banner

COSMOTE Hackathon 2018: η φαντασία στην τεχνολογία!

Καινοτόμες ιδέες για έναν καλύτερο κόσμο, βράβευση κι υποστήριξη αυτών που ξεχώρισαν

Με απόλυτη επιτυχία διοργανώθηκε, εξελίχθηκε κι ανέδειξε νικητές με πρωτοποριακές ιδέες το φετινό COSMOTE Hackathon, ο διαγωνισμός καινοτομίας και τεχνολογίας της COSMOTE που εξελίσσεται πλέον σε σημαντικό ετήσιο θεσμό για την ελληνική αγορά. Το Hackathon έχει ως στόχο να δώσει βήμα σε ταλαντούχους ανθρώπους που ειδικεύονται σε θέματα προγραμματισμού, design, επικοινωνίας και επιχειρηματικότητας, ώστε να αναδειχθούν μέσα από τις προσπάθειές τους ιδέες ικανές να κάνουν τον κόσμο καλύτερο - και οι φετινές βραβευμένες τέτοιες ιδέες προέρχονται από πολλούς διαφορετικούς τομείς, αποδεικνύοντας την αξία της τεχνολογίας στην καθημερινότητα όλων μας.

Τρεις ημέρες, ένας στόχος, μία μοναδική εμπειρία συμμετοχής
Οι ομάδες που διαγωνίστηκαν στο φετινό HACKATHON συμμετείχαν σε μία διαδικασία διαφορετική από αυτή άλλων εκδηλώσεων σχετικών με την τεχνολογία. Έχοντας γνωριστεί και περάσει χρόνο μαζί την προηγούμενη "εισαγωγική" ημέρα, οι διαγωνιζόμενοι στην διάρκεια της πρώτης ημέρας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ομιλίες από διακεκριμένους ανθρώπους του χώρου και της αγοράς της τεχνολογίας, από τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη (καθηγητή Computer Science στο πανεπιστήμιο του MIT) και τον Ηλία Σούση (Head of Domestic Market/YouTube της Google Ελλάδας), μέχρι τον Rustam Ziganshim (στέλεχος του Facebook για συνεργασίες με media) και την Κατερίνα Πραματάρη (αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών). Όλοι τους είχαν κάτι σημαντικό κι ενδιαφέρον να μοιραστούν, εμπνέοντας τις ομάδες δημιουργίας του HACKATHON να τα... "δώσουν όλα"!

Την δεύτερη ημέρα ήλθε η ώρα της... πραγματικής δουλειάς, καθώς κάθε ομάδα από τις 12 της τελικής φάσης "πήρε θέση" στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του HACKATHON, όπου δούλεψε non-stop για όλο το υπόλοιπο της ημέρας ώστε να υλοποιήσει την ιδέα της. Δίπλα τους σε όλη αυτήν την προσπάθεια οι ομάδες είχαν βοηθούς-καθοδηγητές, επιλεγμένους από το HACKATHON βάσει της εμπειρίας τους και της οργανωτικότητάς τους στην αγορά της τεχνολογίας, προκειμένου να προχωρούν γρήγορα και σταθερά στην ολοκλήρωση κάθε υλοποίησης.

Την τρίτη και τελευταία ημέρα του HACKATHON κορυφώθηκαν και οι προσπάθειες των ομάδων, δουλεύοντας περαιτέρω ώστε να ολοκληρώσουν την υλοποίηση των προτάσεών τους. Οι βοηθοί και καθοδηγητές τους ήταν βεβαίως και πάλι εκεί, ώστε να επιβλέψουν τα τελευταία στάδια της υλοποίησης και να δώσουν συμβουλές για την παρουσίαση της ολοκληρωμένης πια υποψηφιότητας κάθε ομάδας και την διεκδίκηση ενός βραβείου. Δώδεκα παρουσιάσεις, τρία βραβεία. Ποιές ομάδες θα εντυπωσιάσουν περισσότερο τους κριτές;

Οι νικητές, τα έπαθλα, η υπόσχεση για το μέλλον
Τις τρεις νικήτριες ομάδες ανέδειξαν μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και εξειδικευμένα στελέχη του Ομίλου ΟΤΕ, μεταξύ των οποίων και ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ. Οι αξιόλογες προτάσεις ήταν πολλές, ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν ωστόσο οι παρακάτω:

Το 1ο βραβείο (και χρηματικό έπαθλο ύψους €10.000) απονεμήθηκε στην ομάδα "TremorFreeMe" για την ιδέα "A Novel Approach in Confronting Hand Tremor". Η σχετική συσκευή "φοριέται" (wearable) και βοηθά την κίνηση ανθρώπων με ανεξέλεγκτο τρέμουλο στα χέρια. Μέσω ηλεκτρικής διέγερσης - σε συνδυασμό με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης - η συσκευή παρακολουθεί και περιορίζει σε ένταση και συχνότητα το τρέμουλο, σύμφωνα με τις παραμέτρους που χαρακτηρίζουν κάθε ασθενή ξεχωριστά. Η νικήτρια ομάδα απαρτίζεται από τους Θωμά Μπίκια και Μπασιάν Λέσι.

Το 2ο βραβείο (και χρηματικό έπαθλο ύψους €5.000) κέρδισε η ομάδα "MaGOS" για την ιδέα "Unleash your Creativity". Πρόκειται για ένα σετ από γάντια ειδικά εξοπλισμένα ώστε να επιτρέπουν στον χρήστη ενέργειες κι αλληλεπίδραση μέσα σε 3D περιβάλλον με σκοπό να δημιουργήσει π.χ. εικονικά γλυπτά από ηλεκτρονικό πηλό. Η ομάδα αποτελείται από τους Γρηγόρη Αγριόπουλο, Κωνσταντίνο Αναστασάκη, Έλενα Βέλη, Βασιλαπόστολο Ουρανή και Γιώργο Προφητηλιώτη.

Το 3ο βραβείο (μαζί με χρηματικό έπαθλο ύψους €2.500) απονεμήθηκε στην ομάδα "COSMOKE" για την εφαρμογή "Smart Forest Survives". Η λύση έχει ως στόχο τον εντοπισμό δασικών πυρκαγιών. Χρησιμοποιεί ρουτίνες τεχνητής νοημοσύνης για αναγνώριση μοτίβων πυρκαγιάς μέσω εικόνας σε πραγματικό χρόνο, καθώς και ενδείξεις αισθητήρων ανίχνευσης συγκέντρωσης σωματιδίων καπνού και θερμοκρασίας. Η ομάδα αποτελείται από τους Νίκο Κόβα, Φωτεινή Κοντοπριά, Ευθύμιο Κουφογιάννη, Αβέρκιο Σιγάλα και Γιάννη Μαΐστρο.

Δωρεάν φιλοξενία, συστηματική καθοδήγηση (coaching) κι εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες (mentoring) διάρκειας 6 μηνών από το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΟΠΑ) λαμβάνουν άλλωστε ως επιβράβευση οι ομάδες "Octably" (για την ιδέα "Micro-Influencer marketing), "MaGOS" (για την ιδέα «Unleash your Creativity») και "COSMOKE" (για την ιδέα «Smart Forest Survives").

Το COSMOTE HACKATHON πραγματοποιείται σε συνεργασία με το ACEin, με χορηγό επικοινωνίας την COSMOTE TV και με την υποστήριξη του δικτύου καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ. Και φέτος ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ προσέφερε στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες και να δοκιμάσουν συναρπαστικές νέες τεχνολογίες - virtual realitry, augmented reality, 3D avatar, 3D painting κ.α. - στον ειδικά διαμορφωμένο βιωματικό του χώρο, το G-Tech Lounge.

Συγχαρητήρια στους νικητές αλλά και όλους τους συμμετέχοντες του COSMOTE HACKATHON 2018... και αναμένουμε με ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον τις καινοτομικές ιδέες των ομάδων που θα διαγωνιστούν στο επόμενο HACKATHON!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner