Οι σχετικές ενδείξεις είχαν αρχίσει να διαφαίνονται από το 2011 κιόλας - και μπορεί να χρειάστηκε τελικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ' ότι είχαν προβλέψει οι διάφοροι αναλυτές, όμως τελικά... συνέβη: περισσότερα από 70 εκατομμύρια PlayStation3 έχουν διατεθεί ως τις αρχές Νοέμβρη στην παγκόσμια αγορά, αριθμός που και η Microsoft ανακοίνωσε ως δικό της ορόσημο στο τέλος Σεπτεμβρίου. Τα δύο συστήματα υψηλής ευκρίνειας, λοιπόν, είναι πρακτικά ισοδύναμα πλέον στις πελατειακές τους βάσεις συνολικά (υπερέχει το ένα του άλλου σε διαφορετικές αγορές) και όλοι περιμένουν με ενδιαφέρον να διαπιστώσουν, τον Ιανουάριο πλέον, αν η επερχόμενη εορταστική περίοδος θα "γείρει την πλάστιγγα" προς τη μία ή προς την άλλη πλευρά.
Η εξισορρόπηση αυτή συνέβη παρά το γεγονός ότι η Microsoft συνεχίζει το επιτυχημένο σερί περισσότερων πωλήσεων με το Xbox 360 από τη Sony και το PS3 στις ΗΠΑ. Ολοφάνερα η πρακτική... απουσία πλέον του Xbox 360 στην Ιαπωνία, καθώς και η άνοδος του PS3 στην Ευρώπη και την Αυστραλία, έδωσαν στην ιαπωνική εταιρεία την ώθηση που χρειαζόταν έναντι της αμερικανικής. Tο PS3 κατόρθωσε, αργά αλλά σταθερά, να ξεπεράσει το μειονέκτημα του "ενός έτους πίσω" στην κυκλοφορία του σε σχέση με το Xbox 360 (ή και... δύο ετών αν σκεφτεί κανείς πόσο ακριβό ήταν αρχικά), να βελτιώσει πάρα πολύ τη δική του Δικτυακή υπηρεσία σε σχέση με την δημοφιλέστερη του Xbox Live και να "χτίσει" μια βιβλιοθήκη AAA, αποκλειστικών σε αυτό τίτλων. Εξ ου και η ισοδύναμη θέση τους στην αγορά αυτή τη στιγμή - και οι παρόμοιες πιθανότητες που έχουν και τα δύο συστήματα να ξεπεράσουν στην πλήρη διαδρομή τους το Wii της Nintendo, που έχει μεν ξεπεράσει τα 97 εκατομμύρια συστήματα, είναι όμως εμπορικά "νεκρό" πλέον.
H Sony, με την ευκαιρία της ανακοίνωσης για τα 70 εκατομμύρια συστήματα PS3 στην αγορά, δημοσιοποίησε και κάποια ακόμη στοιχεία: για το οικιακό της φορμά διατίθενται πλέον (σε μορφή δίσκου και σε ψηφιακή) πιο πολλά από 3500 διαφορετικά games, τα οποία έχουν πωληθεί σε 600 εκατομμύρια αντίτυπα ως τώρα. Η ιαπωνική εταιρεία επίσης επιβεβαίωσε πωλήσεις 15 εκατομμυρίων για το δικό της σύστημα χειρισμού με ανίχνευση κίνησης, το PlayStation Move (θα μπορούσε να είναι καλύτερη η πορεία του ομολογουμένως), για το οποίο διατίθενται πλέον πάνω από 400 συμβατοί τίτλοι. Πολύ καλύτερα είναι τα στατιστικά του PlayStation Store, του Δικτυακού καταστήματος της ιαπωνικής εταιρείας για games και extra περιεχόμενο, ειδικά μάλιστα για έναν παγκόσμιο κολοσσό όπως η Sony: πιο πολλά από 170.000 ψηφιακά προϊόντα έχουν πωληθεί από το 2006, εκ των οποίων μόνο το 1/3 περίπου ήταν σχετικό με games. Αυτό σημαίνει πως η Sony πέτυχε σε σημαντικό βαθμό τον αρχικό της στόχο για ευρεία διάθεση μουσικής και ταινιών μέσα από το PS3, δραστηριότητες νευραλγικής σημασίας για τη συγκεκριμένη πολυεθνική. Ας ελπίσουμε, ωστόσο, η... αναλογία του 1/3 να διατηρηθεί και να μην υποτιμηθεί περαιτέρω, όταν κάνουμε σε μια πενταετία αντίστοιχη κουβέντα για το PS4!