Από την πλευρά των Microsoft και Sony, τα ωφέλη είναι από την πρώτη μέρα μεγάλα. Δεν επενδύουν τεράστια ποσά σε έρευνα κι ανάπτυξη: αυτή έχει ήδη γίνει από άλλες εταιρείες, όπως η προαναφερθείσα AMD, των οποίων η δουλειά είναι ακριβώς αυτή. Χρησιμοποιούν τα εργοστάσια κατασκευής που αξιοποιούνται ήδη - άρα δεν χρειάζεται να φτιάξουν ή να τροποποιήσουν δικά τους. Όλα τα εργαλεία ανάπτυξης των games χρησιμοποιούνται, αρχικά, σε ισχυρά PC - οπότε συμφέρει όλη η ανάπτυξη να γίνεται σε αυτό το περιβάλλον, αντί να "περνά" στο ειδικού σχεδιασμού περιβάλλον για κάθε ιδιότυπο σύστημα ψυχαγωγίας: στο "πέρασμα" αυτό πάντοτε κάτι "χάνεται". Και, έχοντας ως βάση τους τον κώδικα κάθε video game που φτιάχνουν σε μορφή για PC, οι Μicrosoft και Sony έχουν την επιλογή να κυκλοφορήσουν τους ίδιους τίτλους και για Windows/Linux. Αν το θέλουν.
Από την οπτική γωνία των ανεξάρτητων παραγωγών games, η εξέλιξη αυτή είναι επίσης θετικότατη. Υπάρχει και για αυτούς το πλεονέκτημα της ανάπτυξης σε γνωστό, οικείο περιβάλλον όπως αυτό των PC. Υπάρχει επίσης το πλεονέκτημα πως η δουλειά θα γίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό... μία φορά: εταιρείες όπως η Electronic Arts, η Ubisoft κλπ., που κυκλοφορούν games για πολλαπλά συστήματα ψυχαγωγίας, είναι αναγκασμένες να αφιερώνουν χρόνο και χρήματα ώστε π.χ. η έκδοση ενός τίτλου για Xbox 360 να μην απέχει από την έκδοση για PS3, κι ας έχουν αυτά τα δύο συστήματα τελείως διαφορετική σύνθεση. Με τα επόμενα Xbox και PlayStation να είναι τόσο κοντά στις προδιαγραφές, η δουλειά αυτή είναι κατά πολύ λιγότερη. Φυσικά υπάρχει και εδώ η επιλογή της διάθεσης του ίδιου τίτλου παράλληλα και για προσωπικούς υπολογιστές.
Η νέα τάξη πραγμάτων συμφέρει, άλλωστε, πάρα πολύ τον τελικό καταναλωτή. Πρώτον, γιατί με την προσέγγιση που συζητάμε οι Sony και Microsoft θα είναι σε θέση να προσφέρουν κατά πάσα πιθανότητα σε χαμηλότερη τιμή τα συστήματά τους απ' ότι στο παρελθόν: από τα €600 του PS3 και τα €500 του Xbox 360, πολλοί συζητούν για €349-€399 για τα PS4 και Xbox 720. Δεύτερον, οι PC gamers ανάμεσα στο καταναλωτικό κοινό θα είναι σε θέση να απολαύσουν πάρα πολλούς από τους τίτλους των επόμενων Xbox και PlayStation, αλλά σε καλύτερη ποιότητα εικόνας/ήχου, αφού οι Η/Υ θα είναι πάντοτε ισχυρότεροι, αλλά "προς τα πίσω συμβατοί". Τέλος, τα επόμενα Xbox και PlayStation θα είναι σίγουρα Δικτυοκεντρικά, κάτι που σημαίνει - σε συνδυασμό με το γνώριμο περιβάλλον ανάπτυξης των PC - ότι θα κυκλοφορήσουν πολύ περισσότερα πρωτότυπα "indy" games από μικρότερες εταιρείες και ομάδες ανάπτυξης. Και η ποικιλομορφία σε οποιαδήποτε μορφή διασκέδασης είναι θετική!