Είναι ολοφάνερο σε οποιονδήποτε φίλο ή φίλη του Αθηνόραμα Digital που ασχολείται με τα video games για περισσότερα από λίγα χρόνια, το πόσο πολύ έχει αλλάξει μορφή το εμπορικό μοντέλο διάθεσής τους. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι πάρα πολλά games δεν διατίθενται πια μόνο σε οπτικό μέσο όπως τα DVD και τα Blu-ray, αλλά και σε ψηφιακή μορφή μέσω Internet (συχνά και αποκλειστικά έτσι). Είναι και το γεγονός ότι η "διάρκεια ζωής" τους, στα μάτια των εταιρειών που δημιουργούν και διαθέτουν τα games αυτά, δεν είναι πια μόνο αυτή των πρώτων π.χ. 8 ή 10 εβδομάδων. Τα video games φιλοδοξούν πια να "τσιμπάνε" από τους παίκτες μικρά ποσά για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, παρέχοντας πρόσθετο υλικό για τα games αυτά απευθείας μέσω Internet. Αναφερόμαστε, φυσικά, στο πολυσυζητημένο DLC (downloadable content ή extra Δικτυακό περιεχόμενο).
H συλλογιστική του DLC ήταν, αρχικά τουλάχιστον, ενδιαφέρουσα κι εμπορικά σωστή: κυκλοφορεί ένα video game με έναν άλφα αριθμό π.χ. αποστολών, όπλων, χαρακτήρων κλπ., και στη συνέχεια η εταιρεία κρίνει αν η εμπορική του επιτυχία είναι τέτοια, ώστε να έχει νόημα να υποστηρίξει τον τίτλο σε βάθος χρόνου με extra υλικό - τόσο ως ένδειξη αναγνώρισης για την υποστήριξη που οι καταναλωτές έδειξαν στον τίτλο, όσο και ως έναν τρόπο να συνεχίσει να αξιοποιεί τη δουλειά που έχει γίνει στη δημιουργία του, ως πηγή εσόδων. Η εταιρεία ανάπτυξης/διάθεσης δικαιωματικά θα χρέωνε "κάτι τις" για το καινούργιο αυτό περιεχόμενο, όμως δεν πρόκειται για κάτι παράλογο. Και με αυτή τη "συννενόηση", όλοι θα είμασταν ευχαριστημένοι, λίγο-πολύ.
Στην πράξη, ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν βάσει του "λογικού" σεναρίου. Εξελίχθηκαν διαφορετικά επειδή οι εταιρείες παραγωγής ή/και οι εταιρείες διάθεσης video games είδαν στο όλο μοντέλο μία ευκαιρία για πρακτική απάτη και σίγουρα εύκολο χρήμα. Την αμφίβολη... τιμή της πρωτιάς είχε πριν από 4 χρόνια η Namco: η ιαπωνική εταιρεία κυκλοφόρησε το Soul Calibur IV με "κλειδωμένους" κάποιους συγκεκριμένους χαρακτήρες, οι οποίοι όμως είχαν ήδη δημιουργηθεί μέσα στην κανονική περίοδο ανάπτυξης του τίτλου και συμπεριληφθεί στον οπτικό του δίσκο έτοιμοι κι ολοκληρωμένοι. Η Namco ζήτησε έξτρα χρήματα για να τους αποκαλύψει, "ανοίγοντας μια κερκόπορτα" που αλλοίωσε για πάντα την έννοια του DLC. Με τα γνωστά επακόλουθα - όπως το ακριβές αντίστοιχο πρόσφατο της Capcom και του Street Fighter X Tekken.