Είδος: Αξεσουάρ
Τιμή: €0,00
Εταιρία: Logitech
Mπορεί το PlayStation3 να άργησε να αποκτήσει video games αποκλειστικά και τόσο υψηλής ποιότητας ώστε να "επιβάλλουν", τρόπον τινά, την αγορά του, όμως δεν χωρά αμφιβολία ότι το Gran Turismo 5 Prologue - ακόμη και στην περιορισμένου περιεχομένου έκδοσή του - στα μάτια πολλών έχει τη δυναμική για ακριβώς αυτό. Η Logitech είχε μακρά και επιτυχημένη συνεργασία με τη Sony στην υποστήριξη διαφόρων εκδόσεων Gran Turismo με ειδικό χειριστήριο-τιμόνι στο παρελθόν, δεν υφίσταται λοιπόν αιτία να μην συνεχιστεί η "παράδοση" αυτή και με το νέο Force GT (το οποίο φέρει παρεμπιπτόντως και το χαρακτηρισμό του "επίσημου" για το συγκεκριμένο video game). Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την καινούργια πρόταση της ελβετικής εταιρείας με το GT5 και στις επόμενες παραγράφους ακολουθούν οι εντυπώσεις μας από τον πιο συναρπαστικό συνδυασμό software-hardware για το κοινό που έχει (α) στην κατοχή του ένα PS3 και (β) πάθος για τα racing simulators της Polyphony Digital.
To Force GT αποτελεί ουσιαστικά τον "πνευματικό διάδοχο" του θρυλικού Force Pro για το PS2 και δεν σκοπεύει να... "προκαλέσει" το κορυφαίο περιφερειακό της Logitech στην κατηγορία, το G25: το γεγονός είναι εμφανές όχι μόνο λόγω της διαφοράς τιμής με το δεύτερο (περισσότερα από 150 ευρώ), αλλά και λόγω της κατασκευής του. Αυτή, αν και υψηλής ποιότητας και πάντοτε προσεγμένη στα πρότυπα της Logitech, δεν χαρακτηρίζεται από την... υπερπολυτέλεια του μετάλλου και του δέρματος του G25: μιλάμε άλλωστε για ένα περιφερειακό αποκλειστικά προορισμένο για χρήση με το PS3 και... δεν είχε νόημα να κοστίζει, μαζί με το GT5, σχεδόν όσο ένα PS3. Το Force GT δεν φέρει επίσης το πεντάλ του συμπλέκτη και την όπισθεν, τα οποία παραμένουν προνόμιο του G25, και τα προγραμματιζόμενα πλήκτρα του είναι λιγότερα.
Τίποτε όμως από τα παραπάνω δεν ενοχλεί τον παίκτη, εν τέλει, όταν αυτός καθήσει μπροστά στο Force GT και μία (ιδανικά ευμεγέθη) οθόνη, με το Blu-ray του Gran Turismo 5 στο drive του PS3: το περιφερειακό προσφέρει όλα όσα έχουν πραγματική σημασία γι' αυτόν τον τίτλο, από τα εφέ της ανάδρασης (force feedback, ισχυρότατο μάλιστα) μέχρι τη δυνατότητα στροφής του τιμονιού κατά 900 μοίρες (!), δυόμισι φορές από την αρχική του θέση δηλαδή. Η ανταπόκριση των πεντάλ για γκάζι και φρένο είναι άμεση, ο μοχλός των ταχυτήτων σταθερός και ακριβής, ενώ η ελαστική επένδυση με φολίδες στο τιμόνι δεν επιτρέπει στα χέρια να γλιστρούν ακόμη και μετά από... πολλούς αγωνιώδεις γύρους.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το περιφερειακό, όντας συνδεσμολογίας USB, είναι συμβατό και με το PlayStation2. Το μόνο χαρακτηριστικό του που δεν αποδίδει στο προηγούμενο σύστημα της Sony όπως στο νέο είναι η σημαντικότερη ίσως λειτουργική προσθήκη που έχει κάνει η Logitech τον τελευταίο καιρό σε προϊόντα της κατηγορίας αυτής: ο μοχλός ρύθμισης που εφαρμόζει διαφορετικά settings χειρισμού σε πραγματικό χρόνο. Αυτός μπορεί να προγραμματιστεί έτσι ώστε π.χ. σε μία θέση του να εφαρμόζει traction control μίας βαθμίδας και σε μία άλλη μίας άλλης, να προσφέρει άμεση πρόσβαση σε πιο "βαθύ" και πιο "ρηχό" φρένο, σε πιο "ανεκτικά" ή "σκληρά" αμορτισέρ κλπ. Ο μοχλός αυτός έχει 24 διαθέσιμες θέσεις και πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό που δεν βρίσκει κανείς σε κανένα άλλο περιφερειακό του είδους (ούτε καν στο G25), αξίζει λοιπόν ιδιαίτερης αναφοράς.
Λαμβάνοντας υπόψιν του κανείς όλα τα παραπάνω, είναι πολύ δύσκολο να μην συστήσει προς αγορά το Force GT: μπορεί τα 150 ευρώ που ζητά να μην είναι λίγα, όμως για τους κατόχους ενός PS3 που αγαπούν τα racing games (και όχι μόνο το Gran Turismo 5) είναι μία επένδυση που πραγματικά αξίζει, καθώς είναι κυριολεκτικά... "η μέρα με τη νύχτα" η αίσθηση που εισπράττει κανείς με ένα χειριστήριο-τιμόνι σε αυτούς τους τίτλους, σε σχέση με την αντίστοιχη που εισπράττει από ένα απλό SixAxis. Μερικές ώρες παιχνιδιού με ένα περιφερειακό του είδους και απλώς "δεν υπάρχει δρόμος επιστροφής", πόσο μάλλον όταν αυτό τυγχάνει της ποιότητας του Force GT. Οδηγήστε το Audi R8 ή την Aston Martin DB9 στους νυχτερινούς δρόμους του Λονδίνου και... θα μας θυμηθείτε!
Βαθμολογία: ****