banner

The Last of Us Part II Remastered

Για ορισμένους επανέκδοση συζητήσιμη, για άλλους αγορά υποχρεωτική

Βεβαίως ως παραγωγή της Naughty Dog - δημιουργού με σχεδόν... εμμονική προσοχή στην οπτικοακουστική λεπτομέρεια - το The Last of Us Part II ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακό για τα δεδομένα του 2020: μία παραγωγή που αληθινά ώθησε το PS4 στα όριά του όσον αφορά την πολυπλοκότητα των γραφικών που απέδωσε. Ο τίτλος ξεχώρισε, δε, και λόγω της αισθητικής του αυτής καθ' αυτής: η απεικόνισή του δεν χαρακτηρίζεται από φαντεζί "γυαλάδες" ή εφέ του εντυπωσιασμού, καθώς το όλο στυλ της στηρίζεται σε ατμοσφαιρική, υποτονισμένη παλέτα, όμως το επίπεδο λεπτομέρειας στους χαρακτήρες, τα πρόσωπά τους, τις εξωτερικές τοποθεσίες, τους εσωτερικούς χώρους κλπ. είναι πολύ υψηλό. Τα εφέ των διαφανειών, των αντανακλάσεων κλπ. είναι προσεγμένα, αλλά διαμορφωμένα ρεαλιστικά. Tο συνολικό οπτικό αποτέλεσμα ήταν τόσο... "μπροστά από την εποχή του", θα έλεγε κανείς, ώστε η ειδική δωρεάν ενημέρωση λογισμικού που προσέφερε για PS5 το 2021 η Sony στους κατόχους του τίτλου δεν άλλαξε την όψη του, απλώς κατέστησε την κίνηση στις σκηνές δράσης απολύτως ομαλή (από τα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο σε σταθερά 60).

Για αυτήν την επανέκδοση του The Last of Us Part II σε PS5 η Sony αναφέρει πως οι παίκτες μπορούν να περιμένουν περαιτέρω βελτιώσεις στον τομέα των γραφικών αλλά - για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς - δεν είναι εύκολο να τις διακρίνει κανείς, σίγουρα όχι στην ροή της δράσης. Προσφέρεται πλέον επιλογή απεικόνισης σε ανάλυση αμιγώς 4Κ στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο (Quality Mode), αλλά η πιστότητα των γραφικών αυτή καθ' αυτή δεν αυξάνεται σε βαθμό αντιληπτό. Συνεχίζουμε να προτιμούμε την απεικόνιση σε ανάλυση 1440p - που στην συνέχεια αναβαθμίζεται σε 4Κ - μα στα 60 καρέ (Performance Mode), αυτή τη φορά μάλιστα χωρίς περιορισμό στα καρέ (unlocked) και με υποστήριξη VRR σε συμβατές τηλεοράσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να απολαύσει κανείς την δράση με τον ομαλότερο δυνατό τρόπο μέχρι σήμερα, χωρίς να στερηθεί ουσιαστικά τίποτε από την ποιοτική απεικόνιση του τίτλου.


Ο αρχικός τίτλος στο PS4 είχε ξεχωρίσει και για τα υπόλοιπα τεχνικά του στοιχεία φυσικά. Η συνοδευτική μουσική, τόσο το soundtrack αυτό καθ' αυτό όσο και ορισμένα συγκεκριμένα τραγούδια που έχουν επιλεγεί, είναι επιπέδου παραγωγής του Hollywood και συνεισφέρουν όσο και τα γραφικά στην "κινηματογραφικότητα" του τίτλου. Η απόδοση των διαλόγων είναι εξαιρετική σε όλους τους χαρακτήρες που συμμετέχουν, ενώ όλα ανεξαιρέτως τα εφέ, από τους πυροβολισμούς και τις εκρήξεις μέχρι την κίνηση του νερού ή τους πλέον ανεπαίσθητους τριγμούς, είναι σε απίθανο βαθμό πειστικά. Ο χειρισμός είναι ακριβής - και 100% προσαρμόσιμος στις προτιμήσεις του χρήστη - τα επίπεδα δυσκολίας ευδιάκριτα, οι επιλογές και ρυθμίσεις σε γραφικά, παρουσίαση και ήχο επαρκέστατες, ενώ το Photo Mode παραμένει άκρως αποτελεσματικό (εμφανίζεται μάλιστα εμπλουτισμένο στην νέα αυτή επανέκδοση). Ο χειρισμός αξίζει να σημειωθεί πως υποστηρίζει πλέον επίσημα το χειριστήριο DualSense, έστω κι αν δεν αξιοποιεί τις προηγμένες του δυνατότητες με κάποιο τρόπο ευφάνταστο καθώς ο τίτλος δεν είχε σχεδιαστεί εξ αρχής για κάτι τέτοιο (ο παίκτης "εισπράττει" μέσω ανάδρασης καλύτερα την αίσθηση της χρήσης όπλων ή της επαφής με το περιβάλλον αλλά ως εκεί).

Γνώμη μας είναι πως πιο πολλή αξία στο The Last of Us Part II Remastered έχουν - σίγουρα στα μάτια όσων έχουν ήδη τον τίτλο από την εποχή του PS4 - οι έξτρα επιλογές παιχνιδιού. Η Naughty Dog έχει προσθέσει, για παράδειγμα, τo No Return, ένα είδος Survival Mode όπου ο παίκτης καλείται να εξουδετερώσει όσα πιο πολλά "κύματα" αντιπάλων μπορεί, μέσα σε τυχαία διαρρυθμισμένα περιβάλλοντα και ελέγχοντας έναν από 10 διαφορετικούς χαρακτήρες. Η επιλογή αυτή έχει και παγκόσμιο πίνακα κατάταξης για τα υψηλότερα "σκορ επιβίωσης". Όσοι και όσες είχαν απολαύσει το mini game με την κιθάρα στο αρχικό The Last of Us II μπορούν επίσης να ασχολούνται με αυτό πλέον αυτόνομα και να αξιοποιούν πρόσθετες δυνατότητες κατά την εκτέλεση των κομματιών. Η επιλογή παιχνιδιού Speedrun απλώς προσθέτει "χρονόμετρο" (για όσους αρέσκονται σε διαγωνισμούς ολοκλήρωσης του τίτλου στον μικρότερο δυνατό χρόνο), ενώ παρόν είναι και κάποιο πρόσθετο περιεχόμενο με την μορφή π.χ. έξτρα ενδυμασιών για τους χαρακτήρες ή σχεδιασμού για τα όπλα τους. Αξιοσημείωτες και οι προσθήκες στον μακρύ κατάλογο ρυθμίσεων που διευκολύνουν τους παίκτες με ειδικές ανάγκες να παίξουν τον τίτλο άνετα (accessibility options).


Σαφώς ενδιαφέροντα, πάντως, για τους παίκτες που είχαν αληθινά αγαπήσει το αρχικό The Last of Us Part II, είναι τα τρία λεγόμενα Lost Levels που περιλαμβάνονται σε αυτήν την επανέκδοση για PS5. Μπορεί να τα σκεφτεί κανείς ως έξτρα υλικό τύπου "behind the scenes" ή "making of" που προσφέρουν κατά καιρούς ταινίες που κυκλοφορούν σε Blu-ray και Ultra HD Blu-ray: είναι τρία ανολοκλήρωτα επίπεδα που δεν είχαν συμπεριληφθεί στην εμπορική έκδοση του τίτλου, "κόπηκαν" για συγκεκριμένους λόγους από αυτήν αλλά οι fans της Naughty Dog έχουν τώρα την δυνατότητα να δουν και σε έναν βαθμό να παίξουν σε αυτήν την ημιτελή μορφή, ακούγοντας παράλληλα τον σχετικό σχολιασμό από τους δημιουργούς. Είναι αλήθεια πως ο περισσότερος κόσμος που ασχολείται με τα video games δεν έχει κατά βάση εικόνα του πώς φτιάχνονται και λειτουργούν "πίσω από" ό,τι απλώς βλέπει καθώς παίζει, οπότε υπό αυτήν την έννοια είναι μία προσθήκη μάλλον πρωτότυπη που δεν θα μάς πείραζε να δούμε στο μέλλον και σε άλλους τίτλους.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, το The Last of Us Part II Remastered παραμένει μία... διχαστική επανέκδοση για το PS5, υπό την έννοια πως άλλοι θα την θεωρήσουν ενδιαφέρουσα και άλλοι αχρείαστη. Έχει, ωστόσο, συγκεκριμένο κοινό στο οποίο στοχεύει. Οι κάτοχοι PlayStation5 που δεν υπήρξαν κάτοχοι PS4 ή - για κάποιο λόγο που δεν μπορούμε να φανταστούμε - δεν είχαν παίξει ποτέ το The Last of Us Part II, μπορούν με €49.99 να αποκτήσουν ένα αληθινό all-time classic στην καλύτερη και πληρέστερη εκδοχή του. Δεν είναι αντίτιμο μικρό, δεν είναι και το πλήρες ενός ολοκαίνουργιου τίτλου, αλλά είναι εν τέλει αποδεκτό αν σκεφτεί κανείς την εξέχουσα θέση του The Last of Us Part II στην ιστορία της θρυλικής Naughty Dog. Για όσους και όσες, από την άλλη πλευρά, έχουν ήδη στην κατοχή τους και είχαν απολαύσει το αρχικό, τα €10 κόστους αναβάθμισης στην έκδοση Remastered δεν φαντάζουν πολλά, μα όλα εξαρτώνται από το αν και κατά πόσο ενδιαφέρονται για τις έξτρα επιλογές παιχνιδιού και τα Lost Levels προφανώς.


Με δεδομένη πάντως την δημοτικότητα της έξοχης τηλεοπτικής σειράς The Last of Us του HBO, η οποία διεύρυνε συνολικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται η δημιουργία της Sony, η εμπορική επιτυχία του The Last of Us Part II Remastered ίσως είναι - σίγουρα αναλογικά με το κόστος ανάπτυξης αυτής της επανέκδοσης - εγγυημένη. Αυτή είναι η παράμετρος, στην ουσία, θα μπορούσε να είναι εκείνη που θέτει στο... σωστό πλαίσιο το The Last of Us Part II Remastered ως κυκλοφορία για το PS5 σε αυτό το χρονικό σημείο. Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι το σίγουρο: αν η Naughty Dog ήθελε για κάποιο λόγο να τοποθετήσει τον πήχυ των προσδοκιών ακόμη ψηλότερα για το σχεδόν... νομοτελειακό The Last of Us Part III, μόλις τα κατάφερε!

Βαθμολογία: 8 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner