Η Microsoft παρουσίασε και δύο τίτλους δράσης των οποίων έχει εξασφαλίσει την αποκλειστικότητα. Ό ένας, το Ryse, αξιοποιεί προοπτική πρώτου/τρίτου προσώπου που διαδραματίζεται στην εποχή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και αναθέτει στον παίκτη το ρόλο ενός λεγεωνάριου που πρέπει να οδηγήσει στο πεδίο της μάχης συναδέλφους του για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Ένα... Call of Duty με ασπίδες και σπαθιά, τρόπον τινά. Αν και εντυπωσιακή από πλευράς σκηνοθετικής και τεχνικής, η δημιουργία της Crytek είχε όλα τα γνωρίσματα παραγωγής μάλλον απλοϊκής στον τρόπο παιχνιδιού, έπασχε πολύ στον τομέα της κίνησης των χαρακτήρων, ενώ η "καθοδηγημένη δράση" των CoD έχει κουράσει εδώ και καιρό. Η Crytek θα πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο αν θέλει το Ryse να ξεχωρίσει και να στηρίξει μια σειρά τίτλων ενδεχομένως.
Ο άλλος τίτλος του οποίου την αποκλειστικότητα έχει εξασφαλίσει η Microsoft δεν είναι άλλος από το Titanfall, την πρώτη δημιουργία ενός μεγάλου αριθμού από στελέχη της Infinity Ward (των Call of Duty) που έφυγε από την Activision και ίδρυσαν την Respawn Entertainment συνεργαζόμενοι με την Electronic Arts. Ο τίτλος αυτός είναι πρώτου προσώπου και ως σημαντικό του "ατού" (πέρα από τον απίστευτο τεχνικό τομέα) προβάλλει την εναλλαγή παιχνιδιού ανάμεσα σε "απλό" πεζό μαχητή και σε μαχητικό εξωσκελετό που αυτός μπορεί να αξιοποιήσει κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων. Έμφαση έχει δοθεί κυρίως στις Δικτυακές μάχες και επιλογές, χωρίς να λείπει και σεναριακό τμήμα. Το Titanfall αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014.
Στο ασαφές και κατά βάση δίχως νόημα trailer που μας... πληροφόρησε ότι η Microsoft αναπτύσσει νέο Halo για το Xbox One (λες και αμφέβαλλε κανείς), δεν θα σταθούμε, όπως δεν θα σταθούμε και στην αποκλειστικότητα που εξασφάλισε η Microsoft για το Dead Rising 3 της Capcom (δεν είναι τίτλος βάσει του οποίου "κρίνονται συστήματα). Δεν θα σταθούμε επίσης στο αγαπημένο μεν, πασίγνωστο και όχι αποφασιστικής σημασίας, δε, Μinecraft. Θα σταθούμε όμως στο εξής σημαντικό: η Microsoft έχει επιδιώξει να προσφέρει μέσα στον πρώτο χρόνο του Xbox One πάνω από 100 games, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, όμως κανένα από όσα επιδείχθηκαν δεν δίνει την αίσθηση της "επόμενης γενιάς". Είναι όλα ομορφότερες εκδόσεις υπαρχόντων παραγωγών - κάτι που άλλους gamers δεν θα ενοχλήσει, άλλους ίσως το αντίθετο. Με εξαίρεση, δε, το Titanfall ίσως (και αυτό οριακά), κανένας τίτλος απ' όσους επιδείχθηκαν δεν είναι αληθινό system seller, δηλαδή η παραγωγή που θα ποθήσει τόσο πολύ ένας gamer, ώστε να προχωρήσει στην αγορά ενός Xbox One για να τον απολαύσει. Υπάρχει πάντως πολύς χρόνος ανάμεσα στο σήμερα και το Νοέμβριο, αρκετός για αλλαγές και εκπλήξεις. Μέχρι να πλησιάσουμε πολύ περισσότερο, λοιπόν, στην κυκλοφορία του Xbox One (ειδικά στη χώρα μας), υπομονή!