Αν σκεφτεί κανείς διάρκεια πόσων χρόνων καλύπτουν αυτοί οι 4 τίτλοι, πόσα χρόνια διαφοράς χωρίζουν τον έναν από τον άλλο - καθώς και με πόσο διαφορετικά δεδομένα αναπτύχθηκε ο καθένας - η φιλοδοξία εκ μέρους της Microsoft να τους... "ευθυγραμμίσει" γίνεται αμέσως κατανοητή. Στη διάρκεια των μηνών από την ανακοίνωση της Master Chief Collection και μετά, ωστόσο, τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης εστίασαν στο ομολογουμένως εντυπωσιακό τεχνικό άλμα των τεσσάρων Halo (την αναδημιουργία τους σε ανάλυση 1080p και παρουσίαση στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο) και στα διάφορα extras τύπου π.χ. ντοκυμαντέρ "making of". Αυτό αδικεί, όπως αποδεικνύεται, την όλη παραγωγή: η αλήθεια είναι πως η πιο πολλή δουλειά δεν γίνει τελικά στον τεχνικό τομέα, απλώς αυτός ήταν ο ευκολότερος να προωθηθεί από τη Microsoft. Η πιο πολλή δουλειά έχει γίνει αλλού.
Συγκεκριμένα: για να δημιουργηθεί έστω και ενός βασικού επιπέδου "συνάφεια" ανάμεσα στα τέσσερα Halo, έχουν "γυριστεί" κάποιες σεκάνς σε 3D εξ αρχής και έχουν επεκταθεί άλλες, μουσική έχει ξαναγραφεί, ηχητικά εφέ έχουν αλλάξει, επιλογές παιχνιδιού έχουν τροποποιηθεί, πεδία μάχης έχουν επανασχεδιαστεί. Έχουν, δε, προστεθεί ακόμη και νέα στοιχεία, που δεν βρίσκονταν παλιότερα εκεί, ώστε να υπάρχει και κάποια σύνδεση με το Halo 5: Guardians (!). Θα ομολογήσουμε πως δεν παρατηρήσαμε... όλες ακριβώς τις διαφορές ή βελτιώσεις ή προσθήκες στα remake του Xbox One σε σχέση με τις αρχικές τους εκδοχές, είναι ωστόσο βέβαιο πως οι φανατικοί φίλοι των Halo θα εντοπίσουν πολύ περισσότερες. Είναι φυσικό: εν τέλει, η Master Chief Collection έχει δημιουργηθεί γι' αυτούς. Οι κάτοχοι Xbox One που δεν συγκινούνται από τα Halo αλλά προτιμούν τα shoot' em up, κατά πάσα πιθανότητα παίζουν Call of Duty: Advanced Warfare αυτόν τον καιρό.
Για να μην... υποπέσουμε βέβαια στο ίδιο λάθος με αυτό που περιγράψαμε στην αρχή αυτής της παρουσίασης, το Halo: The Master Chief Collection έχει και αδυναμίες. Μία ολοφάνερη οφείλεται στην επιθυμία της Microsoft να "παραμείνει πιστή στο πνεύμα των αρχικών τίτλων": όλα τα Halo παρουσιάζονται σε ανάλυση 1080p και ρυθμό ανανέωσης στα 60 καρέ, ναι, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως "κρύβεται" η ηλικία τους όσον αφορά το γενικό σχεδιασμό, τα μοντέλα, τις υφές υλικών κλπ. Αν γινόταν πλήρης "αποκατάσταση" και σε αυτά, θα μιλούσαμε για... καινούργια games, όχι για remakes - το οπτικό αποτέλεσμα, ωστόσο, ενίοτε δεν είναι καλαίσθητο. Για τον ίδιο λόγο υπάρχει και η σχετική ανομοιομορφία στην αίσθηση του ελέγχου που προσφέρει το τμήμα συμμετοχής πολλών παικτών σε κάθε Halo - λόγος για τον οποίο αυτά τα "remix" που μπορεί να κάνει θεωρητικά κανείς ανάμεσα στα πεδία μάχης διαφορετικών Halo με τη λειτουργία Forge, τελικά δεν έχουν ιδιαίτερα ενδιαφέρον αποτέλεσμα.