Λειτουργία α λα PS4 SharePlay και για PC

Από την nVidia, για κατόχους των καρτών γραφικών της, δοκιμαστικά διαθέσιμη το φθινόπωρο

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι όσο το Internet εξελίσσεται και οι ταχύτητες σύνδεσης σε αυτό αυξάνονται, οι εφαρμογές του στην ηλεκτρονική διασκέδαση θα γίνονται όλο και περισσότερες. Κάποιες από αυτές, δε, θα μεταμορφώσουν εντυπωσιακά μηχανισμούς που έως τώρα θεωρούσαμε... δεδομένα υποχρεωτικούς. Μία από αυτές τις εφαρμογές, η "μετάδοση" games μέσω Internet - αντί της εκτέλεσής τους δηλαδή "τοπικά" στο εκάστοτε σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης - είχε ήδη κάνει τα πρώτα της βήματα με τις υπηρεσίες OnLive/Gaikai κι έχει αρχίσει να εξαπλώνεται σταδιακά με την PlayStation Now. Και τώρα η nVidia είναι έτοιμη να προσφέρει για πρώτη φορά αντίστοιχη δυνατότητα, αλλά πολύ ευρύτερης χρησιμότητας, δωρεάν, σε μεγάλο ποσοστό των κατόχων καρτών γραφικών της. H νέα αυτή λειτουργία λέγεται GameStream και η συλλογιστική της είναι παρόμοια με την SharePlay που η Sony έχει χαρίσει στους κατόχους PlayStation4 εδώ και ένα χρόνο περίπου.

Μέσω της λειτουργίας αυτής ο χρήστης ενός H/Y εξοπλισμένου με κάρτα γραφικών GeForce - η nVidia υποστηρίζει πως οι GTX 650, και βέβαια όλες οι νεότερες, είναι επαρκείς - μπορεί να εκτελέσει οποιοδήποτε PC game και στη συνέχεια να το "μεταδώσει" προς οποιονδήποτε άλλον Η/Υ. Ο δεύτερος Η/Υ δεν χρειάζεται ούτε αντίστοιχα εξοπλισμένος αν είναι (αρκεί να είναι αρκετά ισχυρός ώστε να αποκωδικοποιήσει μία ροή video κωδικοποιημένου κατά H.264), ούτε αντίτυπο του τίτλου που "μεταδίδεται" να έχει εγκατεστημένο. Η δράση από τον εκάστοτε τίτλο προβάλλεται μέσα σε ένα τυπικό παράθυρο του Google Chrome. Ο "παραλήπτης" της "μετάδοσης" μπορεί, στη συνέχεια, είτε απλώς να παρακολουθεί την εξέλιξη της δράσης, είτε να αναλάβει ο ίδιος τον έλεγχο αντί για τον "αποστολέα", είτε να παίξουν και οι δύο μαζί συνεργατικά στον ίδιο τίτλο.

Όπως και η Sony με το SharePlay, έτσι και η nVidia έχει χρονικά περιορίσει τη διάρκεια της "σύνδεσης" ανάμεσα σε "αποστολέα" και "παραλήπτη" της μετάδοσης σε 60 λεπτά, όμως ούτε αυτή έχει θέσει περιορισμό στο πόσες φορές μπορεί να γίνει η σύνδεση αυτή (οπότε θεωρητικά οι δύο χρήστες μπορούν να συνεχίζουν το παιχνίδι με... ολιγόλεπτα "διαλείμματα" για όσο χρόνο θέλουν). Επίσης η ποιότητα της εικόνας που "στέλνει" ο αποστολέας χρήστης αρχικά - ροή video συνοδευόμενου από δεδομένα ελέγχου στην ουσία - θα περιορίζεται σε ανάλυση 1280x720 pixels σε ρυθμό 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, όμως η nVidia υποσχέθηκε πως εξελίσσοντας το σχετικό λογισμικό σε βάθος χρόνου θα προσφέρει υψηλότερες αναλύσεις και υψηλότερους ρυθμούς ανανέωσης των καρέ.

Όλα αυτά είναι πολύ καλά νέα για τους κατόχους των κατόχους καρτών γραφικών της nVidia βέβαια, όμως η ποιότητα της απόδοσης του GameStream δεν παύει να εξαρτάται και από παράγοντες που η μεγάλη κατασκευάστρια δεν μπορεί να επηρεάσει: τόσο την πολυπλοκότητα του εκάστοτε PC game, όσο και την ισχύ του εκάστοτε PC που δημιουργεί την "εκπομπή" για τον τίτλο αυτόν όσο, πολύ περισσότερο, την Δικτυακή ταχύτητα που "ενώνει" τον "αποστολέα" με τον "παραλήπτη". Αν η ταχύτητα αυτή είναι χαμηλή ή έχει μεγάλες διακυμάνσεις, αυτό επί της οθόνης "μεταφράζεται" είτε σε ατέλειες στα γραφικά, είτε σε "χαμένα" καρέ (μη ομαλή κίνηση) είτε και στα δύο. Η nVidia προτείνει Δικτυακή σύνδεση το λιγότερο ταχύτητας 7 Mbps και για τα δύο "άκρα" της μετάδοσης, όμως απομένει να διαπιστώσουμε πρακτικά αν αυτή προσφέρει απροβλημάτιστη προβολή σύγχρονων PC games.

Τη λειτουργία GameStream η nVidia θα την προσφέρει σε δοκιμαστική έκδοση στο κοινό το Σεπτέμβριο και κάποια στιγμή έως το τέλος του χρόνου - μετά από τη σχετική βελτιστοποίηση - θα την διαθέσει και επίσημα ως τμήμα του λογισμικού ελέγχου GeForce Experience που συνοδεύει τις κάρτες γραφικών της. Ανανέωση θα δεχθούν και τα άλλα τμήματα του GeForce Experience, όπως το ShadowPlay (που επιτρέπει την εγγραφή video μέσα από PC games εύκολα και ποιοτικά). Με... αυτά και με κείνα, πάντως, η nVidia αποδεικνύει πως - φροντίζοντας να προσφέρει όλο και περισσότερες πρόσθετης αξίας λειτουργίες στους κατόχους των προϊόντων της - δικαιούται το εντυπωσιακό 75% της αγοράς που κατέχει αυτή τη στιγμή στις κάρτες γραφικών. H AMD, αντιθέτως, έχει πια περιοριστεί στο 15%, με ό,τι αυτό σημαίνει. Τις πρακτικές εντυπώσεις μας από τη λειτουργία GameStream θα καταθέσουμε το Σεπτέμβριο. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ