banner

Mass Effect

Οι "μεταφορές", όπως θα έπρεπε να είναι

Με τα ισχυρότερα συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης, το Xbox 360 και το PS3, να αριθμούν από κοινού περισσότερα από 30 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, ήταν πρακτικά βέβαιο πως μία σειρά από games αρχικά σχεδιασμένα για τα δύο αυτά φορμά θα "έβρισκε το δρόμο της" και στους σκληρούς δίσκους των PC (του μόνου άλλου φορμά δηλαδή που μπορεί να προβάλλει hi-def γραφικά). Οι PC gamers δυστυχώς έχουν το δικαίωμα της... "γκρίνιας" για πολλές, πάρα πολλές μέτριες τέτοιες "μεταφορές" την τελευταία διετία - ένας λόγος παραπάνω, λοιπόν, να δηλώσει η στήλη την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι το Mass Effect, ένα από τα πιο ποιοτικά games του Xbox 360 και της κατηγορίας των action RPG τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο δεν αφήνει περιθώρια για γκρίνια, αλλά αποτελεί αληθινό "παράδειγμα προς μίμηση" για το πώς θα έπρεπε όλες οι εταιρείες από δω και στο εξής να επιδιώκουν την "αναβάθμιση" και όχι απλή "μεταφορά" οποιουδήποτε video game σε PC game.

O τίτλος σεναριακά στρέφεται γύρω από την προσπάθεια ενός (ή μίας) αξιωματικού κάπου στο μακρινό μέλλον, που καλείται να ερευνήσει τα αίτια μιας ανεξήγητη επίθεσης ενάντια σε έναν αποικημένο από ανθρώπους πλανήτη - για να ανακαλύψει γρήγορα πως το μυστήριο αυτό δεν είναι παρά η "κορυφή του παγόβουνου" μίας απειλής ευρύτερης που πρέπει, φυσικά, να αντιμετωπιστεί. Η μετάβαση του Mass Effect από το Xbox 360 σε PC φέρνει στο προσκήνιο όλες τις "φυσιολογικές" βελτιώσεις, αλλά και μία σειρά από όχι απαραίτητα αναμενόμενες. Στις πρώτες συγκαταλέγονται τα αισθητά καλύτερα γραφικά που, υποβοηθούμενα από τις υψηλότερες αναλύσεις και τα συνήθη φίλτρα, φαίνονται σαφώς ομορφότερα. Συγκαταλέγεται επίσης ο ακριβέστερος έλεγχος με πληκτρολόγιο και mouse, ο οποίος προσφέρει περισσότερη αμεσότητα και ευκολία στην μεταφορά των "εντολών" του παίκτη στα άλλα δύο μέλη της ομάδας του, στη στόχευση κλπ. Το όλο περιβάλλον χειρισμού γενικότερα είναι ανασχεδιασμένο και όχι απλή "αντιγραφή", γεγονός που με τη σειρά του βοηθά στο gameplay, ενώ ο ήχος και η παρουσίαση είναι το ίδιο υψηλού επιπέδου.

Στον τομέα του gameplay, πάντως, δεν έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικό - και, κατά την άποψή μας, δεν θα έπρεπε κιόλας. O τίτλος δίνει θαυμαστή ελευθερία στον παίκτη, από τη διαμόρφωση του βασικού χαρακτήρα που θα ελέγξει και το πώς θα επικοινωνήσει με την πλειάδα των άλλων που θα συναντήσει, μέχρι την καθοδήγηση των συντρόφων του στη μάχη και τις γενικές "ηθικές" επιλογές που θα κάνει (οι οποίες με τη σειρά τους επηρεάζουν το πώς τον αντιμετωπίζουν οι άλλοι χαρακτήρες). Η εξέλιξη του κυρίως σεναρίου διανθίζεται με τις "παράπλευρες" αποστολές και, καθώς το extra περιεχόμενο της έκδοσης για Xbox 360 διετέθη δωρεάν στην έκδοση του Mass Effect για Η/Υ, η συνολική διάρκεια του τίτλου μπορεί να ξεπεράσει τις 30 ή 40 ώρες - κάτι που ελάχιστα άλλα PC games καταφέρνουν πια, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Από τα παραπάνω, ένα και μόνο είναι το συμπέρασμα που μπορεί να εισπράξει κανείς σχετικά με το ανανεωμένο Mass Effect για PC: είναι μία από τις καλύτερες αγορές που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε κάτοχος Η/Υ απόλαυσε έστω και έναν από τους ιστορικούς τίτλους της BioWare στο παρελθόν. Έχει να επιδείξει όλες τις αρετές της αρχικής έκδοσης, πολλές βελτιώσεις και διόλου ευκαταφρόνητες προσθήκες. Οι κάτοχοι Xbox 360 που "εξάντλησαν" πέρυσι το περιεχόμενο του Mass Effect στο φορμά της Microsoft ίσως δεν κρίνουν ότι τα παραπάνω είναι λόγος αρκετός για να ασχοληθούν εκ νέου, οι PC gamers όμως που δεν είχαν την ευκαιρία να το κάνουν πραγματικά "χρωστούν στον εαυτό τους" την ενσωμάτωση της καινούργιας έκδοσης στη συλλογή τους. Έτσι!

Βαθμολογία: *****

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner