banner

PS VR2: έξτρα λειτουργίες, ενδεχόμενες προοπτικές

Τί άλλο προσφέρει - και θα μπορούσε να προσφέρει στο μέλλον - το περιφερειακό της Sony πέρα από games σε VR

Ως προϊόν που ανήκει στην οικογένεια των PlayStation, το PS VR2 θα είναι πάντοτε (προφανώς!) εστιασμένο στα games, ναι. Όμως ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας τόσο ισχυρό και ευέλικτο θα μπορούσε ν' αξιοποιηθεί και για διάφορα άλλα πράγματα πέραν των games σε περιβάλλον VR - και η Sony το γνωρίζει, γι' αυτό και προσφέρει δύο πρόσθετες λειτουργίες που αξίζουν αναφοράς. Η μία είναι η λεγόμενη Cinematic Mode, η οποία επιτρέπει την θέαση ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών στην ευρεία οθόνη του PS VR2 σαν σε... προσωπικό σινεμά! Τέτοια λειτουργία προσέφερε και το αρχικό PS VR, όμως το νέο απεικονίζει ψυχαγωγικό περιεχόμενο της επιλογής του χρήστη σε αληθινή ανάλυση 1080p, με παράλληλη υποστήριξη χρώματος HDR και ήχο υψηλού επιπέδου. Το Cinematic Mode αποδίδει την αίσθηση παρακολούθησης φιλμ ή επεισοδίων με τον θεατή να στέκεται μπροστά σε μία κινηματογραφική οθόνη διαγωνίου σχεδόν... 200 ιντσών (!), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εντυπωσιακή του εικόνα.

Το Cinematic Mode μπορεί να προβάλλει ψυχαγωγικό περιεχόμενο από σχεδόν οποιαδήποτε πηγή είναι διαθέσιμη στο PS5: υπηρεσίες streaming, αρχεία multimedia από εξωτερικά μέσα αποθήκευσης USB και δίσκοι Blu-ray (με εξαίρεση εκείνους που αποδίδουν εικόνα 3D), όλα αξιοποιούνται δίχως πρόβλημα. Το PS VR2 προσαρμόζει σωστά τον ρυθμό ανανέωσης οθόνης που θα πρέπει να χρησιμοποιείται κάθε φορά - π.χ. τα "κινηματογραφικά" 24 καρέ για ταινίες ή τα 60 καρέ για υλικό αθλητικό - οπότε η αναπαραγωγή γίνεται όπως και στην οθόνη μιας (τεράστιας!) τηλεόρασης.

Σε δεύτερο επίπεδο, όμως, το Cinematic Mode μπορεί να αξιοποιηθεί και για... παραδοσιακά games! Ναι: μέσα από το ίδιο το γραφικό περιβάλλον χειρισμού του PS5 οι καταναλωτές μπορούν να παίξουν στην οθόνη του PS VR2 "κανονικούς", 2D τίτλους για PS4 ή PS5 όπως κάνουν με μία τυπική τηλεόραση. Τα games αυτά δεν γίνονται έτσι... "μαγικά" εικονικής πραγματικότητας, εννοείται, αλλά είναι απολαυστικά σε τόσο μεγάλη οθόνη, ειδικά όσα είναι σε θέση να αποδώσουν και 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο σε ανάλυση 1080p (οπότε συγχρονίζονται τέλεια με τον ρυθμό σάρωσης των οθονών OLED του PS VR2). Εννοείται πως, σε αυτό το σενάριο χρήσης, οι καταναλωτές για τον χειρισμό δεν αξιοποιούν τα χειριστήρια του PS VR2 αλλά τα συνήθη DualSense.

Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες έξτρα λειτουργίες του PS VR2, ωστόσο, θα μπορούσε μελλοντικά να είναι εκείνη που ενδιαφέρει περισσότερο τους κατόχους προσωπικών υπολογιστών. Αν αυτήν την στιγμή συνδέσει κανείς το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony μέσω USB-C σε ένα PC με Windows 10/11, αυτό αναγνωρίζεται ήδη, χωρίς καμία άλλη προσθήκη ή αλλαγή λογισμικού, ως εξωτερική οθόνη (αλλά τα λειτουργικά συστήματα της Microsoft δεν μπορούν να την αξιοποιήσουν χωρίς κατάλληλους drivers για να οριστεί ανάλυση και ρυθμός ανανέωσής της). Θεωρητικά μιλώντας, λοιπόν, δεν υπάρχει κάτι που εμποδίζει την Sony από την ανάπτυξη αυτών των drivers και την διάθεσή τους δωρεάν σε όλους, έτσι ώστε ό,τι προβάλλει το εκάστοτε PC στην "εξωτερική οθόνη" του PS VR2, να το βλέπει ο κάτοχος του δεύτερου σε 2D, όπως είναι εφικτό να κάνει αυτήν την στιγμή το PS5 μέσω του Cinematic Mode.

Υπάρχουν μάλιστα έμπρακτες αποδείξεις πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό: καταναλωτές που χρησιμοποιούν κάρτες γραφικών nVidia GeForce 2xxx αναφέρουν πως το PS VR2 αναγνωρίζεται απ' τα PC τους αμέσως ως εξωτερική οθόνη στα Windows 11 αν το περιφερειακό της Sony συνδεθεί στην θύρα USB-C αυτών των καρτών γραφικών αντί για ενός motherboard. Αυτό συμβαίνει γιατί οι GeForce 2xxx ήταν οι τελευταίες κάρτες γραφικών της nVidia συμβατές με την τεχνολογία VirtualLink, η οποία είχε σχεδιαστεί επί τούτου για να μεταφέρει εικόνα, ήχο και δεδομένα σε περιφερειακά εικονικής πραγματικότητας για PC μέσω ενός καλωδίου και μόνο.

Το PS VR2 είναι - για... κάποιο λόγο! - συμβατό με αυτήν την τεχνολογία και αποδίδει την εικόνα του desktop των Windows 11 κανονικά, κανονικότατα, με πλήρη υποστήριξη μάλιστα και του ήχου. Το κάνει βέβαια σε ανάλυση 1080p και όχι 4Κ (και χωρίς υποστήριξη χρώματος HDR), όμως και μόνο το γεγονός ότι ουσιαστικά το PS VR2 μπορεί να λειτουργήσει σε Cinematic Mode με PC έτσι, απευθείας, χωρίς προσθήκη άλλου λογισμικού, είναι σαφώς ενθαρρυντικό. Υπάρχουν μάλιστα ήδη φήμες που κυκλοφορούν σχετικά με τους δημιουργούς του iVRy - του ανεπίσημου λογισμικού που επιτρέπει την χρήση του αρχικού PS VR σε PC - και την πιθανότητα αυτοί να ψάχνουν τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να προσαρμόσουν το ίδιο λογισμικό στην λειτουργία του PS VR2 για πώλησή του κάποια στιγμή στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Steam.

Είναι μάλλον ασφαλές να υποθέσει κανείς πως η Sony δεν σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τίτλους εικονικής πραγματικότητας για PC στο προσεχές μέλλον - αν και ίσως... δεν θα το αποκλείαμε πλέον, με την εταιρεία να έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στην παρουσία της στην αγορά των περιφερειακών και games για προσωπικούς υπολογιστές (και την δεδηλωμένη της πρόθεση να συνεχίσει να επενδύει τα επόμενα χρόνια). Αυτό που θα μπορούσε, ωστόσο, να κάνει, είναι να προσφέρει η ίδια σωστούς, πλήρεις και αποδοτικούς drivers του PS VR2 για Windows 10/11 για χρήση του σε Cinematic Mode.

Όλα δείχνουν πως ανεπίσημα αυτό είναι πολύ πιθανό να το κάνουν ούτως ή άλλως ανεξάρτητοι προγραμματιστές... γιατί λοιπόν να μην "προλάβει τις εξελίξεις" η ιαπωνική εταιρεία με επίσημο τέτοιο λογισμικό, υποστηρίζοντας όλες τις δυνατότητες μη-VR του περιφερειακού της, ίσως και έλεγχο μέσω των ασύρματων χειριστηρίων; Με τον τρόπο αυτό θα αύξανε ακόμη περισσότερο την αξία του PlayStation VR2 στα μάτια των καταναλωτών και θα κέρδιζε "βαθμούς δημοτικότητας" στην κοινότητα των κατόχων PC. Μήπως να το σκεφτόσουν λίγο σοβαρά, μαμά Sony;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner