Είδος: RPG
Φορμά: PlayStation5
Τιμή: €79,99
Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Interactive Entertainment
Ασχέτως του πόσο ή πώς αλλάζει η αγορά των video games με την πάροδο των ετών, υπάρχουν... "σιγουράκια" που δεν παύουν να ισχύουν - και ένα από αυτά είναι το εξής: κάθε νέο σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας χρειάζεται τουλάχιστον έναν τίτλο για αφοσιωμένους gamers γιατί, πολύ απλά, αυτοί είναι οι πρώτοι που θα καταβάλλουν χωρίς δισταγμό τα 400 ή 500 ευρώ που αυτά τα συστήματα ζητούν. Η Sony το γνωρίζει οπότε, ενώ προσφέρει για το ξεκίνημα του PlayStation5 και "ευρείας αποδοχής" και "οικογενειακά" games, δεν παρέλειψε να προσφέρει αυτό το ένα για τους παίκτες που ζητούν την πρόκληση και τον εντυπωσιακό οπτικοακουστικό τομέα που θα τους επιτρέψει να θαυμάσουν τί μπορεί να κάνει το νέο τους απόκτημα. Και, ε, αν θέλει να μιλήσει κανείς για πρόκληση, μπορεί να μην μιλήσει για... τίτλο Souls;
Η σειρά των Dark Souls της From Software είναι γνωστή, ακόμη και σε όσους δεν τα έχουν παίξει ποτέ, ακριβώς για αυτό τους το υψηλό επίπεδο πρόκλησης και δυσκολίας που κατέληξε να ορίζει δική του υποκατηγορία video games - όμως ο... "παππούς" τους είναι ένα cult hit που ομολογουμένως δεν γνώρισε την ίδια εμπορική επιτυχία όταν πρωτοεμφανίστηκε. Αναφερόμαστε στο Demon's Souls του 2009, έναν τίτλο που έγινε διαθέσιμος αποκλειστικά για το PlayStation3 και ναι μεν εντυπωσίασε αλλά δεν μπορούσε παρά να υπακούει και στους τεχνικούς περιορισμούς του συστήματος εκείνου. Ίσως λοιπόν το ιδανικό υλικό, από αυτήν την άποψη, για ένα remake που θα αναδείξει τί μπορεί να κάνει το PS5, υπενθυμίζοντας στο σεβαστό πια κοινό των Dark Souls από πού ξεκίνησαν πριν από 11 ολόκληρα χρόνια.
Στο Demon's Souls ο παίκτης αναλαμβάνει τον έλεγχο ενός ιππότη που στέλνεται στο βασίλειο της Boletaria - κυριευμένο από τέρατα που ο σατανικός "Old One" έχει εξαπολύσει βυθίζοντας παράλληλα την χώρα σε ομίχλη - με την αποστολή να εξοντώσει τον βασιλιά Allant. Ο βασιλιάς αυτός, πειραματιζόμενος με τη μαγεία, ξύπνησε από τον λήθαργό του τον "Old One" και, προκειμένου ο δεύτερος να επιστρέψει εκεί, ο πρώτος πρέπει να πεθάνει. Ο παίκτης εισβάλλει στο βασίλειο με αυτόν τον σκοπό αλλά πολύ γρήγορα σκοτώνεται... και όταν επανέρχεται στην ζωή θα πρέπει να φέρει την αποστολή του σε πέρας και για προσωπικούς λόγους, ειδάλλως η ψυχή του θα παραμείνει δέσμια ενός χώρου ανάμεσα στην ζωή και τον θάνατο για πάντα.
Έτσι στο... μακρινό 2009 οι κάτοχοι PS3 ήλθαν για πρώτη φορά σε επαφή με τον γνώριμο πια μηχανισμό της σειράς Souls: έναν κεντρικό χώρο-ορμητήριο απ' όπου ο παίκτης μπορεί να μεταβεί σε άλλες περιοχές ή διαστάσεις, καθώς και τους... αναρίθμητους θανάτους στα χέρια αντιπάλων του, την ανάσταση του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα, την επιστροφή του στην αρχή της κάθε τέτοιας διαδρομής και την προσπάθεια - ξανά και ξανά... και ξανά - μέχρι την επιτυχία. Η εξερεύνηση των περιοχών του Demon's Souls, λοιπόν, γίνεται ένας μεγάλος και περίπλοκος... γρίφος, καθώς ο παίκτης πρέπει να ανακαλύψει όλες τις παγίδες, όλα τα αδύναμα σημεία των αντιπάλων του και όλα όσα πρέπει να κάνει κάθε φορά ώστε να επιτύχει εν τέλει τον στόχο του.
Ακόμη και αν ήταν εύκολο, δεν θα ήταν απλό - και στην περίπτωση του Demon's Souls... δεν είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Η παρομοιώδης δυσκολία των Dark Souls είναι πανταχού παρούσα εδώ στην πρωτόλεια, ακατέργαστη μορφή της, καθώς ορισμένα από τα μετέπειτα στοιχεία τους λείπουν και ο παίκτης θα πρέπει να στηριχθεί κυρίως στα αντανακλαστικά, την υπομονή και την κατάλληλη επιλογή κι αναβάθμιση όπλων και μαγείας προκειμένου να εξοντώσει την μεγάλη ποικιλία από αντιπάλους που βρίσκονται στον δρόμο του. Η περίφημη δημιουργική ομάδα της Bluepoint, που υπογράφει την διασκευή του αρχικού τίτλου για το PS5, έχει κάνει "βελτιώσεις στα σημεία" σε δευτερεύοντα στοιχεία αλλά συνειδητά επιλέξει να μεταφέρει αυτούσια την πρόκληση με την οποία η From Software είχε προικίσει τον τίτλο της το 2009.
Αυτό πρακτικά σημαίνει δύο πράγματα. Πρώτον, πως όσοι και όσες είχαν παίξει το αρχικό Demon's Souls το 2009 θα διαπιστώσουν πως "όλα βρίσκονται στην θέση τους", έστω κι αν αυτό δεν... βοηθάει όσο θα περίμενε κανείς! Δεύτερον, πως ακόμη και πάρα πολύ καλοί παίκτες που έχουν ήδη ασχοληθεί με τα Dark Souls και γνωρίζουν την δυσκολία των τίτλων αυτών της From θα πεθάνουν πολλές, πάρα πολλές φορές προκειμένου να φτάσουν μέχρι την τελική μάχη του Demon's Souls για PS5: είναι απλώς εκείνο το είδος του τίτλου που απαιτεί υπομονή κι επιμονή σχεδόν στο... όριο της λογικής (ενίοτε και πέρα από αυτήν) προκειμένου να ξεπεράσει κανείς όλα τα εμπόδια που βρίσκονται στον δρόμο του. Το συναίσθημα που εισπράττει ο παίκτης όταν τελικά το κατορθώσει είναι ασύγκριτο, όμως η διαδικασία... σίγουρα δεν είναι για όλους.