Titanfall

Στοίχημα μεγάλο, κέρδη... έτσι κι έτσι

O άλλος τομέας στον οποίο απογοητεύει το Titanfall είναι ο τεχνικός - όσον αφορά στα γραφικά μόνο όμως. Ο ήχος δεν είναι κακός, καθώς τα εφέ των όπλων, των εκρήξεων κλπ. είναι πειστικά, ενώ η απόδοση των διαλόγων είναι αποδεκτής ποιότητας (πάντα για τα δεδομένα ενός action game). Ο έλεγχος είναι ακριβής - αν και στην περίπτωση της έκδοσης για PC, με την οποία ασχοληθήκαμε, αποδείχθηκε τελικά αποτελεσματικότερος με joypad (όπως του Xbox 360) απ' ότι με πληκτρολόγιο και mouse, λόγω της πληθώρας ενεργειών σε διαφορετικά πλήκτρα που πάνω στην ένταση της μάχης δεν βοηθούν. Οι επιλογές και οι ρυθμίσεις είναι επαρκείς (χωρίς να προσφέρουν κάτι το αξιοσημείωτο), ενώ η όλη παρουσίαση είναι φροντισμένη σε ικανοποιητικό βαθμό, χωρίς και πάλι να εντυπωσιάζει.

Στα γραφικά, η Respawn έχει χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό προβολής 3D της Valve, τον Source, τον οποίο υπογράμμιζε ξανά και ξανά πως αναβάθμισε θεαματικά, με υποστήριξη σε DirectX 11 και εφέ φωτισμού (είναι και ηλικίας πολλών ετών πια ο συγκεκριμένος). Αν έγιναν όλα αυτά, τότε... ούτε να φανταστούμε δεν θέλουμε πώς θα ήταν αλλιώς, καθώς τα γραφικά του Titanfall είναι μεν λειτουργικά (κινούνται γρήγορα και "τα αντέχουν" PC με μέσου επιπέδου προδιαγραφές) αλλά είναι επίσης κοινότυπα, άχρωμα, "flat" και στερούνται λεπτομέρειας για τα σημερινά δεδομένα. Δεν είναι οι Titans, οι μαχητές ή τα πεδία μάχης κακοσχεδιασμένα, είναι ο τρόπος που αποδίδονται μέτριος. Παίξαμε το Titanfall στο gaming PC του Αθηνόραμα Digital, στην σχεδόν καλύτερη δυνατή ποιότητα που είναι εφικτή - ανάλυση 2560x1440, υφές υλικών σε insane quality, τεχνικές εξομάλυνσης και όλα τα εφέ στη μέγιστη τιμή τους - και... ε, πώς να το θέσουμε. "Μας γύρισε 3 χρόνια πίσω" οπτικά, το λιγότερο. Καταλαβαίνουμε πως σε αυτά τα games σημασία έχει η σταθερή ανανέωση οθόνης στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο - καθώς και ότι οι προδιαγραφές του Xbox One έπαιξαν ρόλο στην ανάπτυξη της όλης παραγωγής - όμως εν έτει 2014 οι PC gamers μπορούν και πρέπει να απαιτούν κάτι καλύτερο από γραφικά αυτού του επιπέδου.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, μας άρεσε το Titanfall. Όμως δεν είναι τρόπος αυτός για να εκφράσεις τη γνώμη σου σχετικά με τον ίσως σημαντικότερο τίτλο δράσης πρώτου προσώπου του 2014 (πιθανότατα τον σημαντικότερο του Xbox One ασχέτως κατηγορίας). Πέρα από τα τεχνικά προβλήματα που παρουσίασε - αλοίμονο! - και βαθμιαία λύνονται, περιμέναμε περισσότερα στον τομέα των επιλογών παιχνιδιού, περισσότερα στον τεχνικό τομέα, περισσότερα... γενικώς. Επιλογές παιχνιδιού μπορούν να προστεθούν ως extra περιεχόμενο (εμπορικό ή όχι), τα γραφικά ενδεχομένως μπορούν επίσης να βελτιστοποιηθούν (έως ένα σημείο πάντα). Όμως η συνολική εντύπωση που δίνει το Titanfall είναι αυτή ενός τίτλου που στηρίζεται σε μία πολύ καλή ιδέα, αλλά την υλοποιεί άτολμα. Προβλέψιμα. Παραδοσιακά. Δεν παύει να είναι διασκεδαστικός, σαφέστατα, αλλά... ο τίτλος που "αλλάζει τα δεδομένα" στα shoot' em up πρώτου προσώπου; Συζητήσιμο. Ας ελπίσουμε πως στο Τitanfall 2 (δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην δούμε τέτοιο) η Respawn θα στοχεύσει πολύ υψηλότερα γιατί, ως έχει, το Titanfall δεν είναι next-gen παραγωγή. Είναι μια ενδιαφέρουσα... mid-gen δημιουργία. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Βαθμολογία: 6 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ