Είναι "σημεία-σταθμοί" όπως αυτό που, πραγματικά, έχουν ως αποτέλεσμα να... "κοντοσταθεί" κανείς για λίγο και να σκεφτεί πόσο "νερό στο αυλάκι" έχει κυλήσει σε ορισμένα θέματα που - λίγα μόλις χρόνια πριν - θεωρούνταν "το μέλλον" με εκείνη την αόριστη έννοια. Το Xbox Live Arcade, το ηλεκτρονικό κατάστημα της Microsoft που αποτελεί τυπικά "εναλλακτικό" αλλά στην ουσία απολύτως επιτυχημένο κανάλι διανομής video games αποκλειστικά μέσω Internet, πριν από μερικές ημέρες συγκέντρωσε στη βιβλιοθήκη του 100 διαφορετικούς τίτλους - ένα "κομβικό σημείο" το οποίο χρειάστηκε λιγότερο από δύο χρόνια για να φτάσει. Το σημείο αυτό, δε, συνέπεσε με τίποτε λιγότερο από τα πέμπτα "γενέθλια" του Xbox Live συνολικά, της υπηρεσίας που η αμερικανική εταιρεία "βλέποντας μπροστά" ξεκίνησε στο πρώτο Xbox και επέκτεινε σε εντυπωσιακό βαθμό με το παρόν της σύστημα, "δείχνοντας το δρόμο" σε συνεργάτες και ανταγωνιστές.
Εν έδει... επετειακού απολογισμού, το Xbox Live Arcade έχει να επιδείξει μερικά ενδιαφέροντα εμπορικά στατιστικά. Για παράδειγμα, για τα "παραδοσιακά" κανάλια διανομής είναι απλώς αδιανόητο ένα σύγχρονο video game να σημειώνει μόνο ένα 30% των πωλήσεών του στις πρώτες 60 ημέρες της διάθεσής του (είτε "πουλά ό,τι έχει να πουλήσει" σε ποσοστό 80%-90% μέσα στον πρώτο μήνα, είτε... όχι). Στο πλαίσιο του Xbox Live Arcade, όμως, το σύνηθες ποσοστό είναι το πρώτο: αυτοί οι τίτλοι όχι μόνο έχουν μεγαλύτερη "αντοχή στο ράφι" (το εικονικό), αλλά η αξία και η τιμή πώλησής τους δεν μειώνεται κατακόρυφα 3 ή 6 μήνες μετά. Θα έχει ενδιαφέρον, με την επιτυχία του Xbox Live Arcade για το Xbox 360, του PlayStation Store για το PS3 και του Steam για PC, να... επανέλθουμε σε αυτή τη συζήτηση σε 3 ή 4 χρόνια - αν μη τι άλλο, για να διαπιστώσουμε αν και κατά πόσο τα "παραδοσιακά" κανάλια διανομής ήταν σε θέση τελικά να προσαρμοστούν στο μοντέλο αυτό ή όχι.
Ενδιαφέρουσα είναι και η κατάταξη των δημοφιλέστερων τίτλων της υπηρεσίας της Microsoft: πρόκειται για τα Aegis Wing, Uno, Texas Hold 'Em, Geometry Wars Retro Evolved, Bankshot Billiards 2, Street Fighter II Hyper Fighting, Teenage Mutant Ninja Turtles 1989 Classic Arcade, Worms, Castlevania Symphony of the Night και Contra. Τα πρώτα δύο βρίσκονται σε αυτή τη θέση γιατί έχουν κατ' επανάληψη διατεθεί δωρεάν, αλλά η παρουσία πολλών "casual games" σε αυτό το Top Ten είναι καταφανής και αδιαμφισβήτητη. Με άλλα λόγια, δεν είναι μόνο οι "ορκισμένοι", αλλά και οι περιστασιακοί παίκτες αυτοί που έχουν μέχρι στιγμής "τιμήσει" την υπηρεσία. Tο... "μυθικό" mainstream, όπου "κρύβονται" και τα μεγαλύτερα κέρδη.
Με την Microsoft να έχει μεγάλα σχέδια για το Xbox Live Arcade και το Xbox Live γενικότερα, το μεσοπρόθεσμο τουλάχιστον μέλλον των δύο υπηρεσιών προβλέπεται τόσο επιτυχημένο όσο υπήρξε η μέχρι τώρα πορεία τους. Για παράδειγμα, στις αρχές Δεκεμβρίου ξεκίνησε και στην Ευρώπη η πώληση ολοκληρωμένων τίτλων του αρχικού Xbox μέσω της πρώτης και ταινιών υψηλής ευκρίνειας μέσω της δεύτερης. Έπονται και άλλες κινήσεις το 2008. Η στήλη θα δώσει μεν τις καλύτερες ευχές της στο Xbox Live Arcade και το Xbox Live γενικότερα, αντί να προσφέρει δώρο, όμως, θα... ζητήσει: μπορούμε να έχουμε και την επίσημη υποστήριξη των δύο υπηρεσιών και για την Ελλάδα μέσα στη νέα χρονιά, μαμά Microsoft; Ευχαριστούμε!