Το ίδιο σημαντικό με τις επιδόσεις στο θέμα των δίσκων SSD είναι και το γεγονός ότι για το Xbox Series X η Microsoft έχει επιλέξει συγκεκριμένο τρόπο επέκτασης του αποθηκευτικού χώρου, ενώ η Sony έχει "αφήσει τον δρόμο ανοιχτό" για πολύ περισσότερες επιλογές μακροπρόθεσμα. Η υποδοχή της "κάρτας SSD" στο πίσω μέρος του νέου Xbox δέχεται μόνο ένα μοντέλο επέκτασης από έναν κατασκευαστή (οπότε δεν θα γίνει φθηνότερη για πολύ καιρό), ενώ η υποδοχή για SSD NVME PCI Express 4.0 του PS5 θα δέχεται οποιοδήποτε μοντέλο, οποιουδήποτε κατασκευαστή χωράει σε αυτήν και έχει ίση ή ανώτερη ταχύτητα από εκείνη του εσωτερικού SSD στο σύστημα της Sony. Και οι δύο λύσεις αρχικά θα είναι ακριβές. Όμως αυτή που επέλεξε η Sony θα αποδειχθεί σαφώς περισσότερο φιλική προς τον καταναλωτή από το 2021 και μετά.
Άλλη διαφορά που ενδέχεται να επηρρεάσει τα κοινά games ανάμεσα στα Xbox Series X και PlayStation5: η διαμόρφωση της μνήμης συστήματός τους. Αυτή ανέρχεται στα 16GB και για τα δύο, όμως για κάποιο λόγο - εξοικονόμηση κόστους ίσως; - η Microsoft τα έχει "σπάσει" σε δύο τμήματα, ένα των 10GB και ένα των 6GB. Εκείνο των 10GΒ είναι ταχύτερο από τα 16GB του PS5 και εκείνο των 6GB βραδύτερο, το πρόβλημα όμως είναι πως αυτή η διάταξη δημιουργεί ένα πρόσθετο σημείο προσαρμογής (ή και εμπόδιο) που πρέπει να διαχειριστούν οι δημιουργοί games στις παραγωγές τους. Τα 16GB του PS5 λειτουργούν στο σύνολό τους στην ίδια ταχύτητα, επαρκώς υψηλή ούτως ή άλλως.
Υπάρχουν επίσης δύο ξεχωριστά στοιχεία που αποτελούν για την ώρα σαφές πλεονέκτημα του ενός συστήματος έναντι του άλλου, καθώς αντίστοιχά τους... ένθεν και ένθεν δεν έχουν ανακοινωθεί. Το ένα, από την πλευρά του Xbox Series X, είναι το λεγόμενο Dynamic Latency Input, λειτουργία που με την βελτιστοποίηση της "ροής" μεταφοράς εντολών χειρισμού σε πολλαπλά σημεία της όλης "αλυσίδας" - από το πάτημα ενός πλήκτρου στο χειριστήριο μέχρι την προβολή της αντίστοιχης ενέργειας στην οθόνη - υπόσχεται να καταστήσει τον έλεγχο περισσότερο γρήγορο και ακριβή από ποτέ. Το άλλο, από την πλευρά του PS5, είναι φυσικά το σύστημα Tempest 3D Audio το οποίο υπόσχεται απόδοση ήχου α λα Dolby Atmos (και ακόμη καλύτερου ποιοτικά σε ικανά ηχοσυστήματα), κατά πολύ λεπτομερέστερου του απλώς "3D". Και τα δύο απομένει ν' αποδείξουν πρακτικά πόση διαφορά μπορούν να επιφέρουν στον τρόπο που προσφέρονται τα games τους.
Το μόνο σίγουρο; Παρά την φημολογία πολλών μηνών γύρω από τις υποθετικές επιδόσεις των Xbox Series X και PS5, εν τέλει δεν είναι εφικτή η σύγκριση "μήλα προς μήλα" μόνο βάσει αριθμών. Η περίφημη... μάχη των Teraflops - του πόσα TF γραφικών αποδίδουν δύο συστήματα αν τα "μετρήσουμε" όπως κάνουμε στις κάρτες γραφικών για PC - είναι άνευ αντικειμένου: στο νέο Xbox αυτά είναι θεωρητικά 12 και στο PS5 θεωρητικά 10.3, αλλά είναι τόσες οι προσαρμογές που έχουν κάνει και οι δύο εταιρείες "γύρω από" το υποσύστημα γραφικών, ώστε αυτή η διαφορά να είναι εύκολο ν' ανατραπεί και δύσκολο να φανεί όταν μιλάμε για τα games αυτά καθ' αυτά. Αντιστοίχως η καταλυτική υπεροχή του PS5 στην ταχύτητα του SSD του δεν θα είναι εύκολο να αξιοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά games του ακριβώς επειδή μεγάλο ποσοστό από αυτά θα αναπτύσσονται και για Xbox Series X - και οι προγραμματιστές δεν θα βελτιστοποιούν για το πρώτο, αλλά για τον κατώτερο κοινό παρανομαστή, δηλαδή το δεύτερο.
Όλα, λοιπόν, ξαναγυρίζουν στις αποκλειστικές παραγωγές: κάθε ένα από τα δύο συστήματα έχει κάποια πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνιστικού του, αλλά το πώς θα τα επιδείξει με τον πλέον εντυπωσιακό, πειστικό τρόπο στο κοινό βαρύνει ως... ευθύνη, εν πολλοίς, τους ώμους των ίδιων των Sony και Microsoft. Εκεί οι Ιάπωνες σε αυτό το χρονικό σημείο υπερτερούν καταλυτικά, καθώς και εμπειρότερες ομάδες ανάπτυξης είναι αυτές που απαρτίζουν τα Sony Worldwide Studios, και κατά πολύ περισσότερο επιτυχημένες "σειρές" games έχει στην διάθεσή του ο ιαπωνικός κολοσσός για να αξιοποιήσει. Η Microsoft έχει κάνει πολλές επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα - εξαγοράζοντας σεβαστό αριθμό από όντως ταλαντούχες ομάδες ανάπτυξης - και θέλουμε να πιστεύουμε πως κάποια στιγμή αυτές οι επενδύσεις θα αποδώσουν, αλλά το χρονικό πλαίσιο δεν είναι αυτό του 2020 και του 2021. Και αυτό τυχαίνει να είναι το κρίσιμο για την επιτυχία ή όχι του νέου PlayStation και του νέου Xbox, όπως απέδειξε η παρούσα γενιά τους.
Έχουμε πάντως την εντύπωση πως μπορούμε να περιμένουμε την γνωστοποίηση μερικών ακόμη δυνατοτήτων των δύο νέων συστημάτων τόσο από την Sony, όσο και από την Microsoft, στις οποίες δεν έχουν αναφερθεί καθόλου ως τώρα. Θα αποδειχθούμε σωστοί και, το κυριότερο, θα είναι αυτές οι δυνατότητες τόσο σημαντικές ώστε να αναδεικνύουν το ένα σύστημα ως συνολικά καλύτερο από το άλλο χωρίς αμφιβολίες από κανέναν; Βαδίζουμε ακόμη τον Μάρτιο: με άλλα λόγια... έχουμε καιρό!