Ψηφικά καταστήματα για PC games: κάτι αλλάζει

Η Microsoft υιοθετεί επίσημα το μοντέλο της Εpic, η Valve τώρα σε θέση άβολη

Ελάχιστοι είναι πια οι PC gamers που δεν έχουν ακούσει για την προσπάθεια της Epic να ανατρέψει το κατεστημένο που έχει παγιωθεί από την Valve και το ψηφιακό κατάστημα Steam εδώ και πολλά χρόνια. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας η Epic έχει μεν κάνει επιλογές που οι PC gamers δεν... καλοδέχθηκαν ακριβώς, όμως δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι αν οι Αμερικανοί καταφέρουν να "σπάσουν" το πρακτικό μονοπώλιο της Steam, τότε τα πράγματα θα βελτιωθούν για όλους τους καταναλωτές μακροπρόθεσμα. Η Epic έκανε αυτήν την προσπάθεια εν πολλοίς μόνη της μέχρι στιγμής, όμως μία νέα εξέλιξη ίσως είναι ενδεικτική σημαντικών αλλαγών όσον αφορά στην λειτουργία των ψηφιακών καταστημάτων για PC games.

Η εξέλιξη αυτή δεν είναι άλλη από την απόφαση και επίσημη ανακοίνωση της Microsoft να υιοθετήσει το μοντέλο της Epic για τα PC games που πωλούνται μέσα από το Games Store των Windows 10. Ο κολοσσός του Redmond ακολουθούσε πάντοτε την ίδια προσέγγιση, όσον αφορά στα έσοδα, που ακολουθούν οι Apple και Sony (το 70% των εσόδων αποδίδεται στους δημιουργούς των games και το 30% στην ίδια) όμως, από την 1η Αυγούστου, αλλάζει αυτήν την αναλογία σε 88% για τους δημιουργούς και μόλις 12% για την ίδια, ακριβώς όπως υποστηρίζει και κάνει η Epic.

Σύμφωνα με τον Matt Booty των Xbox Game Studios "Στο πλαίσιο της προσπάθειας που κάνουμε για καλύτερη υποστήριξη του PC gaming, θεωρούμε πως αυτή είναι χρονικά η σωστή στιγμή να προχωρήσουμε σε αυτήν την αλλαγή". Η Microsoft ελπίζει βεβαίως πως έτσι δίνει πιο πολλούς λόγους στους δημιουργούς PC games να φέρουν τις παραγωγές τους στο Windows Store αντί για την Steam ή έστω παράλληλα με αυτήν. Υπογραμμίζεται, πάντως, ότι αυτή η κίνηση αφορά μόνο στα PC games για την ώρα, όχι στα games για Xbox - αν και έχουν διαρρεύσει εσωτερικά έγγραφα της Microsoft που αποδεικνύουν πως η εταιρεία σκεπτόταν ή σκέφτεται και αυτό το ενδεχόμενο.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται στο προσκήνιο ενώ στην επικαιρότητα βρίσκεται ταυτόχρονα και η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην Epic και την Apple - για τους ίδιους λόγους - που ξεκινά σε λίγες μέρες με την κατάθεση μαρτύρων και ειδικών από τις δύο πλευρές. Η Epic υποστηρίζει πως η πρακτική της Apple να παρακρατά το 30% των εσόδων από κάθε πώληση τίτλου στο App Store της είναι καταχρηστική και επιβλαβής για τις εταιρείες δημιουργίας, ειδικά τις μικρότερες από αυτές. Η Apple μείωσε πριν από λίγο καιρό το ποσοστό αυτό σε 15% για τα apps ή τα games που συγκεντρώνουν έσοδα κάτω του 1 εκ. δολαρίων ετησίως, όμως η Epic επιδιώκει μεγαλύτερες αλλαγές "χωρίς όρους και αστερίσκους", εξ ου και η δικαστική σύγκρουση που ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα.

H Microsoft, η Sony και η Nintendo ίσως δεν... χαρούν ακριβώς βέβαια αν η Epic κερδίσει αυτήν την δικαστική διαμάχη με την Apple, καθώς σε τέτοια περίπτωση θα μπορούσαν να εξεταστούν με τρόπο παρόμοιο και οι δικές τους πρακτικές όσον αφορά στα Xbox Store, PlayStation Store και Nintendo Online Store. Και οι τρεις εταιρείες έχουν υποστηρίξει στο παρελθόν πως τα games για οικιακά συστήματα ψυχαγωγίας και τα PC games δεν θα πρέπει να τύχουν της ίδιας αντιμετώπισης, καθώς τα κέρδη από τα πρώτα χρησιμοποιούνται για να εξισορροπήσουν τις χρηματικές απώλειες και των τριών εταιρειών όταν διαθέτουν στο εμπόδιο νέα τέτοια συστήματα.

Είναι ένα επιχείρημα που δεν έχει ποτέ εξεταστεί σε αίθουσα δικαστηρίου αλλά, από την άλλη, και τις πρακτικές της Apple δεν τις είχε προκαλέσει νομικά καμία μεγάλη εταιρεία πριν από την Epic. Για όλα... υπάρχει η πρώτη φορά, κοινώς. Και αν τα πράγματα κινηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση, τότε οι PC gamers ίσως έχουν να προσβλέπουν σε ακόμη πιο πολλές αλλαγές μελλοντικά. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ