Είδος: Racing
Φορμά: Playstation3
Τιμή: €69,00
Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Hellas
Για μία κατηγορία τόσο... πυκνοκατοικημένη από games όσο αυτή των αγώνων ταχύτητας με αυτοκίνητα, ας είμαστε ειλικρινείς: είτε έχει ένας τίτλος κάποια στοιχεία δικά του, που τον διαφοροποιούν από τα δεκάδες άλλα δείγματα του είδους στα ράφια και τον κάνουν να ξεχωρίζει, είτε όχι. Ακόμη και το 2006, όταν δηλαδή κυκλοφόρησε στην αγορά το PlayStation3, ακριβώς έτσι είχαν τα πράγματα - και η Sony χρειαζόταν ένα racing game για την πρεμιέρα του συστήματός της, αλλά ένα racing game διαφορετικό. Αυτό ήταν, τότε, το MotorStorm της Evolution Studios, το οποίο προσέφερε - όχι ρεαλιστικούς αλλά όχι λιγότερο απολαυστικούς - αγώνες με όλων των ειδών τα οχήματα στην ίδια πίστα, με τα φυσικά εμπόδια και την... παρενόχληση από τους αντίπαλους οδηγούς να χαρίζουν ιδιαίτερο χαρακτήρα σε κάθε κούρσα. Έκτοτε, όμως, έχουν κυκλοφορήσει δύο ακόμη MotorStorm, ένα στο PS3 και ένα στα PS2/PSP. Συνεχίζει ένα τέταρτο να εντυπωσιάζει, με δεδομένο ότι στεκόμαστε πλέον στον Απρίλη του 2011, με ό,τι αυτό συνεπάγεται;
Σε ένα racing game η αλήθεια είναι πως δεν... ψάχνει κανείς για σενάριο αξιώσεων - και στο MotorStorm Apocalypse καλά κάνει, αφού η "υπόθεση" που περιγράφει το Festival Mode του τίτλου απλώς εξηγεί επιφανειακά πώς και γιατί οι παίκτες καλούνται να συναγωνιστούν ο ένας τον άλλο μέσα στα περιβάλλοντα μιας μεγαλούπολης που θυμίζει San Fransisco, όπως αυτό θα ήταν αν είχε πληγεί από καταστροφικούς σεισμούς. Ακόμη κι αυτό το στοιχειώδες υπόβαθρο αρκεί, πάντως, για να παρακινήσει τους gamers να διαλέξουν όχημα, να επιλέξουν πίστα και να επιδιώξουν να βρεθούν από την τελευταία θέση 20 συναγωνιζόμενων, στην πρώτη. Όπως σε κάθε MotorStorm, λοιπόν, αλλά... με μερικές διαφορές αυτή τη φορά.
Πρώτα απ' όλα, στο Apocalypse δεν... οδηγούν οι παίκτες απαραίτητα σε δρόμους στο έδαφος - και οι δρόμοι δεν είναι απαραίτητα διαθέσιμοι για όλη την κούρσα! Οι αγωνιστικές πίστες χαρακτηρίζονται από ποικιλία και φαντασία, καθώς μπορούν να εκτείνονται π.χ. στους ανώτερους ορόφους και τις στέγες μιας σειράς από ουρανοξύστες, αλλά είναι και αλληλεπιδραστικές, υπό την έννοια ότι αλλάζουν κατά τη διάρκεια της κούρσας, επηρεάζοντας το πώς και πού μπορεί να οδηγήσει ο παίκτης. Σε κάποιες από τις 9 διαφορετικές τοποθεσίες του Apocalypse, για παράδειγμα, γίνονται σεισμοί ή περνούν ανεμοστρόβιλοι που γκρεμίζουν κτίρια και άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος την ώρα που τα οχήματα τρέχουν δίπλα τους - ενώ σε άλλες, ελικόπτερα και αεροπλάνα συντρίβονται στο δρόμο, καταστρέφοντάς τον.
Όλα τα παραπάνω συντελούν στο εξής απλό αλλά σημαντικό: ο παίκτης δεν αγωνίζεται σε συνήθεις, τυπικές πίστες, όπως σε άλλα racing games, ενώ παράλληλα δεν αισθάνεται πως οι γύροι κάθε αγώνα είναι επαναλαμβανόμενοι και άρα βαρετοί. Πολλά από τα όσα συμβαίνουν, όπως π.χ. οι φυσικές καταστροφές, είναι κυριολεκτικά "σκηνοθετημένα" έτσι ώστε να ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη αλλά, περισσότερο από αυτό, υποχρεώνουν τον παίκτη στον επόμενο γύρο να ακολουθήσει διαφορετική διαδρομή μέσα στην πίστα. Και σε παρελθόντα MotorStorm υπήρχαν οι δευτερεύουσες, εναλλακτικές διαδρομές, αλλά το Apocalypse τις αξιοποιεί περισσότερο. Και πολύ καλύτερα.