Είναι γνωστό σε οποιονδήποτε φίλο ή φίλη του Αθηνόραμα Digital που παρακολουθεί την αγορά των video games ότι οι ιαπωνικές εταιρείες δημιουργίας τίτλων αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα τα τελευταία χρόνια - ακόμη κι έτσι, ωστόσο, η τάση τους να ανακυκλώνουν το ίδιο περιεχόμενο ξανά και ξανά, προσπαθώντας να δημιουργήσουν έσοδα από εξαντλημένες ιδέες και υλικό, είναι ανησυχητική. Πρώτα είχαμε την... μαμά του είδους σε αυτά, την Capcom, τώρα η Namco/Bandai ακολουθεί τον ίδιο δρόμο με το Soul Calibur Lost Swords, έναν τίτλο μάχης σώμα με σώμα που όχι απλώς "δανείζεται" υλικό από το προπέρσινο μέτριο Soul Calibur V, αλλά είναι ουσιαστικά... ο ίδιος τίτλος, με έμφαση στους μηχανισμούς παιχνιδιού που θα τον μετατρέψουν σε πηγή κερδών για την εταιρεία. Ό,τι ίσως χρειαζόταν η Namco, αλλά σίγουρα δεν χρειαζόταν η κοινότητα των παικτών που αγαπούν τα fighting games και προσέβλεπαν στο πρώτο Soul Calibur για τη νέα γενιά συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης.
Το Soul Calibur Lost Swords θα προσφέρεται δωρεάν - και αποκλειστικά στο PlayStation3 και μόνο μέσω PlayStation Network - για έναν πολύ απλό λόγο: θα στηρίζεται στην πώληση όπλων, διακοσμητικών και άλλων αντικειμένων (microtransactions) χωρίς τα οποία κατά βάση οι gamers ελάχιστα θα είναι σε θέση να απολαύσουν τον τίτλο. Είναι το ίδιο εμπορικό μοντέλο που έχουν υιοθετήσει πολλές εταιρείες δημιουργίας games για κινητά τηλέφωνα και tablets, προσφέροντας μόνο τον "σκελετό" ενός τίτλου και πρακτικά "υποχρεώνοντας" το κοινό να αγοράσει στοιχεία της αρεσκείας του ξεχωριστά αντί μικροποσών για να ασχοληθεί με αυτόν. Στο περιβάλλον των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας το μοντέλο αυτό είναι οικονομικά ριψοκίνδυνο, ωστόσο: το σχετικό κοινό αφενός δεν το έχει συνηθίσει, αφετέρου αποδεδειγμένα είναι αρνητικό προς την καταβολή χρημάτων για στοιχεία ενός video game που μάλλον θα έπρεπε να βρίσκονται εκεί εξ αρχής.
Αυτός είναι, ευτυχώς ή δυστυχώς, ο λόγος για τον οποίο η Namco επέλεξε να ελαχιστοποιήσει το ρίσκο χρησιμοποιώντας... απολύτως αναλλοίωτα τα γραφικά, τους χαρακτήρες, τις κινήσεις, τα περιβάλλοντα και τον ήχο του Soul Calibur V. Σε αυτά προσέθεσε τους μηχανισμούς που απαιτούνται για να στηρίξει τη διαφορτική φιλοσοφία λειτουργίας της συγκεκριμένης δημιουργίας - δηλαδή την αγορά νέων όπλων, νέων στοιχείων που επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά κάθε όπλου κλπ. - και... voila: "νέο" Soul Calibur, αλλά με κατά πολύ λιγότερη δουλειά απ' όση θα χρειαζόταν για την ανάπτυξη ενός αληθινά καινούργιου "κεφαλαίου" στη σειρά των SC.
Υπάρχουν και θετικά στην όλη πρωτοβουλία της Namco, φυσικά. Όντας δωρεάν, ο τίτλος ενθαρρύνει τη δοκιμή από οποιονδήποτε κάτοχο PlayStation3: αν δεν τού/της αρέσει η νέα δημιουργία της ιαπωνικής εταιρείας, μπορεί πολύ απλά να μην ξανασχοληθεί με αυτήν. Επίσης, παρόντες και επιλέξιμοι θα είναι πολλοί από τους γνωστούς χαρακτήρες της σειράς - από τον Knightmare, τον Astaroth και τον Siegfried, μέχρι τον Mitsurugi, την Sophitia και την Ivy - παρά το γεγονός ότι η Namco έχει επικεντρωθεί στην παραμετροποίηση νέων χαρακτήρων από τον παίκτη. Η έμφαση στις online συγκρούσεις ανάμεσα στους συμμετέχοντες παίκτες, δε, είχε ως αποτέλεσμα την εκ των πραγμάτων υποχρέωση της ιαπωνικής εταιρείας να υιοθετήσει και κάποιες νέες επιλογές παιχνιδιού, που δεν υπήρξαν σε παρελθόντα Soul Calibur.
Όσον αφορά στην επιτυχία του Lost Swords συνολικά, όμως; Όλα θα εξαρτηθούν από τον τρόπο με τον οποίο "ζητά" τα μικροποσά στα οποία στηρίζεται και από το πόσο επιθετικά θα "επιβάλλει" στους gamers να τα... "καταθέσουν". Αν ο τίτλος αυτός καθ' αυτός είναι αρκετά ενδιαφέρων ώστε να τους παρακινήσει να το κάνουν "με την καρδιά τους", το νέο Soul Calibur μπορεί να πετύχει εκεί που πρακτικά κανένα άλλο "οικιακό" video game του είδους δεν έχει να επιδείξει εμπορικά αποτελέσματα ενθαρρυντικά. Αν όχι... η Namco/Bandai θα χρεωθεί μία αποτυχία σε ένα πείραμα - και όλοι θα συνεχίσουμε να περιμένουμε ένα Soul Calibur για τα PS4 και Xbox One, αντάξιο της ιστορικής σειράς. Σε μερικούς μήνες, θα ξέρουμε!