Ο μικρός αριθμός διαθέσιμων εφαρμογών έχει άμεση σχέση με την ποικιλία που προσφέρεται συνολικά, προφανώς. Αυτή είναι επίσης μικρότερη του επιθυμητού. Υπάρχουν πάρα πολλές ομοειδείς εφαρμογές σε δημοφιλείς κατηγορίες, με ελάχιστα διαφοροποιά στοιχεία μεταξύ τους, ενώ άλλες κατηγορίες - όπως για παράδειγμα η σημαντική των games - παρουσιάζουν αισθητές ελλείψεις. Υπάρχουν επίσης "ηχηρές" απουσίες που θα πρέπει να καλυφθούν το συντομότερο, όπως οι επίσημες εφαρμογές για Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, YouTube και Foursquare (υπάρχουν εναλλακτικές μη επίσημες αλλά έχει σημασία να είναι παρούσες οι... official), καθώς και πάρα πολύ δημοφιλείς εφαρμογές όπως π.χ. τα Flipboard, IMDB ή Zinio. Δεν υπάρχουν, δε, σε ικανοποιητικό αριθμό εκείνες οι "παράξενες", πρωτότυπες εφαρμογές που ενίοτε δεν χρειαζόμαστε πραγματικά, αλλά κάνουν τη χρήση ενός tablet περισσότερο διασκεδαστική. Και αυτές, όπως αποδεικνύεται, "παίζουν το ρόλο τους" στη γενική "καλή σχέση" του χρήστη με τη συσκευή της επιλογής του.
Παρά το γεγονός ότι ο διαθέσιμος αριθμός εφαρμογών και η ποικιλία που τις χαρακτηρίζει είναι στοιχεία σημαντικά για ένα πρωτοεφανιζόμενο app store, στο Windows Store συγκεκριμένα δεν μας προβληματίζουν τόσο αυτά τα δύο, όσο δύο άλλα στοιχεία. Το ένα είναι το γεγονός ότι ο ρυθμός με τον οποίο προστίθενται νέες εφαρμογές στο Δικτυακό κατάστημα της Microsoft... δεν επιταχύνεται: είναι είτε σταθερός είτε κατά διαστήματα επιβραδύνεται - κάτι που σημαίνει πως οι δημιουργοί εφαρμογών δεν έχουν ακόμη δείξει σταθερό ενδιαφέρον κι ενθουσιασμό. Το άλλο είναι το ζήτημα της συνολικής ποιότητας των εφαρμογών: και το App Store της Apple είχε αρχικά πάρα πολλή "σαβούρα", χαμηλού δηλαδή επιπέδου, κακοσχεδιασμένες και άχρηστες εφαρμογές, ενώ το Google Play... συνεχίζει να έχει. Περιμένουμε ωστόσο από τη Microsoft να διδαχθεί από τα κακά παραδείγματα, όχι να τα υιοθετήσει - κι ας σημαίνει αυτό λιγότερες διαθέσιμες εφαρμογές.
Επίθεση... σε όλα τα μέτωπα, λοιπόν, είναι αυτό που χρειάζεται ώστε η εικόνα του Windows Store να βελτιωθεί. Αν έπρεπε να επιλέξουμε - με την παραδοχή του "δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα" - θα λέγαμε πως η Microsoft μπορεί να εστιάσει στο (α) να εξασφαλίσει όλες τις "επίσημες" εφαρμογές των δημοφιλών υπηρεσιών που αναφέραμε, στο (β) να "πιέσει" για ποιοτικότερες εφαρμογές συνολικά και στο (γ) να δώσει προτεραιότητα στις περισσότερο ενδιαφέρουσες, διαφορετικές εφαρμογές. Η ποιότητα και η πρωτοτυπία, όχι τόσο ο αριθμός των εφαρμογών ή η απίθανη ποικιλία, είναι τα χαρακτηριστικά στοιχεία στα οποία έχει νόημα να στοχεύσει η Microsoft για το Windows Store. Η καλύτερη οργάνωσή του και η βελτίωση των δυνατοτήτων αναζήτησης κι αξιολόγησης εφαρμογών θα βοηθούσε επίσης. Γιατί μπορεί μεν να έχει μόλις 4 μήνες πορείας το Windows Store, αλλά... η Microsoft παραμένει μία από τις καλύτερες εταιρείες software στον κόσμο. Μπορούμε ως καταναλωτές να τής ζητήσουμε να αξιοποιήσει την εμπειρία των 30+ ετών της, έτσι δεν είναι; Ε, ναι!