banner

Hewlett-Packard + Android = προοπτική

Μια μεγάλη εταιρεία μπαίνει σε μια δύσκολη κατηγορία - γιατί δεν πρέπει να το κάνει... σαν μικρή;

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι κάθε προϊοντική κατηγορία στην αγορά της τεχνολογίας έχει... τις αντοχές της: λίγοι "παίκτες" και η έλλειψη ανταγωνισμού μεταξύ τους δημιουργεί προβλήματα. Πολλοί "παίκτες"... και γίνεται σημαντικά δυσκολότερο για τον καθένα να ξεχωρίσει, τα περιθώρια κέρδους μικραίνουν και το νόημα να επιδιωχθεί μεγαλύτερο μερίδιο στην εκάστοτε κατηγορία δεν βρίσκεται εύκολα, όταν το κόστος για κάτι τέτοιο δεν ανταποκρίνεται στο όφελος. Οποιοσδήποτε θα ήθελε να εξακριβώσει του λόγου το αληθές, δεν έχει παρά να ρωτήσει τις κατασκευάστριες smartphones βασισμένων στο Android. Η ίδια εικόνα, όμως, δεν επικρατεί στην αγορά των tablet με Android ακόμη - γι' αυτό και η είσοδος της Hewlett Packard σε αυτήν μόνο θετική μπορεί να είναι. Το ερώτημα, ωστόσο, παραμένει: μία... "απλή" είσοδος, αρκεί;

Η Hewlett Packard είναι μια εταιρεία που, ομολογουμένως, είχε κατανοήσει τη σημασία των smartphones και των tablets πριν από πολλές άλλες, έκανε όμως ουκ ολίγα λάθη στη στρατηγική της να καλύψει τις κατηγορίες αυτές. Πιο πρόσφατο και μεγαλύτερο αυτό της εξαγοράς της θρυλικής Palm για την τεχνογνωσία και το εκπληκτικό λειτουργικό της δεύτερης, το WebOS... και η πρακτική ευθανασία που έκανε στη συνέχεια τόσο σε αυτό, όσο και στην επένδυση του 1.2 δις δολαρίων που η εξαγορά κόστισε. Η HP ωστόσο καταλαβαίνει πως τα tablet με Windows δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα έχει παρουσία στην κατηγορία αυτή. Εξ ου και το Slate 7 που αποκαλύφθηκε στην πρόσφατη έκθεση Mobile World Congress, ένα tablet αξιοπρεπών (αλλά όχι αξιοσημείωτων) προδιαγραφών, στηριγμένο σε Android 4.1 και τιμή πώλησης τα $169 μόλις.

Και εκεί... αρχίζουν οι ενστάσεις μας. Μπορεί η λογική των... "baby steps", όπως λέμε οι Αμερικανοί, της προσεκτικής δηλαδή αρχής σε μια διαδικασία, να έχει όντως νόημα για μια HP που "κάηκε" ήδη μια φορά από παρόμοια προσπάθεια. Το πρόβλημα είναι πως η κατηγορία των tablets με Android είναι πολύ... "περίεργα" διαμορφωμένη αυτή τη στιγμή. Υπάρχει η Samsung, με την γκάμα των Galaxy Tab και το ήδη "καλλιεργημένο" brand name τους, υπάρχουν τα δύο Nexus της ίδιας της Google (ποιοτικότατα και τα δύο), υπάρχει το Kindle Fire HD (ιδιότυπη περίπτωση γιατί είναι "δεμένο" με το Amazon Store κι όχι το Google Play) και μετά... το χάος: μια πλειάδα από επώνυμα κι ανώνυμα tablet, ποικίλλης ποιότητας κατασκευής, γνωστών ή αγνώστων προδιαγραφών, πραγματικά δύσκολο έως αδύνατο να ξεχωρίσουν το ένα από το άλλο - πόσο μάλλον να προσελκύσουν καταναλωτές. Και η HP θέλει να αποκτήσει παρουσία... στο τελευταίο αυτό group; Χμ.

Η Hewlett Packard είναι μία εταιρεία με, καλώς ή κακώς, "βαρύ όνομα". Το όνομα αυτό δικαίως το "χρεώνει κάτι παραπάνω" στα desktop PC της, τα laptop της, τις οθόνες της - τα μοντέλα της συχνά είναι κατά τι ακριβότερα του ανταγωνισμού, ακριβώς επειδή το "HP" στις περισσότερες των περιπτώσεων όντως συνεπάγεται "ένα κλικ παραπάνω" στην ποιότητα κατασκευής, στο συνοδευτικό λογισμικό, σε κάποια δικά της αποκλειστικά extras. Και αυτή η HP θέλει να μπει στην ήδη πολύ "σκληρή" αγορά των απλών και προσιτών tablets... και να το κάνει και με baby steps; Είναι ασφαλέστερη τακτική από άλλες, ναι. Αλλά είναι και η περισσότερο ηττοπαθής: με αυτή της τη στάση, η HP εξισώνει τον εαυτό της με τους "περιθωριακούς" παίκτες, τη στιγμή που η αγορά χρειάζεται (α) περισσότερα premium Android tablets ως σοβαρές αντιπροτάσεις στα iPad και (β) έναν ισχυρό αντίπαλο για τη Samsung, ώστε ο μεταξύ τους συναγωνισμός να "ανεβάσει το επίπεδο" συνολικά.

Είναι αλήθεια πως το HP Slate 7 δείχνει ενδιαφέρον. Είναι αλήθεια πως αν έλθει στην ελληνική αγορά γύρω π.χ. στα €150, θα "ταράξει τα νερά" στην κατηγορία: ένα επώνυμο tablet ακόμη φθηνότερο από το Nexus 7, με τη σωστή προώθηση θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών. Όμως η HP οφείλει να μην την κάνει "διστακτικά" ή "εκ του ασφαλούς" αυτήν την είσοδο στην κατηγορία των tablets. Έως τα Χριστούγεννα, αν εννοεί να έχει σοβαρή παρουσία εκεί, θα πρέπει να παρουσιάσει το λιγότερο δύο ακόμη μοντέλα, με δυνατότητες κοντά στην κορυφή, προχωρημένο design και κάτι "δικό τους" ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αν κρίνουμε από τα πρόσφατα PC που έχει προωθήσει, μπορεί να το κάνει. Ειδάλλως θα έχουμε σε 18 μήνες να μετράμε ακόμη έναν "παίκτη" στα Android tablets - μετά τις Sony, Motorola, ΗΤC, Lenovo και Acer - που είχε καλές πιθανότητες να ξεχωρίσει, αλλά απέτυχε. Για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner