banner

Shadow of the Tomb Raider

H Lara Croft σε νέες περιπέτειες, σε όλα όμως γνώριμες

Με την έμφαση να έχει δοθεί φέτος στην εξερεύνηση και τους γρίφους - σίγουρα έχει δοθεί πιο πολλή σημασία απ' ότι στους προηγούμενους δύο τίτλους και σίγουρα πιο πολλή απ' ότι στις μάχες σώμα με σώμα ή στις μάχες με όπλα - το Shadow of the Tomb Raider είχε πιο πολλές ευκαιρίες για ν' αναδείξει τα γραφικά του εκεί όπου πάντοτε οι φίλοι της σειράς αγαπούσαν περισσότερο: στο περιβάλλον και την ίδια την Lara Croft. Ο νέος τίτλος οπτικά είναι άκρως εντυπωσιακός, απίστευτος σε ορισμένες περιπτώσεις, με πρωτόγνωρα επίπεδα λεπτομέρειας, υπέροχο φωτισμό και την πρωταγωνίστρια να κινείται και ν' αλληλεπιδρά με το περιβάλλον πειστικότερα από ποτέ (και να σκεφτεί κανείς πως αξιολογήσαμε το Shadow στο Xbox One... οπότε θεωρητικά μιλώντας σε PS4/PC θα δείχνει ακόμη ομορφότερο). O ήχος της παραγωγής είναι επίσης προσεγμένος, όπως προσεγμένος είναι και ο χειρισμός. Η γκάμα επιλογών/ρυθμίσεων που προσφέρονται είναι επίσης άκρως ικανοποιητική.

Εκεί όπου το Shadow of the Tomb Raider δεν κατάφερε να κινηθεί στο ίδιο ποιοτικό επίπεδο με το πολύ υψηλό του τεχνικού του τομέα, είναι στον ρυθμό και την λογική "ροή" του σεναριακού του τμήματος: αυτό δίνει συχνά την εντύπωση του άνισου και "συναρμολογημένου", περνώντας ανάμεσα σε τελείως διαφορετικά είδη ατμόσφαιρας ή ενεργειών απότομα κι ενίοτε αντιλογικά. Και για αυτήν την αδυναμία υπάρχουν άλλα πράγματα στην περιπέτεια της Lara Croft που αποζημιώνουν: το ένα είναι οι "προ-σκηνοθετημένες" σεκάνς δράσης, όλες συναρπαστικές και μερικές εκ των οποίων αληθινά κινηματογραφικές. Το άλλο είναι τα Challenge Tombs, οι αυτόνομες προκλήσεις εξερεύνησης και επίλυσης γρίφων στις οποίες έχει πρόσβαση ο παίκτης μέσα από την κεντρική περιοχή (Hub) του Shadow. Μαζί με αυτές και το υπόλοιπο extra "κρυφό" περιεχόμενό του ο τίτλος προσφέρει τελικά πολύ περισσότερες ώρες διασκέδασης απ' όσες το σεναριακό τμήμα υποννοεί, κάτι σαφώς θετικό για την συνολική του αξία.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί το Shadow of the Tomb Raider είναι μία παραγωγή ποιοτική που θα μπορούσε να είσαι σαφώς καλύτερη αν είχε δοθεί πιο πολλή προσοχή στο σύνολό της και όχι στα επιμέρους τμήματά της μεμονωμένα. Οι πιστοί φίλοι της Lara Croft, οι οποίοι την έχουν ακολουθήσει σε πολλές περιπέτειές της στο παρελθόν, θα απολαύσουν και την νέα βάσει της εξερεύνησης και των γρίφων που, στην συγκεκριμένη έκδοση, αποζημιώνουν για πολλά. Γι' αυτούς τους παίκτες ο τίτλος ναι, προτείνεται για αγορά. Αισθανόμαστε όμως ότι το Shadow είναι και μία χαμένη ευκαιρία καθώς, με τόσο προσεγμένο οπτικοακουστικό τομέα και δημοφιλή πρωταγωνίστρια, θα μπορούσε να είχε στοχεύσει πέρα από το "παραδοσιακό" μόνο κοινό των Tomb Raider και να είχε σημειώσει πολύ μεγαλύτερη επιτυχία.

Ίσως η Square/Enix θα πρέπει να δώσει στην Lara... λίγο χρόνο να σκεφτεί, θεωρούμε: τα δεδομένα των action adventures έχουν αλλάξει και η "συνταγή" της σειράς δεν μπορεί να παραμείνει ως έχει για πολύ ακόμη. Με δεδομένο το γεγονός ότι το επόμενο Tomb Raider θα εμφανιστεί μάλλον στα επόμενα συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας - τους διαδόχους των PS4 και Xbox One δηλαδή - ενδεχομένως αυτή είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για ένα δεύτερο "reset" στην πορεία των Tomb Raider. Τώρα που γνωρίζουμε πώς ακριβώς η Lara Croft έγινε η Lara Croft που είχαμε αγαπήσει το 1995, μπορούμε να έχουμε εκείνη την Lara Croft, αλλά στο... πλαίσιο των video games του 21ου αιώνα; Θα μάς χαροποιούσε όσο τίποτε άλλο!

Βαθμολογία: 8 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner