Η βάση των μηχανισμών παιχνιδιού που καθιστούν λειτουργικό το καινούργιο Xenoblade είναι η σχέση μεταξύ των Driver (που αναλαμβάνει να ελέγξει ο παίκτης) και Blade - όπου Blade σημαίνει "εναλλακτικές μορφές ζωής" οι οποίες μοναδικό σκοπό έχουν να βοηθήσουν στις μάχες που θα δοθούν κατά τη διάρκεια του τίτλου. Ουσιαστικά ο χαρακτήρας Driver του παίκτη επιτίθεται αυτόματα στους εχθρούς του μέχρι (μετά από επιτυχημένη σειρά τέτοιων επιθέσεων) να τού δοθεί η δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τον/την χαρακτήρα Blade για να εξαπολύσει μια σειρά ακόμα ισχυρότερων επιθέσεων, ο επιτυχημένος συγχρονισμός των οποίων οδηγεί στην δυνατότητα για ακόμη ισχυρότερη επίθεση και ούτω καθ' εξής.
Παρά το γεγονός ότι όλα αυτά ακούγονται περίπλοκα στην εκτέλεση, λειτουργούν πάρα πολύ καλά στην πράξη: ο τίτλος φροντίζει ώστε κάθε στοιχείο αυτών των μηχανισμών να γίνεται κτήμα του παίκτη σταδιακά, έτσι ώστε τελικά το σύστημα μάχης στο σύνολό του να χρησιμοποιείται με άνεση στη συνέχεια. Η επένδυση σε χρόνο είναι μεν επιβεβλημένη, αλλά αξίζει τον κόπο καθώς το αποτέλεσμα ανταμοίβει τον παίκτη (και με το παραπάνω). Αυτό σημαίνει δυστυχώς και ότι, για κάποιο λόγο, τα "εκπαιδευτικά" στοιχεία στα οποία επιμένει το νέο Xenoblade... συνεχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους για τους δευτερεύοντες μηχανισμούς και αφότου οι βασικοί έχουν εμπεδωθεί, κάτι που ενδεχομένως ορισμένους παίκτες κάποια στιγμή θα μπορούσε να εκνευρίσει (και κατανοητά).
Στα παράπονα θα μπορούσε να προσθέσει κανείς και τον συνολικά μεγάλο αριθμό από προδιαμορφωμένες σεκάνς (cutscenes) ή την πολύ μεγάλη διάρκεια ορισμένων από αυτές - καθώς και το γεγονός ότι ουκ ολίγες πέφτουν θύμα εξαιρετικά άνισης αγγλικής μεταγλώττισης, με την έμφαση να δίνεται συχνά στην λάθος λέξη και να καθιστά τους διαλόγους ασαφείς. Το πρόβλημα εν μέρει διορθώνεται - οι αρχικοί ιαπωνικοί διάλογοι με αγγλικό υποτιτλισμό είναι διαθέσιμοι ως extra υλικό δωρεάν - όμως είμαστε της γνώμης πως σε μία παραγωγή αυτού του επιπέδου θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εξ αρχής.
Η αλήθεια είναι πως το Xenoblade Chronicles 2 δεν είναι για όλους. Είναι η ίδια η φύση του τίτλου και τα δεδομένα της κατηγορίας στην οποία ανήκει αυτά που διαμορφώνουν την εικόνα του σε διαφορετική αυτής περισσότερο "προσβάσιμων" παραγωγών όπως π.χ. ένα Super Mario Odyssey ή ένα Legend of Zelda: Breath of the Wild (εντελώς διαφορετικό RPG). Για τους πιστούς οπαδούς των games αυτού του "ιαπωνοστρεφούς" είδους, όμως, είναι επιλογή-must αυτόν τον καιρό. Είναι, παράλληλα, και συνιστώμενη αγορά για τους κατόχους Nintendo Switch που πιθανότατα το αγόρασαν για άλλους λόγους, όμως ενδιαφέρονται να δώσουν μια ευκαιρία στην κατηγορία αυτή των games: το Xenoblade Chronicles 2, χωρίς να είναι φυσικά εύκολο, ακριβώς επειδή καταβάλλει τόση προσπάθεια στην "εκπαίδευση" του παίκτη είναι πρώτης τάξεως "εισαγωγικό" δείγμα του είδους. Όχι και... μικρό ακριβώς το επίδοξο κοινό του νέου Xenoblade λοιπόν, έτσι δεν είναι; Ολοφάνερα ναι!
Βαθμολογία: 8 αστεράκια