Τιμή: €0,00
Εταιρία: Konami
Κάθε φίλος ή φίλη της στήλης που έχει ασχοληθεί με κάποιον εκπρόσωπο της οικογένειας των Metal Gear στο παρελθόν, σε γενικές γραμμές γνωρίζει τί μπορεί να περιμένει από την νέα δημιουργία του Hideo Kojima: έναν τίτλο που εμπλέκει τον παίκτη σε μία σειρά αποστολών, όπου η χρήση του καμουφλάζ και της απόκρυψης ενδείκνυται και η χρήση μόνο των όπλων δεν βοηθά για πολύ. Οι gamers θα πρέπει και πάλι να χρησιμοποιήσουν έξυπνα το γύρω περιβάλλον, να παρατηρούν και να εκμεταλλεύονται καταστάσεις - χωρίς αυτό να σημαίνει, φυσικά, ότι θα αποφύγουν τις υποχρεωτικές συγκρούσεις με boss χαρακτήρες και γενικώς δύσκολους αντιπάλους. Στο MGS4 εν μέρει λόγω σεναρίου (που θέλει τον πασίγνωστο Snake αδύναμο σωματικά σε σχέση με το παρελθόν), εν μέρει λόγω των δυσκολότερων συνθηκών και των μεγαλύτερων προκλήσεων στις μάχες, ο πρωταγωνιστής έχει στη διάθεσή του περισσότερο εξοπλισμό από ποτέ στη διάθεσή του. Η ποικιλία των όπλων είναι ευρύτατη και ακόμη εντυπωσιακότερο είναι το γεγονός ότι όλα έχουν πραγματικά σωστή "αίσθηση" και είναι αναβαθμίσιμα - με το σύστημα σκόπευσης, δε, να είναι ακριβέστερο, η χρήση τους είναι αποτελεσματικότερη απ' ότι στο παρελθόν. Τα gadgets περιλαμβάνουν τη γνωστή πια στολή που προσαρμόζεται χρωματικά στο περιβάλλον, το... ρομποτάκι-ανιχνευτή (Metal Gear), το εξαιρετικό Solid Eye (μία υπερσύγχρονη "πυξίδα-sonar") και βέβαια τον πολυσυζητημένο... iPod (που περισσότερο "έχει πλάκα" παρά ουσιαστική χρησιμότητα).
Τα όπλα και τα gadgets, σε συνδυασμό με τη διευρυμένη γκάμα κινήσεων, την καλύτερη εκμετάλλευση του περιβάλλοντος και την ακρίβεια του χειρισμού, επιτρέπουν στους παίκτες να... "παραβούν τους κανόνες" σχετικά με το τί θα ήταν προτιμότερο ως προσέγγιση (η σιωπηλή διείσδυση ή η... κατά μέτωπον επίθεση) συχνότερα απ' ότι στο παρελθόν. Στην διάρκεια του gameplay που χαρακτηρίζει το MGS4 όμως πρέπει να λαμβάνονται στα υπόψιν και άλλοι παράγοντες πέραν της energy bar, όπως ο παράγοντας του "άγχους" ή του "ηθικού": αν τα επίπεδα αυτά πέσουν χαμηλά, ο Snake "δυσλειτουργεί" ακόμη περισσότερο, με τις ανάλογες συνέπειες. Με μικρή σχετικά προσοχή, πάντως, και τα δύο δεν θα δημιουργήσουν ιδιαίτερο πρόβλημα, ειδικά στους έμπειρους παίκτες. Ένα μικρό πρόβλημα ίσως παρουσιάσει, σε ολιγάριθμα ευτυχώς σημεία του τίτλου, η κάμερα που καλύπτει τη δράση: αν και ρυθμιζόμενη από τον παίκτη, σε πολλές σκηνές - όπου η δράση είναι πραγματικά καταιγιστική - απλώς δεν υπάρχει δυνατότητα για τέτοιες... πολυτέλειες. Και αυτή η αδυναμία, ωστόσο, δεν ενοχλεί σε βαθμό που να επηρεάζει αρνητικά το προσεγμένο gameplay.
Είναι πάντως ο τεχνικός τομέας του MGS4 αυτός για τον οποίο μη κάτοχοι PS3 θα μπουν στον πειρασμό να αγοράσουν επιτέλους το σύστημα της Sony, είναι τα γραφικά και ο ήχος αυτά που τοποθετούν τη συνολική εμπειρία της ενασχόλησής του αυστηρά και καθοριστικά στο χώρο της πραγματικά "επόμενης γενιάς" διασκέδασης. Και η Konami σε αυτό το επίπεδο πραγματικά ξεπέρασε κάθε προσδοκία: τα αληθοφανή μοντέλα των χαρακτήρων, η πολύ μεγάλη λεπτομέρεια που διακρίνει κάθε ένα από τα περιβάλλοντα του τίτλου, τα υψηλής ανάλυσης textures για κάθε υλικό, ο διακριτικός φωτισμός, τα προσεγμένα εφέ, όλα συμβάλλουν στη δημιουργία εικόνας που βρίσκεται όχι ένα, αλλά... δύο και τρία "κλικ πιο πάνω" από ο,τιδήποτε άλλο στο PS3 αυτή τη στιγμή. Στον τομέα του ήχου, οι διάλογοι έχουν αποδοθεί πολύ καλά και με σωστά διαλεγμένες φωνές (ίσως με ένα στοιχείο υπερβολής κατά περίπτωση αλλά... ε, ακολουθούν ούτως ή άλλως ένα συχνά υπερβολικό script!). Η μουσική υπογράφεται και πάλι από τον Harry Gregson Williams, συνθέτη που έχει διακριθεί για τις δουλειές του στο σινεμά και τα δύο προηγούμενα MGS. Τα κάθε είδους εφέ, δε, από τα όπλα και τις εκρήξεις μέχρι ο,τιδήποτε άλλο, είναι ποιότητας Dolby Digital, κρυστάλλινα στην πιστότητα άκρως αποτελεσματικά σε κάθε σκηνή του MGS4.