Στο πλαίσιο της Αθηνόραμα Digital PlayStation VR Week έχουμε ήδη αξιολογήσει την μέχρι τώρα εμπορική πορεία του περιφερειακού της Sony για το PS4 και την παρούσα θέση του στην αγορά, έχουμε ξεχωρίσει τα καλύτερα games που είναι διαθέσιμα γι' αυτό, έχουμε αναδείξει μία σειρά από apps με εκπαιδευτικό ή... χαλαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα, αλλά και άλλες χρήσεις του "δευτερεύουσες" ίσως μα ενδιαφέρουσες. Έχοντας αναλύσει όλα τα παραπάνω, στην ουσία απομένει μόνο ένα πράγμα: να αναφερθoύμε στο μέλλον του PS VR. Τί γνωρίζουμε πως μπορούμε να περιμένουμε από αυτό τους επόμενους μήνες και τί θα θέλαμε να δούμε την Sony να κάνει προκειμένου το περιφερειακό της όχι απλώς να επιτύχει, αλλά να καθιερωθεί.
Όσον αφορά σε αυτό που βρίσκεται στο μυαλό όλων όσων ενδιαφέρονται για το PlayStation VR, τα games που πρόκειται να κυκλοφορήσουν φέτος γι' αυτό δηλαδή, ευτυχώς η "ξηρασία" του Φεβρουαρίου-Μαρτίου δείχνει να έχει παρέλθει. Μέσα στον Απρίλιο κυκλοφόρησαν τρία πολύ ενδιαφέροντα - τα Starblood Arena, Korix, και Statik - τον Μάιο είχαμε άλλα δύο (τα Polyblus και Farpoint) ενώ σε λίγες ημέρες κυκλοφορεί ένα ακόμη του ίδιου βεληνεκούς, το The Persistence. Στον ορίζοντα του καλοκαιριού βρίσκονται τα The Walker, Chess Ultra, Pervader, Dead Secret, Archangel και Paranormal Activity: The Lost Soul, ενώ από το φθινόπωρο και μετά αναμένονται τα Golem, Invisible Hours, Crowe, Ark Park και Love Cubed. Αυτές είναι οι πλέον αξιοπρόσεκτες παραγωγές - υπάρχουν και πολλές μικρότερες, περιορισμένου αναλογικά ενδιαφέροντος.
Μιλώντας για ενδιαφέρον, πάντως, αρκετό θα έχει να διαπιστώσουμε και το πως "παραδοσιακά" games του PS4 θα αξιοποιήσουν το PS VR με ειδικές λειτουργίες. Γνωρίζουμε ήδη τρεις τίτλους βεληνεκούς ΑΑΑ που θα το κάνουν, τα Tekken 7 (σε μερικές ημέρες), Gran Turismo Sport (τον χειμώνα) και Ace Combat 7 (κάποια στιγμή την ερχόμενη χρονιά), όμως σχετικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και άλλες εταιρείες ανάπτυξης. Εξίσου ενδιαφέρον θ' αποδειχθεί το αν και κατά πόσο η προσπάθεια που θα καταβληθεί εκ μέρους της Sony να διευρύνει την χρήση του PS VR σε εφαρμογές πέραν των games θα βοηθήσει όντως το περιφερειακό της εμπορικά - η λογική σε τέτοιο συμπέρασμα θα οδηγούσε, μεν, όμως οι καταναλωτές έχουν ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν αποδείξει πως αν ένα προϊόν δεν τούς ενθουσιάσει για έναν φανερό, αδιαμφισβήτητο λόγο, τότε απλώς... περισσότεροι μικρότεροι δεν θα αλλάξουν την γνώμη τους γι' αυτό.
Και εκεί εντοπίζουμε, εν τέλει, το ζήτημα με το περισσότερο ενδιαφέρον γύρω από την μελλοντική πορεία του PlayStation VR αυτή τη στιγμή. Το περιφερειακό της Sony - και, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, η εικονική πραγματικότητα συνολικά ως τρόπος ψυχαγωγίας - θα ωφελούνταν πάρα πολύ από την εμφάνιση σύντομα ενός τίτλου που αληθινά θα εντυπωσίαζε τους πάντες (αυτό που χαρακτηρίζουμε ως "killer app" για τα συστήματα ψηφιακής διασκέδασης). Έχουμε "πάρει μια γεύση" από τις δυνατότητες του περιβάλλοντος VR σε ενδιαφέροντα games και apps, ναι, μα δεν έχει ακόμη εμφανιστεί εκείνος ο τίτλος που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του ευρύτερου κοινού όχι με τον τεχνικό του τομέα, αλλά ως ιδέα και υλοποίηση γενικότερη. Όπως δείχνουν τα πράγματα τα HTC Vive ή Oculus Rift ίσως δεν μπορούν θα προσφέρουν αυτόν τον τίτλο γιατί, εξαρτώμενα από τους Η/Υ, δεν έχουν μία συγκεκριμένη εταιρεία ανάπτυξης "σημαιοφόρο" τους. Μία που να έχει επενδύσει τεράστια ποσά στην εικονική πραγματικότητα και να έχει κάθε συμφέρον αυτή να επιτύχει μακροπρόθεσμα.
Το PS VR, από την άλλη, έχει - και μάλιστα όχι μία οποιαδήποτε, αλλά μία πολυεθνική με εμπειρία τριών δεκαετιών πλέον στην αγορά του home entertainment. Σε αυτό το γεγονός, και τις αποδεδειγμένα ικανές εσωτερικές ομάδες ανάπτυξης της Sony, βασίζουμε τις ελπίδες μας για αυτό το πολυσυζητημένο και πολυπόθητο killer app της εικονικής πραγματικότητας κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Η επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) είχε το δικό της πέρυσι με την μορφή του Pokemon GO: για κάτι που άλλες εταιρείες τεχνολογίας πασχίζουν εδώ και μία πενταετία να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του τεχνολογικού κοινού, μία εταιρεία ηλεκτρονικής διασκέδασης το κατάφερε με έναν μόνο τίτλο και μάλιστα στα μάτια του ευρύτερου κοινού. Γιατί όχι και μία άλλη εταιρεία ηλεκτρονικής διασκέδασης; Το ευχόμαστε!