Αν σκέπτεται κάποιος όλα τα παραπάνω ακούγονται... σχεδόν ανέλπιστα θετικά, με την έννοια ότι win-win-win καταστάσεις για όλους τους εμπλεκόμενους σπάνια έχουμε, έχει δίκιο. Υπάρχει ένας "χαμένος" σε όλα αυτά και δεν είναι άλλη από τη Nintendo. Η ιαπωνική εταιρεία είναι γνωστό πως έχει ανάγει σε επιστήμη το πώς να κυκλοφορεί νέα συστήματα χωρίς να ζημιώνεται οικονομικά - στην περίπτωση του WiiU έχει καταφέρει το ίδιο, όμως, κάνοντας μια απλή αναβάθμιση στα υποσυστήματα του Wii. Με άλλα λόγια το WiiU δεν έχει αρχιτεκτονική παρόμοια με αυτή των PC, αλλά ειδικού σχεδιασμού, όπως αυτή των Xbox 360/PS3. Έτσι το νέο σύστημα της Nintendo είναι... "έξω από το πάρτι" που περιγράψαμε και οι ανεξάρτητες εταιρείες δημιουργίας games θα πρέπει να καταβάλλουν extra χρήματα και κόπο για να "περάσουν" τους τίτλους τους σε αυτό. Θα το θεωρήσουν λογική επένδυση; Θα δείξει.
Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι το βέβαιο: με παρόμοια πλέον αρχιτεκτονική και δυνατότητες, τα Xbox 720 και PlayStation 4 θα δώσουν την ευκαιρία στους πλέον ταλαντούχους δημιουργούς να δείξουν τί μπορούν να κάνουν, χωρίς να υπάρχει δικαιολογία τύπου... "μα είναι δύσκολο στον προγραμματισμό", από την πρώτη κιόλας γενιά τίτλων. Επίσης, θα δοθεί η δυνατότητα στις Sony και Microsoft να δείξουν πόσο ικανές είναι στη δημιουργία ενός μοντέρνου, ευέλικτου mini-"λειτουργικού" για τα συστήματα αυτά, ενώ η δεύτερη είναι σίγουρο πως θα αξιοποιήσει και την εμπειρία της από τα Windows για να "γεφυρώσει" δημιουργικά τα τελευταία με το δικό της σύστημα. Όπως και να έχει το πράγμα, οδεύουμε προς ενδιαφέροντες καιρούς: με την αγορά της διασκέδασης στο σπίτι να αποκτά το κοντινότερο πράγμα που είχε ποτέ σε μία "κοινή πλατφόρμα", αφού 3 στα 4 φορμά της θα είναι κοινής αρχιτεκτονικής - με πέμπτο την πρόταση της Valve, τα Steambox - από το 2014 και μετά θα δούμε απίθανα πράγματα. Φυσικά, ανυπομονούμε!