Είδος: Αξεσουάρ
Τιμή: €0,00
Εταιρία: Sony
Η πρόοδος είναι κάτι που εκ των πραγμάτων αντιμετωπίζουμε με θετική διάθεση - αν δεν υπάρχει σαφής λόγος γκρίνιας, τουλάχιστον, όπως υπάρχει για το νέο χειριστήριο της Sony: αυτό έχει προκαλέσει διαδοχικά την απορία, την απογοήτευση και την οργή όλων εκείνων που "τίμησαν" το brand name του PlayStation και το όραμα της ιαπωνικής εταιρείας από νωρίς, παρά την υψηλή τιμή του συστήματος, τα αρχικά του προβλήματα και την έλλειψη ΑΑΑ games. Υπόθεση... "σαπουνόπερα": το 2005 η Immersion είχε μηνύσει τη Sony και τη Microsoft για καταπάτηση κατατεθέντων πατεντών που αφορούν στις λειτουργίες ανάδρασης (rumble) των σύγχρονων χειριστηρίων. Η Sony, σε αντίθεση με τη Microsoft, αρνήθηκε να καταβάλλει την αποζημίωση και αποφάσισε να μην ενσωματώσει στο SixAxis - το joypad που συνοδεύει το PS3 - τέτοιο μηχανισμό ανάδρασης, με το αιτιολογικό ότι αυτός "δεν συνεργάζεται με τις λειτουργίες ανίχνευσης κίνησης" του νέου χειριστηρίου. Η Immersion διέψευσε βέβαια πανηγυρικά τη Sony ως προς το αιτιολογικό της, η ιαπωνική εταιρεία όμως δεν πτοήθηκε και εν τέλει κυκλοφόρησε το PS3 για 14 περίπου μήνες σε ολόκληρο τον κόσμο με το απλό SixAxis.
Μικρό... fast forward στο Δεκέμβρη του 2007 και η Sony - έχοντας, μετά από διαμαρτυρίες και τη δυσαρέσκεια εκατοντάδων χιλιάδων gamers, φτάσει σε συμφωνία και συνεργασία με την Immersion - κυκλοφορεί στην Ιαπωνία το DualShock3. Αυτό έχει όλες τις αρετές του SixAxis και επαναφέρει για το κοινό των PS3 τις λειτουργίες ανάδρασης. Γιατί μόνο στην Ιαπωνία, όμως...; Γιατί φυσικά η Sony έχει στοκ από "παλιά" πλέον SixAxis που πρέπει να "ξεφορτωθεί", γι' αυτό και υποχρεώνει την αμερικανική και ευρωπαϊκή αγορά να διανύσουν την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων με αυτό το χειριστήριο. Σε... τυπικό στυλ, δε, την ευρωπαϊκή την υποχρεώνει να διανύσει και την περίοδο του Πάσχα - πρακτικά όλο το πρώτο εξάμηνο του 2008 - με το SixAxis, προσφέροντάς το σε κάθε είδους bundle και προσφορά, ώστε να "διώξει" και τα τελευταία κομμάτια. Αν αυτό δεν είναι ενδεικτικό του πώς μία ιαπωνική πολυεθνική αντιμετωπίζει τον υπόλοιπο κόσμο, εν έτει 2008, τότε δεν ξέρουμε τί θα μπορούσε να είναι.
Σε κάθε περίπτωση, το DualShock3 κυκλοφορεί επίσημα αυτές τις ημέρες από τη Sony και για το ευρωπαϊκό κοινό. Ανεπίσημα, φυσικά, κυκλοφορεί από το... Δεκέμβριο, αφού πολλά ανεξάρτητα καταστήματα - όχι δηλαδή οι αλυσίδες που έχουν στενή συνεργασία με τη Sony - διέκριναν από νωρίς την επιθυμία του κοινού για να το αποκτήσει, εισήγαγαν λοιπόν μόνα τους έναν περιορισμένο αριθμό από ιαπωνικά DS3. Αυτό φυσικά καθίσταται εφικτό γιατί το ιαπωνικό DualShock3 ουδεμία διαφορά έχει με το ευρωπαϊκό - και οι όροι της εγγύησης που προσφέρονται για το "επίσημο" είναι τέτοιοι, που αν πάθει κάτι... απλώς δεν υπάρχει νόημα στην επισκευή του. Οι τιμές πώλησης αυτών των ιαπωνικών μοντέλων αρχικά ήταν απλώς εξωφρενικές στη χώρα μας (έως και 70 ευρώ!), με τον καιρό ωστόσο "ευθυγραμμίστηκαν" με τις πραγματικές και σήμερα μπορούν να βρεθούν σε διάφορα καταστήματα για 45 ευρώ (χαμηλότερα δηλαδή από τα 59.99 ευρώ που είναι η επίσημη τιμή της Sony Hellas).
Το DualShock3 οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι στην πράξη είναι όλα όσα ελπίζαμε... και όλα όσα θα έπρεπε να είναι εξ αρχής το χειριστήριο που θα συνόδευε το PlayStation3. Εξωτερικά δεν διαφέρει σε κάτι από το SixAxis, ακολουθώντας τις γραμμές και το εργονομικό σχήμα που έχουν αναδείξει το χειριστήριο της Sony ως ένα από τα καλύτερα στην ιστορία του gaming. Είναι όμως σημαντικά βαρύτερο από το SixAxis (το βασικό παράπονο όλων των gamers που είχαν συνηθίσει στα παλαιότερα DualShock εντοπιζόταν στο γεγονός ότι το πρώτο ήταν υπερβολικά ελαφρύ) και δίνει γενικώς περισσότερο "συμπαγή", "σταθερή" αίσθηση - κατά την άποψή μας σαφώς θετικό. Επίσης, το γεγονός ότι είναι βαρύτερο το DualShock3, βοηθά και στην αξιοποίηση των λειτουργιών ανίχνευσης κίνησης, αφού αφήνει λιγότερο περιθώριο για "υπερβολικές" κινήσεις και υποβοηθά στην ομαλότερη μετάβαση από τη μία άκρη ενός άξονα στην άλλη.
Φυσικά, ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο οι ήδη κάτοχοι ενός PlayStation3 θα θελήσουν να αγοράσουν ένα DualShock3 (ευελπιστούμε η Sony να έχει τουλάχιστον την αξιοπρέπεια να περιλαμβάνει DS3 και όχι SixAxis στις συσκευασίες των PS3 από το Σεπτέμβρη και μετά) είναι τα games και ο τρόπος που αυτά αξιοποιούν τη λειτουργία της δόνησης. Το ίδιο το PlayStation3 υποστηρίζει το καινούργιο χειριστήριο από την έκδοση 2.00 του firmware του και μετά, κάποια από τα παλαιότερα games που το υποστηρίζουν (όπως π.χ. το MotorStorm) θα "αντλήσουν" από μόνα τους τα σχετικά updates μέσω Internet, ενώ νέοι τίτλοι (όπως το Gran Turismo 5 Prologue και το Metal Gear Solid 4) το υποστηρίζουν εξ ορισμού. Μισή ώρα παιχνιδιού με τους δύο τελευταίους τίτλους, μάλιστα, μπορεί να πείσει ακόμη και τον πιο... ένθερμο οπαδό της Sony ότι η δυνατότητα ανάδρασης όντως παίζει τελικά το ρόλο της στο gameplay και ότι, αναμφίβολα, κακώς η ιαπωνική εταιρεία δεν είχε επιδιώξει να την προσφέρει όπως έπρεπε, εξ αρχής.
Γεγονός που μας προξενεί ανάμικτα, το λιγότερο, συναισθήματα. Με αυτά και με κείνα, η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να αγοράσουμε ΚΑΙ δεύτερο SixAxis για να παίζουμε με τους φίλους όλο αυτό το μεσοδιάστημα, ΚΑΙ να αγοράσουμε DualShock3 για να παίξουμε όπως πρέπει τίτλους που χρειάζονται και αξίζουν τη λειτουργία της δόνησης, ΚΑΙ να αγοράσουμε σίγουρα σε βάθος χρόνου ένα δεύτερο DualShock3 (γιατί ποιός την ακούει τη γκρίνια των φίλων "Τί, εγώ με το SixAxis θα παίξω Pro Evolution;"). Τέσσερα χειριστήρια ανά PS3. Καθόλου άσχημα για τη Sony, η οποία, ακόμη κι αν αποφασίσουμε να αγοράσουμε φθηνότερα το DualShock3 από το εξωτερικό ή από ανεξάρτητο κατάστημα που τα εισάγει, πάλι κερδισμένη βγαίνει. Τουλάχιστον θα έχουμε τέσσερα χειριστήρια για κάθε τίτλο που υποστηρίζει ισάριθμους παίκτες ταυτόχρονα. Ουδέν κακόν αμιγές καλού, μάλλον...
Βαθμολογία: ****