Knack

Από τα games του PS4, ο αδύναμος κρίκος

Την αίσθηση του "καλύτερο, αλλά όχι αρκετά" εισπράττει ο παίκτης και από τον τεχνικό τομέα του Knack. Τα γραφικά είναι μεν ανάλυσης 1080p, κινούνται γρήγορα και ομαλά με 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, δεν στερούνται όμως προβλημάτων που ακόμη και σήμερα παρατηρούμε στο PS3 - όπως τις... "κλιμακωτές" διαγώνιες γραμμές (aliasing). Το κυριότερο, δεν έχουν να επιδείξουν κάτι το οπτικά ενδιαφέρον: διακρίνονται από μέτριου επιπέδου καλλιτεχνική επιμέλεια, προβλέψιμο cartoony σχεδιασμό και κοινοτυπία στην παρουσίαση... περίπου των πάντων. Ο ήχος κινείται στα ίδια οριακά ικανοποιητικά επίπεδα, με εφέ που λειτουργούν μεν αλλά θα μπορούσαν να προέρχονται από οποιοδήποτε άλλο platform game και απόδοση διαλόγων απολύτως τυπική.

Το Knack έχει να επιδείξει και στοιχεία σαφώς θετικά. Ο έλεγχός του, για παράδειγμα, είναι άμεσος και σχεδόν άψογος. Η τεχνική του "streaming", χάρις στην οποία ο τίτλος δεν έχει "παύσεις για φόρτωμα" ανάμεσα στα επίπεδά του αλλά αντλεί τα απαραίτητα δεδομένα για το επόμενο επίπεδο ενόσω ο παίκτης παίζει το προηγούμενο, αποδίδει πολύ καλά. Είναι, επίσης, μεγάλο σε διάρκεια: έχουμε ασχοληθεί μαζί του περισσότερες από 14 ώρες ήδη και το PSN αναφέρει πως δεν έχουμε ξεπεράσει το... 25% στα σχετικά Trophies (!). Όλα αυτά ωστόσο δεν αρκούν για να εξισορροπήσουν το αδιάφορο σενάριο, το επαναλαμβανόμενο gameplay και την - πολύ απλά - όχι ξεχωριστή εικόνα που αποπνέει το Knack συνολικά. Είναι ένας τίτλος που ολοφάνερα θα μπορούσε να είναι καλύτερος και για κάποιο λόγο - έλλειψη απαραίτητου χρόνου; περιορισμένοι πόροι ανάπτυξης; απειρία των ανθρώπων που υλοποίησαν τα χαρακτηριστικά του στοιχεία; - δυστυχώς δεν είναι.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, το Knack δεν είναι σε καμία περίπτωση κακή παραγωγή. Για την ακρίβεια, σε άλλο πλαίσιο και χρονική στιγμή, δεν θα διστάζαμε να το προτείνουμε, κυρίως σε παίκτες μικρής ηλικίας λόγω της απλότητάς του. Το πρόβλημα είναι πως (α) είναι μία δημιουργία που πιθανώς θα μπορούσε να είχε κυκλοφορήσει στο PS3 και όχι στο PS4 χωρίς δραματικές αλλαγές - άρα ο αντικειμενικός λόγος ύπαρξής του δεν είναι πρακτικά... λόγος - και πως (β) δεν προσφέρει αρκετά πράγματα ως platform game, ανεξαρτήτως όλων των άλλων, ώστε να κερδίσει μία θέση δίπλα π.χ. στα Mario ή τα Ratchet&Clank αυτού του κόσμου. Ίσως αργότερα - σε μειωμένη τιμή πώλήσης ή ως τμήμα των δωρεάν games του PS Plus - να έχει νόημα να αποκτηθεί για τον... μικρό gamer της οικογένειας. Αυτή τη στιγμή, ωστόσο, οι νέοι κάτοχοι ενός PS4 έχουν καλύτερες επιλογές στο νέο σύστημα της Sony από το Knack. Ποτέ άλλοτε ο... νοών δεν εννόησε τόσο!

Βαθμολογία: 4 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ