Όσον αφορά τις διαπιστώσεις μας κατά τις ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο: το Studio Santa Monica έκανε συγκεκριμένες επιλογές όσον αφορά στην ισορροπία των διαφόρων στοιχείων του God of War. Οι μάχες σώμα με σώμα, για παράδειγμα, παραμένουν ο ακρογωνιαίος λίθος του παιχνιδιού σε όλη του τη διάρκεια - στην πλειοψηφία των περιπτώσεων όμως το χαρακτηριστικό όπλο του Kratos, οι Blades of Chaos, στο χειρισμό αποπνέουν την ίδια αίσθηση, σαν να μην κάνουν ιδιαίτερη διαφορά οι αναβαθμίσεις και οι extra ιδιότητες που μπορεί ο παίκτης να τούς προσθέσει. Τα εφέ είναι διαφορετικά - και σε περιπτώσεις θα χρειαστεί να αξιοποιηθούν συγκεκριμένες ιδιότητες - όμως η αίσθηση είναι παρόμοια. Όχι απαραίτητα κακό, αλλά δημιουργικά μια χαμένη ευκαιρία.
Οι μακρινές "λαβές" με τις αλυσίδες, οι συνδυασμοί κινήσεων και στοιχείων μαγείας, ο δείκτης "οργής" του Kratos και, φυσικά, οι προ-σκηνοθετημένες σεκάνς όπου ο παίκτης πρέπει να πατήσει συγκεκριμένα πλήκτρα σε συγκεκριμένο χρόνο, όλα προσφέρουν ποικιλία στις συγκρούσεις. Οι σεκάνς αφορούν στους μεγαλύτερους αντιπάλους, προφανώς, καθώς και σε κάποια σημεία όπου οι τοποθεσίες του τίτλου επιφυλάσσουν παγίδες. Μιλώντας, δε, για το περιβάλλον και τις τοποθεσίες, ο Kratos στο Ascension κάνει περισσότερα... "σκαρφαλώματα" και "κρεμάσματα" απ' ότι σε οποιοδήποτε άλλο God of War. Ευτυχώς, ο χειρισμός του και στα δύο έχει εξελιχθεί ολοφάνερα, ώστε και ακριβέστερα να είναι τα άλματα και τα πιασίματα, και περισσότερο αξιόπιστα.
Το άλλο στοιχείο στο οποίο έχει δοθεί περισσότερη έμφαση - και ταυτόχρονα... λιγότερη - απ' ότι σε παρελθόντα God of War, είναι αυτό των γρίφων. Αριθμητικά, αυτοί είναι πιο πολλοί και εμφανίζονται περισσότερο τακτικά από το πρώτο τρίωρο του σεναριακού τμήματος και μετά. Ποιοτικά, ωστόσο, δεν είναι τόσο προκλητικοί όσο θα θέλαμε στην πλειοψηφία τους, αλλά μάλλον εύκολοι. Υπάρχουν πάντως κάποιοι αληθινά έξυπνοι, καθώς και κάποιοι για την επίλυση των οποίων ο Kratos πρέπει να αξιοποιήσει ειδικές "δυνάμεις" που τού προσφέρονται προσωρινά γι' αυτό το σκοπό, όπως να "αναστηλώσει" γκρεμισμένα στοιχεία του περιβάλλοντος ή να δημιουργήσει "κλώνους" του εαυτού του ώστε να διαχειριστεί πολλούς μοχλούς ταυτόχρονα.
Ο τομέας όπου έχει διοχετεύσει το Studio Santa Monica την περισσότερη διάθεσή της για καινούργια πράγματα είναι σίγουρα αυτός της συμμετοχής πολλών παικτών, ανταγωνιστικά και συνεργατικά, μέσω PlayStation Network. Για την πλευρά αυτή του Ascension, ακριβώς επειδή είναι σημαντική, έχουμε δημοσιεύσει ειδικό άρθρο ακριβώς εδώ!