Οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital που παρακολουθούν την αγορά της πληροφορικής για περισσότερα από μερικά χρόνια, βεβαίως, θα παρατηρήσουν πως τα Windows παραδοσιακά "χτίζουν πελατειακή βάση" όχι τόσο με τις αναβαθμίσεις από τη μία έκδοση στην άλλη, όσο με την αγορά νέων υπολογιστών από το κοινό και τις εταιρείες, στους οποίους τα καινιούργια Windows είναι προεγκατεστημένα. Αυτό σε ένα βαθμό ισχύει και για τα Windows 8, προφανώς, όμως αυτό είναι και... το πρόβλημα: οι πωλήσεις των PC με την "παραδοσιακή" (ή και όχι τόσο) έννοια έχουν μειωθεί κατά 7% τους τελευταίους 6 μήνες, η μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί την τελευταία πενταετία.
Δεν είναι λίγοι οι αναλυτές, προφανώς, που έχουν εντοπίσει "αλληλεπιδραστική σχέση" ανάμεσα στις μειωμένες πωλήσεις PC και την πορεία των Windows 8: από τη μία πλευρά, με άλλα λόγια, ίσως ένα ποσοστό του κοινού δεν αγοράζει νέο PC γιατί δεν έχει ακόμη εξοικειωθεί με τη "διττή" φύση των νέων Windows και δεν αισθάνεται πως αυτά θα τού προσφέρουν κάτι σημαντικό... και από την άλλη πλευρά, τα Windows 8 δεν εξαπλώνονται αρκετά γρήγορα γιατί δεν πωλούνται νέα PC με τους ρυθμούς που πωλούνταν κάποτε. H αλήθεια, υποψιαζόμαστε, ίσως κρύβεται "κάπου στη μέση", αφού το να επιρρίψει ολόκληρη την ευθύνη η Microsoft στους κατασκευαστές, και το αντίθετο, με το οικονομικό κλίμα να είναι αυτό που είναι σε όλες τις Δυτικές αγορές... θα ήταν απλώς ανεδαφικό.
Ο τομέας πάντως εκείνος των συσκευών που η Microsoft ήλπιζε να επιδείξει με τον καλύτερο τρόπο τί προσφέρει η νέα μορφή των Windows, το ανασχεδιασμένο γραφικό περιβάλλον που κάποτε ονομάζαμε Metro, ήταν και είναι τα tablet. Και εκεί υπήρξε και υπάρχει πρόβλημα. Αφενός, στα τέλη Οκτωβρίου δεν ήταν διαθέσιμα παρά πανελάχιστα tablet άλλων κατασκευαστών αρκετά σε ποικιλία - και αρκετά ποιοτικά - ώστε το ευρύ κοινό να τα βρει θελκτικά. Έγινε γρήγορα διαθέσιμο το Surface RT, το tablet της ίδιας της Microsoft, το οποίο όμως έχει εκείνη την ιδιαιτερότητα που συνεχίζει να χρειάζεται επεξήγηση: δεν αξιοποιεί εφαρμογές παρελθόντων Windows, μόνο όσες έχουν σχεδιαστεί ειδικά γι' αυτό. Οι οποίες δεν είναι ακόμη αρκετές. Πριν από μερικές ημέρες κυκλοφόρησε και η "full" έκδοσή του, το Surface Pro, το οποίο εισέπραξε σαφέστατα θετικότερες κριτικές... αλλά δεν ήταν παρόν τον Οκτώβρη. Κάτι που, εν τέλει, είχε διακριτές αρνητικές συνέπειες στην "εικόνα" των Windows 8.
To αποτέλεσμα των παραπάνω σε αριθμούς "μεταφράζεται" ως εξής: τα δύο μοντέλα Surface μαζί εικάζεται πως έχουν σημειώσει πωλήσεις περίπου 1 εκατομμυρίου τεμαχίων. Αν αντιπαραβάλλει κανείς αυτόν τον αριθμό με τα... 80+ εκατομμύρια PC που πωλήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2012 (πάντοτε με πτώση 7%!), καταλαβαίνει γιατί τα tablet δεν συνεισέφεραν όσο πιθανώς περίμενε η Microsoft στην εξάπλωση των Windows 8. Συνυπολογίζοντας κανείς και το κακό οικονομικό κλίμα, και τις υψηλές πωλήσεις των iPad και κάποιων Android tablet (που επίσης "ροκανίζουν αλύπητα" τις πωλήσεις PC ασχέτως τιμής πώλησης), αποδεικνύεται τελικά πως ναι, ήταν υπεραισιόδοξη έως αφελής η προσδοκία των κατασκευαστών PC για ώθηση των πωλήσεών τους από την κυκλοφορία των Windows 8 και μόνο. Πού στέκονται, λοιπόν, αυτά σήμερα ως αποτέλεσμα όοοοολης της παραπάνω εξίσωσης, με τις τόσες μεταβλητές; Ολιγόλογη απάντηση: στέκονται σε σημείο που θα μπορούσε να είναι καλύτερο - και σε άλλες εποχές, θα ήταν. Περισσότεροι λόγοι, και προτεινόμενες λύσεις, τις επόμενες ημέρες!