banner

The Elder Scrolls V: Skyrim

Φιλόδοξο, απέραντο, υπέροχο!

Φυσικά οι δράκοι είναι μεν ανάμεσα στους πιο εντυπωσιακούς αντιπάλους που θα χρειαστεί να εξολοθρεύσει ο παίκτης, αλλά δεν είναι οι μόνοι. Για όλους ο πρωταγωνιστικός του χαρακτήρας θα αξιοποιήσει λοιπόν όχι μόνο όπλα "κοντινά" και "μακρινά", αλλά και μαγεία, καθώς και άλλες δευτερεύουσες ικανότητες που αναπτύσσει βαθμιαία. Σε άλλα games του είδους αυτό γίνεται με βάση συγκεκριμένα συστήματα, ενώ στο Skyrim "ελεύθερα" όσο ποτέ άλλοτε - αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Bethesda υποστηρίζει πως κάθε χαρακτήρας που αναπτύσσεται από τους παίκτες μπορεί να είναι μοναδικός. Με περίπου 20 ικανότητες και την ευκαιρία να αναβαθμιστούν από 15-20 φορές η κάθε μία, το Skyrim επιτρέπει ακόμη και όλων των ειδών τις... υπερβολές. Ευτυχώς, προσαρμόζει συχνά (όχι πάντα) τη δυσκολία των αντιπάλων στις ικανότητες του παίκτη, οπότε για έλλειψη πρόκλησης δεν πρόκειται να παραπονεθεί κανείς.

Για κάτι άλλο για το οποίο δεν υπάρχει περίπτωση να παραπονεθεί κανείς είναι ο τεχνικός τομέας του νέου The Elder Scrolls. Στην έκδοση για PS3 είναι πανέμορφο, με υπέροχα σχεδιασμένα μοντέλα για τους χαρακτήρες, αληθοφανείς τοποθεσίες απίθανης λεπτομέρειας, αλλά και σωστό, έξυπνο φωτισμό. Στην έκδοση για Η/Υ - ας μην ξεχνάμε πως διανύουμε την PC Gaming Week του Αθηνόραμα Digital - η υψηλότερη ανάλυση, οι λειτουργίες βελτίωσης της εικόνας και μία σειρά από στοιχεία (με τα οποία η Bethesda έχει "προικίσει" μόνο τα PC) το ωθούν σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο. Η έκδοση αυτή, άλλωστε, χαρακτηρίζεται και από αισθητά μεγαλύτερο βάθος πεδίου, καθώς και από πιο περίπλοκα περιβάλλοντα. Το Skyrim θα μπορούσε βέβαια να φαίνεται ακόμη καλύτερο αν ήταν βασισμένο σε DirectX 11 και όχι 9, παραμένει όμως κλάσεις ανώτερο σε Η/Υ απ' ότι στα άλλα συστήματα ένα από τα πλέον εντυπωσιακά PC games της αγοράς αυτή τη στιγμή.

Στα υπόλοιπα τεχνικά, το επίπεδο είναι το ίδιο υψηλό - στην έκδoση για PC ωστόσο υπάρχουν αδυναμίες που πρέπει ν' αναφερθούν. Πέρα από τα διαφόρων ειδών... bugs, μικροπροβλήματων δηλαδή που υποθέτουμε θα διορθωθούν με διαδοχικές αναβαθμίσεις (αλοίμονο...!), στην έκδοση των Η/Υ θα θέλαμε να είχαμε δει διαφορετικό σύστημα χειρισμού (είναι το ίδιο με αυτό των PS3/Xbox 360), ώστε να εκμεταλλεύεται στο maximum το πληκτρολόγιο και το mouse, αλλά και διαφορετικά μενού επιλογών. Τόσο η έκδοση για PC, πάντως, όσο και για PS3, έχει να επιδείξει εξαιρετικό ήχο (με ποιοτικά μουσικά θέματα και πειστικά εφέ), καθώς και προσεγμένη συνολική παρουσίαση, καλύτερη από κάθε άλλο παρελθόν μέλος της σειράς.



Θα μπορούσαν να σπαταληθούν σελίδες επί σελίδων για να εξηγήσει κανείς πόσο απολαυστικά εκτενής, συναρπαστικά ατμοσφαιρικός, περίπλοκα ψυχαγωγικός τίτλος είναι το The Elder Scrolls V. Αλλά δεν έχει κανένα νόημα να το κάνουμε: είναι ο πλούσιος, απίθανος κόσμος του και οι εκπλήξεις που κρύβει αυτό που, τελικά, "κάνει τη διαφορά" στη συγκεκριμένη παραγωγή. Και αυτός ο κόσμος δεν περιγράφεται με λόγια: θα πρέπει να τον βιώσει κανείς για να διαπιστώσει πόσο φιλόδοξος τίτλος είναι το Skyrim συνολικά. Και πόσο κοντά - με εξαίρεση μερικές αδυναμίες, μικρές όμως - φτάνει στο ανώτερο σημείο αυτής της φιλοδοξίας. Αγορά απ' όλους, λοιπόν. Και το μόνο ερώτημα που απομένει είναι: το Game of the Year 2011 του Αθηνόραμα Digital είναι το νέο The Elder Scrolls ή το Uncharted 3; Πλησιάζοντας στα Χριστούγεννα, θα απαντήσουμε!

Βαθμολογία: 10 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner