδομένο το ότι μία τέτοια συμφωνία θα ήταν επωφελέστατη και για την Take-Two (οι πιο πολλοί παίκτες του GTA V/GTA Online βρίσκονται σήμερα στο PS4 και το PS5 είναι μακράν το κυρίαρχο σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας πια), θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η σχετική φημολογία θ' αποδειχθεί αληθινή. Εν αναμονή, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner